NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, December 16, 2010

Ekonomi Kapitalis Bakal Hancur??


Mengenai financial planning , orang kata duit boleh simpan sampai 2nd & 3rd generation. Aku ragu-ragu sikit sebab apa yang aku tahu, pakar-pakar ekonomi dunia meramalkan akan berlaku krisis ekonomi yang teruk yang boleh menghancurkan ekonomi kapitalis.

Mereka bukan Tuhan tapi sekurang-kurangnya mereka ada fakta yang kukuh untuk menyokong pendapat mereka. Pakar ekonomi Islam yang merujuk kepada Al-Quran dan hadis juga mengesahkan perkara ini pasti akan terjadi.

Bila ekonomi kapitalis collapse, kita tak boleh ambik duit dalam bank. Aku dengar ceramah Mr Matthias Chiang, bekas penasihat politik Tun Dr Mahathir, beliau berkata perkara ini pasti akan terjadi dalam masa terdekat, 5 tahun, tapi perkara ini tak mungkin dicakap dalam perhimpunan agung Umno. Dia ni Kristian Katolik yang anti-Zionis.

Dia kemukakan bukti berupa kenyataan-kenyataan oleh penasihat-penasihat Bush, professor di Havard dan Oxford, orang-orang kuat IMF, Bank Dunia dan segala sifu zionis. Mereka berkata bahawa system ekonomi kapitalis akan runtuh, keadaan dunia akan menjadi lebih teruk daripada krisis ekonomi dunia yang berlaku dalam tahun 1930.

Beliau masih rapat dengan Tun Dr Mahathir dan beliau juga merupakan pemulis buku bertajuk "FUTURE FASTFOWARD".Aku juga jumpa Umar Vadillo yang terkenal di peringkat dunia kerana mengkaji sistem kapitalis. Aku pernah mewawancara beliau di Hotel Prince, KL semasa beliau datang untuk mengadakan perjumpaan dengan Tun Dr Mahathir.

Beliau berkata sistem kapitalis memang dah nak hancur tak lama lagi. Jadi orang sekarang beli duit emas yang dikeluarkan oleh syarikatnya yang beribupejabat di Dubai dan ada cawangan di Labuan. Beliau juga berkata, orang Malaysia yang paling banyak simpan duit emas dalam akaun syarikatnya ialah Dr Mahathir dan Pak Lah.
 
Maknanya Dr Mahathir dan Pak Lah memang well prepared untuk hadapi kehancuran sistem kapitalis.Seorang professor ekonomi di UIA, Prof Kamil ada menulis buku mengenai masalah duit kertas dan duit dalam bentuk angka (duit elektronik). Dia kata duit dalam bentuk angka tu sebenarnya tak wujud pun dalam bank. Duit kertas yang kita simpan dibawah bantal atau tabung di rumah pulak akan menyusut dan menyusut dengan teruk sekali nanti. RM1,000 hari ini tak boleh beli apa pun di masa depan. Terkejut aku membaca penerangannya mengenai "money creation" oleh bank.

 Masalahnya, cerita pasal ni tak keluar pun dalam akhbar arus perdana Malaysia (i.e. Berita Harian, Utusan, The Star, NST. Akhbar kita hanya memetik sebijik-sebijik laporan CNN, BBC, CNBC, Reauters yang sebenarnya tak betul. Sekarang, ekonomi sudah teruk. Nak tahu teruk atau tidak, jangan tengok CNN, CNBC, Reauters dan sebagainya.

Media macam ni tak akan cakap perkara yg benar. Tapi bacalah akhbar-akhbar eksklusif untuk geng-geng Zionis seperti Herald, Weekly Commentator, Jerusalem Post, dan sebagainya. Kesemua akhbar ini boleh diaccess melalui internet. Media macam ini dibaca oleh sifu-sifu zionis. Aku kemudiannya membuat research sikit-sikit pasal money meltdown melalui internet. Lepas tu, aku buat research pasal kekayaan dalam Islam. Aku dapat tahu kekayaan sebenar ialah :-

1. Tanah (lebih baik tanah tepi sungai atau yg ada air mengalir berdekatannya)

2. Emas dan perak - Mengejutkan, sekarang ini emaslah yang sedang dikumpul oleh zionis.

Rezab emas terbesar berada di US dan Europe. Nak ambil emas, mereka tukarkan kepada negara lain dengan duit kertas. Harus diingat geng-geng Zionis itulah juga yang memiliki bank. (Sila rujuk buku-buku atau rencana internet mengenai sejarah dan asal usul bank.

