BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, October 11, 2011

HOT : Cikgu Mala Is Back!!! - PapaGomo & GAP Bakal Tinggal Spender...?


"I see you in court..."


Aneh bukan setelah sekian lama menyepi kini Cikgu Mala muncul kembali untuk menyaman dua bloggers top pro kerajaan iaitu PapaGomo dan GAP kerana beliau mendakwa dua blogger ini menyebarkan berita palsu dan fitnah ke atas dirinya.


Saya terfikir kenapa baru sekarang Cikgu Mala muncul untuk menyaman dua bloggers ini? Kenapa tidak selepas sahaja beliau tewas dalam PRK Tenang? Kerana kemungkinan besarlah 'fitnah' bloggers yang menyebabkan dirinya tewas terduduk di Tenang. Jika ditanya pendapat saya - saya menggangap tindakan Cikgu Mala ini hanyalah peluang untuk mempopularkan dan menonjolkan dirinya semula memandangkan PRU-13 sudah semakin hampir.

Lagipun saya 80% yakin status yang ditulis oleh Cikgu Mala di laman facebooknya tidak lebih daripada sekadar ugutan atau dalam bahasa mudahnya 'buat gempak'. Kerana kita tahu sudah berapa banyak ugutan saman kepada bloggers pro-kerajaan dibuat oleh pemimpin PAS.

Ataupun Cikgu Mala kini sudah tiada lagi sumber pendapatan tetap memandangkan beliau meletakkan jawatan sebagai guru semata-mata mengejar jawatan YB yang diimpikannya.

Sebelum ini heboh diperkatakan bahawa Khalid Gereja nak saman PapaGomo kerana mengeluarkan dokumen palsu berhubung isu serbuan gereja DUMC. Tapi sehingga ke hari ini PapaGomo masih terus mengganas dan yang terbaru video seks Anwar Ibrahim di lain lokasi dikeluarkan oleh dua blogger ini semalam.

Dulu ADUN Selinsing yang didakwa berzina dalam gerabak keretapi turut berkata ingin mengenakan tindakan undang-undang kepada blogger yang memfitnah dirinya. Tapi di manakah ADUN Selinsing sekarang? Saya dengar-dengar menyorok dan malu untuk bersarapan di kedai biasa yang dikunjunginya.

Siapa lagi yang membuat ugutan "i nak saman you... you fitnah i.."?

Siapa lagi kalau bukan pemegang rekod dua kali mati di Malaysia iaitu Suhardi Mat Isa yang tampil kononnya untuk menyaman bloggers yang keluarkan video beliau mati sebanyak dua kali kerana mendakwa beliau tak mati dua kali tapi yang sebenarnya tiga kali.

Hahahaha...

Ikut rekod setakat ini hanya pemimpin kerajaan yang berani tampil mengenakan tindakan undang-undang kepada bloggers pembangkang. Ambil contoh blogger Sharpshooter yang diarahkan mahkamah membayar sebanyak RM300k kepada Rais Yatim kerana membuat fitnah, dan yang terbaru Sabahkini membuat permohonan maaf kepada Rais Yatim selepas melakukan fitnah ke atas menteri bersopan santun itu.

Kesimpulanya saudara pembaca, ugutan saman ini bagi saya tidak lebih dari sekadar 'buat gempak' untuk menutup mulut bloggers pro kerajaan dari terus membelasah dan membongkar segala pembohongan, penipuan mereka.

Baca brader MPP kata apa KLIK SINI

YY : Jangan haraplah Mala kau dapat solex tangan bloggers, selagi keyboard di jari kami, selagi itulah kepincangan kamu kami dedahkan. Nasib la cik kak oiii... 

6 comments:

Sudir said...

Lerr.. itu hari kata gomo nak lari keliling KLCC bogel.. Biarlah kene saman ngan Cikgu Mala.. Biar tinggal spender jer.. kehkehkeh

YB Raz said...

makcik mala ni saja je nak buat isu..nama dia sebenarnya dah tenggelam kat Tenang.nak bagi orang ingat balik nama dia, tu pasal dia buat kecoh nak saman blogger.

semua ni politik bro..elok lempang je makcik ni biar dia sedar langit tak selalunya cerah.

aku benci orang tua macam ni.jijik.

PAPA GOMO said...

bebudak UMB ni cukup berminat dengan Papa Gomo... tq tq tq.. teruskan menulis.

Anonymous said...

bagi aku la..

jika blogger ada etika dan bersikap berani kerana benar, pandai pulak simpan bukti, maka takkan takut sikit pun dengan saman drpd sape2 pun..apatah lagi jika yang dikeluarkan itu semua adalah benar belaka. saman la kalau berani.. tak pasal2 kena saman balas...boleh kaya beb!!

YY said...

Gomo idola para blogger pro-kerajaan. Biasa la bro... :)

n9kini.net said...

Salam.
Mohon jasa baik tuan/puan untuk masukkan link website ini di blog tuan/puan.
Kerjasama dari pihak tuan/puan amat saya hargai.
Terima Kasih.

http://n9kini.net/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...