NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, January 18, 2011

Edisi Lawak : Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Kata, Minyak Masak & Bawang di Sorok Oleh BN?


Sehingga ke hari ini saya masih tidak faham kenapa setiap kali kenyataan yang dikeluarkan oleh para pemimpin PAS, setiap kali itu juga mereka tanpa segan silu meletakkan kesemua kesalahan mahu pun kejadian di atas bahu BN.

Masih ingat lagi dengan kenyataan tidak berapa cerdik yang dikeluarkan oleh Setiausaha Dewan Muslimat PAS Melaka Puan Hajah Kintan berhubung isu kononnya UMNO menggunakan masjid sebagai tempat berpolitik gara-gara UMNO meletakkan beberapa bendera di pagar masjid Bukit Katil Melaka?

Kalau terlupa saudara pembaca bolehlah klik SINI

Hari ini seorang lagi dari kalangan Muslimat PAS keluarkan kenyataan tidak berapa cerdik berhubung isu kekurangan minyak masak dan kenaikkan harga bawang di Malaysia.

Orang itu adalah Ketua Dewan Penerangan Dewan Muslimat PAS Salbiah Wahab. Katanya mustahil minyak masak dengan bawang berkurangan kalau bukan BN yang mempunyai agenda menyorokkan barang berkenaan. Kenyataan beliau boleh dibaca di Hara Kah Kah Kah Daily

Kenyataan ini pun saya kategorikan sebagai kenyataan 'bebal' sebab, alasan yang digunapakai beliau sangat mudah, beliau meletakkan misteri kehilangan minyak masak dan kenaikkan harga bawang 100% ke atas BN.

Teori yang digunakan beliau sangatlah mudah. BN sengaja menyembunyikan minyak masak untuk menaikkan harganya. Bagi saya jika BN dalang disebalik misteri kehilangan minyak masak, BN terlalu bodoh untuk mengambil langkah tidak selamat menaikkan kemarahan rakyat.

Wahai Puan Salbiah Wahab, kita kalau hendak bercakap kena buat kaji selidik dulu, sebab apa sahaja yang kita cakapkan akan dibaca dan diperhatikan oleh rakyat, lagi-lagi jika kenyataan yang kita keluarkan disiarkan oleh portal berita yang pembacanya terdiri dari macam-macam latar belakang.

Puan Salbiah Wahab, mari saya terangkan sedikit. Kekurangan minyak masak tidak sepatutnya Puan meletakkan kesalahannya terhadap BN, kerana ini hanyalah sikap tamak sesetengah pembekal yang sengaja menyorokkan bahan berkenaan semata-mata hendak meraih untung yang lebih.

Kerajaan telah melakukan yang terbaik untuk mengatasi masalah ini,  kalau Puan Salbiah hendak tahu, pada 4/01/2011 kerajaan telah pun bekalkan 84,000 tan metrik minyak masak ke pasaran ke seluruh negara.

Secara puratanya kerajaan hanya membekalkan70,232 tan metrik sahaja setiap bulan, tapi memandangkan berlaku kekurangan minyak masak di pasaran, kerajaan bertindak pantas dengan menambahkan lagi bekalan.

Tidak cukup dengan itu, kerajaan turut meletakkan 1,900 kakitangan penguatkuasa untuk memantau setiap syarikat yang membungkus semula minyak-minyak ini.

Jika berlaku kekurangan bagi saya, bukan salah BN wahai Puan Salbiah, ini adalah salah para pembekal yang inginkan keuntungan berlipat ganda. 

Kesimpulan yang boleh dibuat dalam misteri kehilangan minyak masak sangatlah mudah, dalang disebalik kejadian ini bukanlah BN wahai Puan Salbiah. Tukar kerajaan sekalipun jika pemborong masih bersikap tamak haloba, walaupun PR memerintah sekalipun kejadian sebegini tetap berulang walaupun kita negara pengeluar minyak.

