NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, December 21, 2010

Hanya 100 Hari Diperlukan Oleh Idris Ahmad Untuk Laksanakan Angan-Angan Pakatan?


Susulan berakhirnya kovesyen Pakatan Rakyat yang berlansung di Pulau Pinang saya tertarik dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Penerangan PAS iaitu Idris Jusoh atau nama samaran beliau 'Pakar FDI'.

Beliau berkata hanya memerlukan tempoh selama 100 hari sahaja untuk laksanakan segala 'angan-angan' yang mereka taburkan untuk membuktikannya sama ada ianya janji palsu ataupun tidak.

Malah beliau juga mencabar diberi peluang kepada Pakatan dahulu untuk buktikan segala janji-janji mereka. Di sini ada baiknya saya nasihatkan Ketua Penerangan PAS Idris Ahmad ini cermin diri dahulu sebelum meminta diberikan peluang untuk membuktikan segala janji mereka itu benar atau tidak.

Kita wajib tanya Idris Ahmad ini, sebelum minta peluang baru diberikan, sejauh manakah janji-janji lama yang dibuat Pakatan ketika kempen PRU sebelum ini ditunaikan? Untuk menyedarkan kembali memori Idris Ahmad ayuh kita kemukakan kepada beliau manifesto yang dibuat oleh puak haprak beliau ketika PRU tempoh hari, kita tidak perlu ambil kesemua negeri yang ditadbir Pakatan, kita ambil manifesto negeri Selangor pun sudah cukup untuk membuktikan bahawa mereka ini hanya pandai memberi janji-janji kosong.


Di atas adalah manifesto atau janji Pakatan jika mereka menang di Selangor, sekarang sudah 2 tahun mereka memerintah Selangor mari kita tengok sejauh manakah kejayaan mereka setakat ini. Dalam isu cukai pintu contohnya adakah ianya ditunaikan? Dalam manifesto berjanji untuk mengurangkan cukai pintu, tetapi selepas menang mereka kata apa? Ini mereka kata :

SHAH ALAM: Kerajaan negeri tidak akan melaksanakan pengurangan cukai pintu kediaman sebanyak 20 peratus dan cukai premis komersial 10 peratus pada tahun ini seperti yang dijanjikan dalam manifesto pada pilihan raya umum lalu.

Sebaliknya kerajaan negeri campuran Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas mahu mengkaji semula janji menurunkan cukai itu selepas memperoleh kaedah sesuai melaksanakannya, tertakluk kepada Bajet 2009 yang akan dibentangkan akhir tahun ini.


Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata beliau tidak dapat memberi jaminan bila rakyat Selangor akan menikmati pengurangan cukai yang dijanjikan kerana ia bergantung sepenuhnya kepada jumlah peruntukan kewangan kerajaan negeri berdasarkan Bajet 2009.


Katanya, pengurangan hanya dilaksanakan tahun ini jika kerajaan negeri mempunyai kewangan mencukupi kerana pada masa sama pihak berkuasa tempatan (PBT) juga memerlukan bajet yang besar untuk melaksanakan pelbagai tanggungjawab kepada rakyat.
BACA SELANJUTNYA..

Malah ketika PRK Hulu Selangor barulah Khalid Gagap memberi pengecualian cukai kepada premis yang tidak berpenghuni. Selepas menang di Selangor dan merampas Selangor daripada BN, boleh dikatakan tiada apa kejayaan atau pembaharuan yang dibuat oleh Pakatan. Peniaga-peniaga yang ada sekarang pun semuanya hasil peninggalan UMNO/BN.

Jadi saudara pembaca, perlukah kita bagi mereka tempoh 100 hari untuk mereka melaksanakan 'angan-angan' mat jenin mereka? 2 tahun memerintah pun gagal melaksanakan apa-apa inikan pula 100 hari? Dah gila agaknya Idris Ahmad ini.

Perlukah kerajaan Pakatan ini dikekalkan di Selangor untuk tempoh yang akan datang? Saya merasakan tidak perlu, rakyat Selangor sudah beri mereka peluang dan mereka gagal melakukan yang terbaik. Jadi rakyat Selangor perlu bangkit. Bangkit menolak Pakatan HARAM JADAH!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...