NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, January 9, 2011

Demo Bantah Kenaikkan Harga Barang di Pasar Tani Telah Merugikan Peniaga?


Lagi publisiti bodoh cuba dicari oleh PKR. Pagi tadi dikhabar 50 orang wanita PKR telah mengadakan demo di pasar tani Seksyen 13 Shah Alam.

Demo ini kononnya untuk membantah kenaikkan harga barang, mereka membawa sepanduk dan terpekik terlolong di kawasan pasar tani ketika para peniaga cuba mencari rezeki dan melayan pelanggan.

Dalam demo bodoh mereka ini yang diketuai oleh Exco Selangor Rodziah Ismail telah menimbulkan ketidakselesaan para pengunjung di pasar tani tersebut.


Di sebabkan gangguan yang ditimbulkan mereka, ada para peniaga mengeluh, kerana tindak tanduk mereka ini telah menyebabkan urusan pernigaan mereka sedikit terganggu.

Apa punya beballah orang PKR ini, kalau nak berdemo harga barang pun, buat lah depan bangunan KPDNKK ke, depan ofis menteri perdagangan ke, yang bebal pergi ganggu para peniaga sibuk mencari rezeki kenapa?

Paling cikai pun buatlah memorandum dan serahkan kepada pihak berkenaan kalau yer pun hendak berjuang untuk menurunkan harga barang.

Inilah taktik murah PKR yang cuba mencari publisiti dan perhatian rakyat, saya difahamkan ada peserta demo wanita PKR ini menemuramah seorang pengunjung pasal kenaikkan harga barang. Sekali pengunjung tu jawab "harga barang naik, sebab supplier bangsa korang yang dok sorok barang, **** punya supplier cina". Itulah jawapan spontan yang diberikan pengunjung kepada wanita-wanita yang berdemo.

Disebabkan tidak dapat menampung 'kemaluan' akibat di 'smash' dengan jawapan berkenaan, terus wanita yang temuramah pengunjung tersebut beredar dengan muka yang merah padam.

Kepada wanita PKR, cukuplah ada Ketua Wanita yang bebal bernama Zuraida tu, usahlah kamu ikut sama jadi bebal. Lain kali kalau hendak berdemo sila ke tempat yang sesuai. Jangan ganggu urusan jual-beli para peniaga.

Baca juga : Media Permatang Pauh

5 comments:

keris said...

memang demo murahan.
kalau nak demo, ko pegi kat pemborong cina, tauke kilang cina, dewan perniaagaan cina yang selalu suka-suka naikkan harga barang.

pilah jumpa dewan perniagaan cina yang sebenarnya bapak DAP.

pi lah demo kat depan kedai-kedai cina.

yang ko demo kat pasar tani wt pe.
demo kat peniaga melayu nak cari makan.

saje aje ler nak bangkit rasa marah orang melayu konon..

piiiiiiiiiiirah mabuk. mabuk kuasa,

bodo punya demo, pkr memng bodo mcm pas jgak!

Anonymous said...

bodoh nya demo,lain kali pakat ramai2, kau orang pi seledak kedai2 pemborong cina ni yang asik sorok barang tak habis2.dulu masa harga ayam,mana ada bangsa yang sanggup bakar anak ayam kalau tak kasi harga ayam naik,dia juga buat hal yang korang pegi kat pasar tani nak demo wat apa pala hotak korang orang nak cari makan pun tak senang.kat situ meniaga majoriti org kita....jangan jadi setan godol.

Double Y said...

Itulah tuan-tuan. Kita tak marah mereka nak berdemo. Tapi biar kena tempat.

Pagi2 orang ramai nak cari barang keperluan. Kalau ada gangguan mcm ni sedikit sebanyak terbantut urusan mereka.

Terima kasih kerna beri pandangan anda.

Anonymous said...

korg ingat sundal2 nie brani ke wat demo kt dpn toke cine.....juz nk cr publisiti murahan....die wat org nie bebal mcm die.....bodo nye pkr

blogenstarz said...

JALANG ANTARABANGSA !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...