NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, December 11, 2010

GEMPAR : Nazri Aziz Cuba Mendahului Mahkamah Dalam Kes Namawee??

Susulan Namawee diberikan layanan istimewa oleh 'wira parlimen' Dato Seri Nazri Aziz semalam, ramai pihak yang nyata kecewa dengan kejadian tersebut. Antara pihak yang melahirkan kekecewaan itu adalah Yang di Pertua Perkasa Perak iaitu Ahmad Zaini Ismail.

Memetik laporan Malaysia Insider:

KUALA LUMPUR, 11 Dis — Perkasa mendakwa kerajaan mengecewakan rakyat khususnya orang Melayu dengan cara pihak berkuasa mengendalikan kes penyanyi rap kontroversi Wee Meng Chee, malah memberikannya “layanan VIP” di bangunan Parlimen.

Sehubungan itu, Yang Dipertua Perkasa Perak Ahmad Zaini Ismail turut mempersoalkan status kes penyanyi itu, yang turut dikenali sebagai Namewee, sedangkan pengetua-pengetua didakwa mengeluarkan kenyataan rasis terhadap pelajar-pelajarnya sudah dikenakan hukuman. 

“Kementerian Dalam Negeri dalam kes Namewee sebenarnya mengecewakan rakyat khususnya umat Melayu.

“Apakah status laporan polis masyarakat terhadap kebiadapan Namewee sedangkan guru yang dihinanya telah dihukum tanpa pembelaan begitu juga dengan pegawai-pegawai kerajaan yang teraniaya, lantaran kes yang hampir sama,” kata beliau dalam kenyataan dikeluarkan hari ini.

Zaini yang juga ahli jawatankuasa pusat Perkasa berkata, “tiba-tiba” Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz pula membela dengan memberikannya layanan “VIP”, malah mengumumkan Namewee tidak bersalah. 
 
Kelmarin, Namewee (gambar) mengadakan pertemuan dengan Nazri di Parlimen dan memohon bantuan kerajaan untuk membiayai pembikinan video 1Malaysianya bertajuk Nasi Lemak 2.0.

Permohonan itu disampaikannya ketika bertemu Nazri bagi menyatakan hasratnya untuk berjumpa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagi menyatakan niatnya mempromosikan 1Malaysia.

Nazri dipetik berkata, perkara itu akan dibawa ke pengetahuan Najib semasa mesyuarat Kabinet. Kabinet mengadakan mesyuarat mingguannya semalam. 

“Dia (Namawee) hadir berjumpa saya hari ini bagi meminta bantuan kerajaan untuk membiayai pembikinan video 1Malaysianya bertajuk Nasi Lemak 2.0. serta hasratnya untuk berjumpa Perdana Menteri,” katanya. 

Beliau berkata, hasrat dan cara bagaimana kerajaan boleh membantu dalam usaha remaja tersebut mempromosi 1Malaysia menerusi muzik itu akan hanya diputuskan selepas mendapat persetujuan Perdana Menteri.

Mengenai sentimen perkauman dan gesaan supaya Namewee dikenakan tindakan, Nazri berkata, rakyat perlu memahami undang-undang dan tidak dipengaruhi emosi sehingga meminta kerajaan mengambil tindakan terhadapnya hanya kerana video klip yang dihasilkannya yang didakwa mempunyai unsur hasutan.

“Dalam perkara sebegini, kita tidak boleh beremosi dan perlu melihat setiap kesalahan itu secara spesifik tanpa mengaitkannya dengan kesalahan yang lain,” katanya.

Namewee mencetuskan kemarahan masyarakat dan pertubuhan bukan kerajaan berikutan pengeluaran beberapa video kontroversi yang menyentuh isu perkauman.

Namewee pula berkata, beliau tidak berniat menyakiti hati sesiapa melalui klip video tersebut malahan mendakwa beliau adalah rakyat Malaysia yang patriotik dan sayangkan negara. 
 
Beliau berkata, antara video yang dihasilkannya ialah berkaitan Malaysia sebagai negara terbaik di dunia sebaliknya media hanya menyiarkan kesalahan yang dilakukan.

- Malaysia Insider -

Kepala hotak lu Namawee tidak menyakiti hati sesiapa, cuba buat survey tengok berapa peratus yang nyata kecewa dengan video-video serta lagu yang kononnya patriotik lu. Adakah video negaraku yang ditukarkan kepada 'Negarakuku' bertujuan menunjukkan yang Malaysia adalah negara terbaik?

Adakah menghina laungan azan merupakan satu alternatif baru Namawee untuk menunjukkan negara Malaysia adalah negara terbaik?

Adakah Menteri sekarang memperakui bahawasanya bahasa kesat yang digunakan dalam video Namawee adalah langkah terbaik untuk memperkenalkan Malaysia ke mata dunia?

Lepas ini saya berharap agar video lagu-lagu Namawee yang 'patriotik' ini diputarkan di sekolah-sekolah sebelum pelajar memasuki kelas untuk memulakan sessi pembelajaran. Tadika-tadika Kemas seluruh negara juga diharap  wajib menyanyikan lagu-lagu Namawee untuk menimbulkan semangat cintakan negara di kalangan kanak-kanak. Kalau boleh program Permata juga turut memutarkan lagu-lagu Namawee!

Betullah kata Tun Mahathir, melayu hari ini adalah bangsa yang mudah lupa, walau dipijak dihenjut kepala sekalipun melayu ini adalah pemaaf.

Akhir kalam, jom kita tanya pak menteri? apa status siasatan dan laporan Polis yang dibuat ramai pihak terhadap Namawee??? Bersalah atau tidak biar mahkamah yang putuskan, kenapa menteri pula yang memandai cakap Namawee tak bersalah? Benggong!!

3 comments:

Anonymous said...

agak agak kalau ada ahli cawangan dalam bahagian nazri berkata "KEPALA BAPAK LU LAH NAZRI" nazri akan ambil tindakan undang undang tak?

KWPALA HOTAK LU

Anonymous said...

kepala butuh lah lu semua,, bapak lu,, emak luuu,,,datok luuu,, nenek luuuu, bini luuu, anajk anak luuuu yb ,, yang butuhhh,,,


ok tak lirik lagu rap aku..

Yuseri Yusoff said...

Hahaha ok bro.. boleh putar kat sekolah-sekolah ni.. boleh menaikan semangat patriotik. Hahahaha

Dunia.. dunia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...