NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, December 24, 2010

Jelas Faekah Setiausaha Politik Yang Bebal.!


Sebenarnya saya tidak berniat hendak 'sentuh' anak dara tua ini, namun bila membaca kenyataan yang beliau keluarkan dalam Malaysiakini mengenai isu pengharaman logo 1Malaysia di Selangor. Saya terpanggil untuk membalas sedikit kenyataan 'bebal' seorang Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor ini.

Dalam kenyataannya di Malaysiakini Faekah berkata, pihak kerajaan Negeri tidak takut dengan logo 1Malaysia sebaliknya 'muak' dengan slogan hipokrasi BN, dakwanya lagi logo itu adalah ciplak logo politik bukannya diilhamkan oleh rakyat negara ini.

Selain itu beliau juga berkata bahawa logo 1Malaysia ini boleh memesongkan fikiran rakyat pelbagai kaum, agama dan budaya negeri itu. (Selangor). Saudara pembaca boleh membaca kenyataan 'bebal' si anak dara tua ini di MALAYSIAKINI

Wahai Faekah anak dara tua!, logo 1Malaysia ini tidak sedikit pun dapat memesongkan fikiran rakyat, sebaliknya ianya bertujuan untuk menyatukan rakyat berbilang kaum. Intipati gagasan ini idea satu bangsa tanpa mengira kepelbagaian etnik, sub-etnik dan kebudayaan. Semua pihak mestilah bersama-sama menjayakannya. Pelaksanaannya bukan dibuat semalaman tetapi secara evolusi.


Ia adalah kesinambungan konsep daripada dua kepimpinan terdahulu dalam membawa Malaysia menjadi sebuah negara maju. Ia adalah ramuan serta formula pentadbiran dalam proses negara menuju Wawasan 2020 serta menjadi cemerlang, gemilang dan terbilang seperti yang diperjuangkan perdana menteri keempat dan kelima iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Aspek utama ialah sikap saling hormat menghormati dan bersikap menerima di antara satu sama lain. Masyarakat majmuk di Malaysia perlu disatukan melalui '1Malaysia'. Hubungan kaum dieratkan bagi jangka masa panjang.

Tiada perbezaan antara bandar, luar bandar dan kumpulan etnik sekiranya mereka mempunyai potensi berhak mendapat bantuan kerajaan berbanding anak-anak golongan berada yang sudah tentu mempunyai peluang pendidikan yang terbaik.  Prinsip utama yang mendasari 1Malaysia adalah kebersamaan dan kekitaan dalam satu keluarga besar.

Gagasan ini berteraskan Perlembagaan Persekutuan Malaysia. Ia tidak seharusnya lari daripada apa yang terkandung dan semangat yang ada dalam perlembagaan. Soal hak Bumiputera, bahasa, budaya, kedudukan raja dan agama tidak harus berubah.

Ia juga mencerminkan rakyat Malaysia yang saling bekerjasama, bermuafakat, berdikari, berfikir dan menghayati satu visi untuk membina satu Negara Bangsa.

Logo atau gagasan 1Malaysia ini sikit pun tidak berkaitan dengan kepentingan politik wahai Faekah 'bebal' hoi. Disebabkan arahan supaya tiada sebarang logo parti politik dibenarkan di premis kerajaan atau swasta di sekitar Selangor.

Ada baiknya Faedah anak dara yang tak laku pastikan perkara di bawah ini :

TIADA SEBARANG LOGO POLITIK TERPAMPANG DI MANA-MANA PREMIS BAIK LOGO BN ATAU PR.

JIKA RAKYAT SELANGOR TERNAMPAK SEBARANG LOGO-LOGO POLITIK, SAYA SARANKAN SEGERA MELAPORKAN KEPADA PIHAK BERKUASA! 

ALAHAI.. POLISI PALING BODOH DALAM SEJARAH KERAJAAN SESUATU NEGERI. SYABAS DAN TAHNIAH ORANG SELANGOR KERANA DAPAT MB GAGAP, EXCO BANGGANG DAN SETIAUSAHA POLITIK BEBAL!


4 comments:

dzimba said...

hentam bro. hentam bro sampai mereka terjaga dari mabuk kuasa

Anonymous said...

AGAKNYE DIA GERSANG X DPT KOT. TU YG DIA MEROYAN SETENGAH MATI KEHKEHKEH

blogenstarz said...

Salam!

ALAHAI.. POLISI PALING BODOH DALAM SEJARAH KERAJAAN SESUATU NEGERI. SYABAS DAN TAHNIAH ORANG SELANGOR KERANA DAPAT MB GAGAP, EXCO BANGGANG DAN SETIAUSAHA POLITIK BEBAL!

Ayat cantek tu.So i copy !

Anonymous said...

memang bangang punya polisi..........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...