NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, October 14, 2011

Prof. Aziz Bari Pakar UBAH Perlembagaan?


Totok pembangkang suka memberi gelaran 'Prof. Kankung' kepada mana-mana ahli akademik di Malaysia jika kajian yang dibuat mereka serta kenyataan yang dikeluarkan memihak kepada kerajaan.

Namun Prof. Aziz Babi... ehh maafkan saya Prof. Aziz Bari yang kononnya pakar perlembagaan ini selalu dipuji kerana selalu mengeluarkan kenyataan yang memihak kepada mereka.

Di Malaysia ini ramai mengaku dialah pakar, ada yang dakwa dia pakar undang-undang, ada yang kata dirinya pakar perlembagaan, ada yang mengaku dirinya pakar sejarah. Tapi kebanyakkan 'pakar' ini kadangkala sering kali membuat kajian berdasarkan kepentingan diri sendiri.

Ini cerita pasal 'pakar perlembagaan' si Prof. Aziz Babi... oppss.. tersasul lagi Aziz Bari - dia merupakan 'pakar perlembagaan'. Kelmarin dia mempertikaikan kenyataan Sultan Selangor berhubung kes serbuan JAIS ke atas gereja DUMC yang heboh sepanjang bulan Ramadhan yang lalu.

Macam-macam sudut dia berikan, tapi rakyat tidak pernah lupa apa yang dia katakan sebelum ini, kalau ada yang terlupa mari sini saya ingatkan.

Tahukah saudara pembaca semasa Wacana Hudud yang dibuat di Kelantan pada 6/10 Prof. Aziz Bari mengatakan bahawa Sultan berkuasa untuk menegakkan syiar Islam. Maknanya Sultan berkuasa penuh dan merupakan ketua kepada agama Islam.

Tapi tiba-tiba selepas Sultan Selangor mengeluarkan titah mengatakan bahawa tindakan JAIS tidak menyalahi dari segi undang-undang negeri berkenaan. Prof. Aziz Babi... opss.. Aziz Bari mengubah pendirian dengan berkata Sultan tak wajar campur tangan dalam kes tersebut.

Kerana fahaman politiknya manusia berilmu sanggup memanipulasi sesuatu fakta, segala ilmu yang diperolehi disalah guna demi kepentingan diri dan parti yang diperjuangkan.

Kenapa ketika Wacana Hudud Prof. Aziz Babi.. ya ampun selalu tersasul maafkan saya...

Prof. Aziz Bari berkata "Di bawah Perkara 3(2) Kedudukan dan Kuasa Sultan sebagai Ketua Agama Kekal dan Tidak  Dibataskan Oleh Perlembagaan dan Ini Boleh Digunakan  bagi membersihkan halangan untuk perlaksanaan Hudud di Kelantan".

Aziz Bari adakah kamu sudah nyanyuk...?

Siasat sahaja professor 'cap ayam' ini di bawah Akta Hasutan 1948 

BACA SINI

YY : Pakar pusing cerita... 

3 comments:

Melayu Pasir Gudang said...

Salah seorang calon PKR dalam PRU 13 nanti. Majlis prof.negara tak leh wat apa-apa ke dengan kenyataan ketuanya ini?

Anonymous said...

Asal tak memihak mereka, laju saja pusing balik apa yang dia kata. Professor jenis apa mcm ni!!!

Anonymous said...

suka2 mak bapak dia jer gelarkan org 'Babi'....awak tau ke Bari tu maksud dia apa??? tu salah satu dari 99 nama Allah.....mak bapak awak tak penah hantar awak sekolah agama or bagi pendidikan agama kat awak ke?? tuh laa....byk sgt makan benda2 syubhat...hati kering!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...