BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, October 24, 2011

Guang Eng, Anak Lelaki dan Buah Dada Wanita Yang Bernilai RM200k - Dr. Novandri Penipu?


Harap-harap doc tak marah guna nama dia dalam tajuk di atas...

Hahaha...

Lucu sungguh permainan perang politik di Malaysia ini, dari beg tangan isteri PM hinggalah kes anak Guang Eng dikatakan mencabul seorang perempuan dengan meramas buah dada wanita tersebut. Pendek kata politik di Malaysia kini lebih kepada 'politik selak kain'.

'Politik selak kain' - siapa yang mula guna isu-isu sebegini sebagai modal politik?

Jika ditanya saya secara peribadi saya berpendapat, isu sebegini dimulakan terlebih dahulu oleh kumpulan blogger pro-pembangkang yang memang kita tahu kerja mereka hanya satu iaitu memburukkan imej kerajaan.

Tapi pada waktu itu tidak pula kita kedengaran pemimpin kerajaan 'melompat', berang, membuat laporan polis atau tindakan-tindakan yang dilakukan oleh Guang Eng sekarang ini. Guang Eng mengatakan tindakan kumpulan blogger pro kerajaan menyerang anak beliau adalah kerja yang tidak bertamaddun, keji, jijik, kotor, terdesak bla bla bla...

Hoi Guang Eng musibat...!

Anak-anak menteri kerajaan telah lama diburukkan dan diheret ke dalam kancah permainan politik oleh blogger pembangkang. Malah ianya dimulakan sejak tahun 1998 ketika zaman web 'Mahazalim' dan 'Mahafiraun' lagi di mana pada waktu itu medium seperti website, emel berantai digunakan untuk menyerang kerajaan, dan selepas itu tahun 2007 kumpulan penulis ini mula beralih kepada blog.

Pada waktu itu usahkan kisah anak-anak menteri kerajaan, kisah tetek, kisah peribadi, kisah rumah tangga, malah apa sahaja isu yang boleh digunakan untuk menjatuhkan imej kerajaan ditulis oleh mereka tanpa sedikit pun takut dengan dosa fitnah.

Mari kita tengok bagaimana mereka libatkan anak-anak menteri dalam permainan politik dengan harapan menimbulkan perasaan benci rakyat terhadap kerajaan.



Lihat video di atas, mereka hasilkan bertujuan untuk memburukkan imej Najib tetapi kenapa dilibatkan sekali anak Najib? Adakah tindakan ini Guang Eng celaka anggap ianya bertamaddun?

Adakah Najib 'berang' dan membuat muka simpati di hadapan wartawan kerana anaknya diheret ke kancah perang politik walhal anaknya tiada kena mengena dengan politik pun. Tidak pula Najib mengatakan ''jika hendak bunuh, bunuhlah saya jangan dilibatkan anak saya bla bla bla..." sambil buat muka kesian sikit-sikit sebagaimana cina chauvanist anak beranak lakukan beberapa hari lepas.

Guang Eng merayu supaya rakyat memandangnya sebagai seorang bapa, bimbang anaknya trauma pelbagai alasan diberikan untuk meraih simpati kononnya di Malaysia ini hanya dia seorang sajalah mangsa 'politik selak kain'.

Kenapa waktu gambar anak-anak Najib dan anak menteri lain dimainkan tidak pula mereka meminta penulis yang menyokong perjuangan mereka memandang dan memahami perasaan Najib dan menteri-menteri lain sebagai bapa?

Penulis pro kerajaan hanya menggunakan taktik yang sama sebagaimana pernah pembangkang gunakan dahulu untuk memburukkan imej kerajaan. Sebab apa taktik sebegini diguna dalam perang politik?

Sebab sudah terbukti ianya mujarab dan boleh memberi kesan, jadi usahlah Guang Eng cakap umpama pembangkang itu tidak mengamalkan 'politik selak kain'. Seolah-olah pembangkang itu amat matang dalam berpolitik.

Jadi bagaimana rasanya bila anak beranak dikaitkan dengan karier politik kamu wahai Guang Eng yang celaka?

Tertekan...?

Tension...?

Nak marah...?

Malu...?

Rileks apek... usah dimalukan dengan tindakan anak kamu meramas tetek wanita kerana bagi saya normallah lelaki nakal sikit-sikit. Lagipun dia ramas tetek wanita lainlah kalau dia ramas tetek lelaki.

Hahaha...

Nah.. sekarang rasalah apa yang pernah pemimpin-pemimpin kerajaan rasa bila isu-isu keluarga mereka dimainkan dan dijadikan modal politik oleh pihak kamu sebelum ini.

Eh... Dr. Novandri tak sebut pun nama Guang Eng dalam artikel pertamanya, kenapa Guan Eng terasa ni...?

Siapa yang terlebih dahulu kaitkan dengan Guang Eng? Klik Sini


YY : Bila kena tang dia jaa terus kata tak bertamaddun...Barua punya Guang Eng! 

4 comments:

Anonymous said...

[Rileks apek... usah dimalukan dengan tindakan anak kamu meramas tetek wanita kerana bagi saya normallah lelaki nakal sikit-sikit. Lagipun dia ramas tetek wanita lainlah kalau dia ramas tetek lelaki.]

aku suka ayat ni bro, kalo ramas tetek laki LGE kena salahkan Nuar la.

Hahahahahaha

Anonymous said...

BILA 2 EKOR BABI (lge, jeff oII) TERBUKTI MEMANG BERSALAH.. SURUH BUAT REPORT POLIS... DIA PUNYA TELOR SUDAH HILANG.. SUDAH NYOROK KAT DALAM PERUT...LU 2 OLANG SUDAH JADI CHINA DOLL KA?.. SUDAH KASI BELAKANG ANUGAY KASI HANTAM KA? APA LU CIBAI TARAK KA? ... KASI REPORT LAAA KALAU LU ADER BRANI!!!! HAMSAP PUNYA DAP BABI!!!

Anonymous said...

yg nak melalak bt bising apasal???

pi la bt report polis...

sekarang ni dok nampak memang tangan sampai ke tetek sebab tak der report dibuat...

pejuang hamas...

Anonymous said...

ITULAH CELAKANYA PUAK2 PAKATAN..

BUAT KAT ORANG LAIN, BOLEH..ADIL LA, TELUS LA, TRANSPARENCY LA..

KAENA KAT DIRI SENDIRI, TAK BOLEH..
BARBARIC LA, POLITIK KOTOR LA..

CELAKA PUNYA PAKATAN!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...