Sudahnya, kita semua satu dunia, simpan duit kertas yang menurut pakar ekonomi tak akan bernilai di kemudian hari. (RUJUK RENCANA-RENCANA VIA INTERNET DI BAWAH TOPIC "THE DEATH OF MONEY) Yang bernilai ialah emas, minyak dan kemudiannya air bersih. (kerana air akan tercemar dengan teruk di masa depan.

BBC pada tahun 2001 melaporkan bahawa air 'Sea of Galilee' (sebuah tasik sebenarnya) di Palestin sedang surut dan tidak ada tanda-tanda akan pasang semula. Saintis buat kiraan dalam 50 tahun lagi tak ada setitik air pun di situ. Timur Tengah dan Zionis akan bercakaran kerana air pulak! Separuh kedua abad ini adalah era "haus kerana tidak ada air" dan "bergelap kerana tiada minyak" menurut kata penganalisis dunia).

Tahun lepas, aku menghadiri seminar nuklear di hotel renaissance. Seorang pakar Jepun berkata minyak dalam bumi ini hanya bertahan untuk 30 tahun saja. Lepas tu, aku tanya Tan Sri Penasihat Sains Negara, "Tan Sri, apa kita nak buat sebab kita tak ada polisi tenaga nuklear?" Dia jawab, "no comment. You kena tanya menteri." Aku call pejabat menteri, menteri pulak pergi US.

Masa tu aku tengah tulis rencana mengenai polisi tenaga nuklear Malaysia sebagai persediaan hadapi kekurangan minyak.Aku juga pernah wawancara seorang ahli korporat yang juga kawan baik atau mungkin juga kroni kepada Tun Dr Mahathir.

Datuk ni mengaku dia tak simpan duit kertas dalam bank, tapi simpan duit emas. Keuntungan yang dia dapat daripada aktiviti perniagaan pulak dibahagi-bahagikan pada org miskin. 'I don't keep money," macam tu lah dia kata kat aku.

Lepas aku wawancara dia, dia bagi hadiah kat aku tiga buah buku berkaitan duit kertas dan kaitannya dengan RIBA (FAEDAH BANK). Buku tu menerangkan bahawa RIBA (FAEDAH BANK), duit kertas dan duit elektronik akan dengan sendirinya jadi penyebab kepada kehancuran sistem ekonomi kapitalis nanti.Bukti dah ada depan mata iaitu krisis ekonomi Asia 1997 angkara George Soros dulu.

Datuk tu kata dia tengah kaji Al-Quran dan dapat tahu apa erti kekayaan yang sebenar. Bila baca surah Yusuf, dia terkejut dan baru tahu kita semua kena simpan MAKANAN, bukannya DUIT KERTAS or DUIT ELEKTRONIK. Mengejutkan juga bila dapat tahu, AS sekarang, selain emas dan minyak, sedang MENYIMPAN MAKANAN SEBERAPA BANYAK YG BOLEH! Duit kertas dan duit elektronik pulak dilambakkan ke negara lain di mana tiga per empat daripada dolar sekarang sedang berligar2 di luar AS dan sedang menunggu masa untuk collapse. (rujuk rencana-rencana mengenai krisis dolar Amerika).Di sini aku petik sikit beberapa kenyataan :-

1. MD IMF, Rodrigo de Rato, "We believe such a large imbalance of growing indebtedness by the US is a risk not only for the US economy, but for the world economy.

2. Bob Mc Teer, Presiden Reserve Bank of Dallas "over time there is only one direction for the dollar to go - lower".3. Warren buffet, pemain saham terkenal dunia kata : "we view them as TIME BOMBS both for the parties that deal in them and the economic system."4. Paul Volker, bekas pengerusi Federal Reserve Board, "we have a 75% chance of a crisis within 5 years".Aku sekadar nak berkongsi pengetahuan dan mencetuskan pemikiran sahaja.

Apa pun kau fikir pasal maklumat aku ni, terpulanglah.

Wallahualam.


Double Y : Artikel ini dikatakan tulisan seorang blogger, namun saya tidak dapat sebarang maklumat mengenai indvidu yang menulis artikel ini, saya cuma menyiarkan artikel ini dengan tujuan berkongsi dengan para pembaca.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...