NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, October 12, 2011

Selepas Ponteng Parlimen - Tak Malukah Anwar Ibrahim & The Gang Nak Jadi Hero Kg. Baru?



Video di atas adalah antara rakaman ceramah Anwar Ibrahim di Kg. Baru berhubung Rang Undang-Undang Pembangunan Kg. Baru 2011 yang telah diluluskan oleh dewan rakyat, bermacam pembohongan mereka kemukakan supaya rakyat menolak segala usaha kemajuan yang cuba dibawa oleh kerajaan kepada rakyat di Kg. Baru.

Mat King Leather ini bukannya berniat untuk membela rakyat di Kg. Baru, jika betullah PR benar-benar ingin membela nasib rakyat kenapa mereka ponteng menghadiri sidang dewan ketika undian berhubung Rang Undang-Undang tersebut dibahaskan?

Bukankah rakyat memberi mandat kepada mereka untuk membawa suara rakyat ke dalam Parlimen? Di mana mereka pada waktu undian dibuat? PAS sudah tentu sibuk berceramah, DAP mungkin sibuk menghafal ayat suci Al-Quran, wakil-wakil PKR mungkin sibuk merangka plan untuk membela Anwar Ibrahim maklumlah tak cukup kes liwat timbul pula video part II.


Sudahlah ponteng dewan satu hal, kini tampil kononnya mereka berniat untuk membela nasib rakyat di Kg. Baru. Kalau benar berjuang untuk rakyat seseorang ahli parlimen tidak akan ponteng lagi-lagi ketika dewan berbahas isu yang penting. Lihat penyokong PR sendiri tidak yakin dengan pemimpin mereka yang jenis kuat memonteng.

Kesian sungguh jom baca keluh kesah Kak Esah penyokong PR yang kena kencing ada yang bantai Tian Chua, ada yang bantai Hadi Awang ada yang bantai Anwar & anak beranak :
 Jangan marah kpd rakyat yg marahkan kamu. Memang mereka mengharapkan kamu mewakili mereka. Jangan cakap je berdegar2 sampai langit pun boleh senget & runtuh...
Lagi komen pencacai yang kena kencing :
... Aku sendiri pon tekejut baca auta Anwar Ibrahim, dia sendiri pon x jelaskan dan x mintak maaf kenapa dia xhadir pada hari tu. 
nate beruk!!! malaysia lebih aman dari kaki ponteng!!! kpd kaki ponteng , sila sedar diri , jgn cubo nak jadi calon PRU-13!!! ramai lagi yg lagi komited utk ke parlimen!! kaki ceramah , kaki open house kaki rasmi mesyuarat,kaki seminar ... tanpa anwar anak-beranak, tanpa hadi , rakyat tetap , rakyat !

Di atas  adalah komen yang ditinggalkan pencacai di blog Hisham Sosialis KAHKAHKAHKAH.  Masih ingatkah saudara pembaca dengan ayat "dua minggu sudah menang...dua minggu sudah menang"... "two weeks after we win bla bla bla... " "kalau dia tak buat kerja...ini bukan Anwar..."?


Imbas kembali memori saudara pembaca dengan video di bawah :




Begitulah kisahnya...

Ada yang kata Koh Tsu Koon yang jual tanah ini, saya tidak peduli siapa yang jual siapa yang gadai - yang saya peduli sekarang adalah soal janji Anwar semasa PRU lepas. Soalnya adalah janji...

Kenapa tidak tunaikan janji PRU kepada rakyat Kg. Buah Pala?

Itu masalah di Kg. Buah Pala, di Selangor juga PKR yang kononnya hero dalam membela nasib rakyat telah menipu lebih 24 keluarga india di Ladang Coalfield. Nasib keluarga India ini dibela oleh bekas wakil rakyat BN, tiada seorang pun hero PKR muncul pada waktu itu hatta Menteri Besar bengong si Khalid Gagap sendiri.

Di mana Anwar? Tian Chua? Khalid Gagap ketika ini?

Mudah sungguh berjanji bulan bintang, tapi setelah mendapat sedikit kuasa rakyat tidak lagi dipedulikan. Jika dibawa ketengah oleh pihak media, mereka menyalahkan kembali BN. Itulah PKR yang kita tahu, membela nasib rakyat hanyalah sekadar janji manis di bibir sahaja.

Wahai Tian Chua, Anwar Ibrahim, Shamsul Kemetot dan Khalid Gagap selesaikan dahulu dua isu ini sebelum kamu masuk kampung orang dengan tunjuk hero!

Bukti sudah didepan mata, mahukah penduduk Kg. Baru menerima nasib yang sama sebagaimana dialami oleh kaum India yang dikhianati oleh wakil rakyat yang mereka sendiri pilih?

Dalam kes Kg. Baru dakwaan kerajaan cuba merampas tanah adalah satu pembohongan besar, kerana perbadanan yang ditubuhkan hanya memberi kaedah untuk pemilik tanah di kawasan tersebut memajukan tanah mereka. Selebihnya terpulang kepada pemilik tanah itu sendiri sama ada ingin terima tawaran yang dibuat oleh perbadanan atau menyimpan tanah miliknya sebagai warisan.

Baca kembali temubual saya dengan Raja Nong Chik di Parlimen KLIK SINI

YY : Jangan mudah berjanji....

2 comments:

Anonymous said...

La. aku ingat hanya Kg. Buah Pala saja. Ada kes di Ladang Coalfield? Sial punya PKR!

Anonymous said...

Anuar sebenarnya gian nak jd Perdana Menteri. Tu yg duk sibuk pi masuk Kg Baru. Kononnya nk tarik perhatian.. Kg Pala pon tunggang langgang.. Duk ckp UMNO bodoh la, fitnah semua.. Adoi!!! Anuar,kalau ang kene fitnah xde nye bukti2 tu kekal smpai skrg.. Play save sangat! Benci PKR!
Saya taknak berperdana menterikan kaki liwat! HABIS ANAK MUDA!

-AF

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...