NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, April 17, 2011

DAP Guna Khidmat Gangster Dalam Kempen di Sarawak?


Lelaki ini dalam keadaan mabuk melakukan provokasi di Dewan Suarah semalam.
Alhamdullilah kerajaan Barisan Nasional Sarawak dapat mengekalkan majoriti 2/3 dalam Pilihanraya Negeri Sarawak ke-10 yang mana menyaksikan BN memenangi 55 kerusi DUN Sarawak.

Parti lanun yang selalu cakap besar kononnya mereka diterima oleh semua rakyat Malaysia iaitu PKR bertanding 49 Kerusi dan hanya memenangi 3 kerusi. Dan yang paling menyakitkan PKR kehilangan wang deposit di 7 kerusi Dun.

Manakala parti rasis DAP memenangi 12 kerusi Dun daripada 15 kerusi yang mereka bertanding. Dan kebanyakkan kerusi yang dimenangi mereka tertumpu kepada kawasan bandar.

Semalam seperti yang saya laporkan di SINI  selepas pengumuman kemenangan BN di buat di Dewan Suarah Sibu yang menyaksikan calon BN mengalahkan calon DAP untuk kerusi Dun N47 Bawang Assan penyokong DAP tidak berpuas hati lalu bertindak mengepung dewan terbabit sambil melaungkan perkataan provokasi iaitu " BN Penipu"!


Melihat situasi yang agak panas, pihak Polis bertindak mengarahkan anggotanya mengawal keadaan di keliling dewan tersebut. Apa yang sempat saya perhatikan, keadaan berterusan sehingga hampir pukul 10.00 malam iaitu selepas 2 jam proses pengumuman dibuat.

Bila diperhatikan situasi yang agak tegang, dan aksi-aksi yang agak melampau daripada penyokong DAP saya terfikir adakah DAP menggunakan khidmat gangster untuk menjayakan gerak kempen mereka.

Ini dibuktikan lagi apabila poster calon untuk kerusi Dun Bukit Assek yang disimbah dengan cat merah adalah satu ancaman atau berbentuk ugutan yang ditujukan kepada calon untuk Dun tersebut.

Penyokong-penyokong DAP ada yang dalam keadaan mabuk berteriak ketika Datuk Seri Wong Soon Koh berucap sebagai tanda terima kasih kepada para penyokongnya.

Datuk Wong Soon Koh juga terpaksa diiringi anggota Polis untuk keluar dari Dewan Suarah kerana dikhuatiri keselamatan beliau terjejas.

Lagi gambar-gambar menarik yang sempat saya rakamkan semalam. Sebenarnya ada rakaman video namun tidak sempat untuk dimuat-naik sekarang. InsyaAllah dalam masa terdekat saya akan muat-naik.

Polis terpaksa mengawal keadaan. Ada yang berpakaian preman.
Masih tidak berganjak sehingga jam 10.00 malam.




Double Y : Minta izin berehat untuk sehari-dua.... InsyaAllah gambar-gambar menarik sepanjang Pilihanraya Negeri Sarawak akan dimuat-naik untuk tatapan pembaca...

5 comments:

Anonymous said...

pinta di link kan bro. TK.

mat ell #eekaawordpresscom.

Anonymous said...

Bangsa Malaysia akan menjadi lebih bagus tanpa Kaum Cina....Kerajaan buka peluang perniagaan yang di monopoli kaum cina kepada kaum lain beri bantuan dan hapuskan monopoli kaum ini.....Harga barang bahan mentah bahan binaan monopoli kaum cina perlu dipecahkan...kena ajar bertegas dengan kaum cina baru bangsa lain boleh maju

Anonymous said...

Very racist comment from this anonymous coward! Trying to stir another racial tension in Malaysia and this time in Sarawak as well?

Anonymous said...

im speechless. naivety at it's best

Anonymous said...

Forever racist, power crazy and never thankful what's govt have support them...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...