Disebabkan Puan Salbiah bagi teori tidak cerdik, saya pun ingin juga beri sedikit teori yang tidak cerdik sesuai dan setanding dengan tahap IQ yang dimiliki oleh Puan Salbiah.

Teori saya adalah mudah, minyak masak hilang adalah kerana pembekal berbangsa cina yang berfahaman DAP/PR sengaja menyorok minyak masak, untuk membangkitkan kemarahan rakyat terhadap kerajaan BN.

Bila rakyat marah dengan kehilangan minyak masak, siapa yang bakal mendapat habuan dan untung dalam isu ini? Sudah tentulah geng-geng Puan Salbiah juga bukankah begitu?

Tetapi siapa yang mempunyai IQ yang tinggi sudah tentu tidak dapat menerima teori bodoh saya ini. Apa ke jadah minyak masak hilang nak salahkan DAP/PR?

Begitu juga dengan Puan Salbiah, apa ke jadah Puan Salbiah cakap minyak masak hilang sebab BN yang sorok? Tidakkah itu menunjukkan yang Puan Salbiah ini jenis manusia yang 'bebal'?

7 comments:

Melayu Pasir Gudang said...

Kahhh...kahhh.kahhhhh..wahai Pn.Salbiah Wahab yang Bebal kenapa tak canang seluruh negara duit tabung memali lesap pasal kerajaan BN, duit pelabur lebur dalam KOHILAL kerana kerajaan BN, YB PAS Dun selinsing buat kerja dengan bini orang dlam gerabak keretapi sebab BN, Mat Sabu berkhalwat sebab BN.Engkau jadi bebal dan bangang kerana BN......

Anonymous said...

kekurangan pembantu rumah warga indonesia sebab BN sorok indon... ekekeke...

Jeffry said...

PAS MMG DAH LAMA BODO SBB HARI2 KENE MANDI KENCING DGN DAP BROO KEHKEHKEHKEH ADOIYAIII

Hahn said...

Ini lah jadinya muslimah PAS yang di latih menjadi hamba kepada suami sekali sekala pergi berkempen.

Semua baranng barang di dapur. Otaknya keliling dapur. Lebih pada dapur dia tak tau sebab tu alasannya sambil lewa atau bodoh.

Hi perempuan perempuan, janganlah nikah dengan orang PAS ini lah jadinya. Ibarat katak di bawah tempurung. Cuba nak di jadikan seoarang yang bermatabat tapi dah latarbelakang dia hamba suami rasa rendah diri itu menebal. Bila berucap segala dalam dapur saja dia tau.

Menyak masak, bawang, belacan, kerang, peti ais dan blender.

Mengenai bawang tu ada kelakar lah. Dia tu barang cepat busuk. Bagaimana pulak nak sorok? Sebab otak surirumah PAS yang turut sama makan ubat kuat sama dengan suami dia tak dapat mengaitkan sebab bawang mahal.

Tak tau ke dia yang cuaca dunia ni dah tak menentu. Kejap banjir dan macam macam jadi pertanian juga terlibat.

Kalau tugas tu jadi hamba seks suami janganlah cerita banyak. Cermerlangkan diri di dapur dan di ranjang.

"Jangan lupa makan ubat kuat tu sebab kanda lihat dinda sekarang dah tak bermaya" kata lakinya yang otaknya celah celah tu jer.

Elok lah sama sama berfikiran sempit. Suaminya pun suka bersempit sempit ;)

Anonymous said...

salah tu bro jefri bkn kena mandi kencing, sebenarnya puak2 ni dah terminum air kencing cina dap tu yang menjadikan mereka BODOH NAK MAMPUS DAH TAHAP TAK BOLEH DIAJAR LAGI!

Anonymous said...

Tu hari banjir kat Kelantan pasal org BN bukak air paip tak tutup. Aku ckp serius ni!!!!

Tenang Lautan Biru said...

Mohon promosikan blog kami untuk PRK Tenang.

http://tenangprk.blogspot.com/

Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...