NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, January 8, 2011

Mari Kenal Ahli Parlimen Kelana Jaya Yang Tidak Tahu Berbahasa Melayu?


salam seDunia..

Blogmaster tersenyum apabila terbaca dalam satu website mengatakan, LGB di atas ini telah dicalonkan sebagai salah seorang Ahli Parlimen Paling Teruk Bagi Tahun 2010. Blogmaster bukan tersenyum tanda perli atau sinis..tapi apa yang dikatakan dalam website tersebut ternyata BENAR!.

Sebagai seorang rakyat yang SAH mengundi di dalam Parlimen Kelana Jaya, Blogmaster beberapa kali terserempak dengan LGB..tapi bukan dalam kawasan Kelana Jaya yer, tapi di Restoran Pelita  Bangsar.  LGB kelihatan sangat santai dengan berbaju ala-Bali dan berseluar paras lutut serta berselipar.
Imbas Kembali
 
Kriteria yang dimiliki LGB yang membuatkan beliau layak adalah kerana beliau yang telah mengambil gambar/video VK Lingam satu masa dahulu yang telah menimbulkan kontroversi. Perang Saraf (psy-war) yang dilancarkan oleh Pembangkang begitu hebat sekali sehinggakan rakyat Malaysia hampir-hampir percaya dengan apa juga DOKTRIN yang disebarkan Pembangkang. 

Keputusan tsunami politik pada masa itu membuatkan  Barisan Nasional kalah pada 5 negeri, calon BN telah kalah pada calon PR yang hampir kesemuanya merupakan muka baru di dunia politik..termasuklah ADUN Seri Setia Nik Nazmi & Ahli Parlimen Low Gwo Bourne.

Apa Kemajuan Yang Dibawa LGB? 

Sepanjang pemerhatian Blogmaster..TIADA!

Perubahan yang bagaimana yang LGB maksudkan?

Kelana Jaya memang dikenali sebagai satu tempat yang membangun dengan pesat. Blogmaster tidak nampak apa-apa perubahan yang dibawa LGB melainkan banyak apartment/kondominium (mampu milik oleh golongan pertengahan ke atas) didirikan di kawasan Subang.

LGB tidak reti berbahasa Melayu?

Ada kebenarannya juga! Blogmaster TIDAK PERNAH dengar LGB menyatakan walaupun sekali sepotong ayat penuh dalam Bahasa Melayu. Seorang Ahli Parlimen tidak tahu berkomunikasi dalam Bahasa Melayu? Amat memalukan!

Jika Blogmaster salah, tolong bagi BUKTI berserta fakta, video, gambar yer! Especially part LGB berkomunikasi dalam Bahasa Melayu.. :)

Sumber : Wadah Kelana Jaya 

Double Y : Sarankan supaya kriteria untuk menjadi ahli parlimen seseorang itu mestilah fasih bertutur dan menulis dalam bahasa Melayu. Ini Malaysia la brader. Bukan amerika!

4 comments:

Anonymous said...

mampus pigi sana balik la yg tak reti dan tak mahu belajar bahasa kebangsaaan.....ini negara ada bangsa asal tau........ada budaya, agama dan tamadun sendiri...jgn nak perasan menumpang tuah tmpt asal orang lain, SEDAR2LAH DIRI TU APABILA DILAYAN DGN BAIK, JGN SAMPAI TUAN RUMAH BERTINDAK....NAYA NANTI. FIKIR2KAN DGN HOTAK YG TINGGAL SESUKU LG ITU.

Anonymous said...

keh keh keh, MP taraf budak tadika ni hanya jd pak turut dlm acara2 yg dilakukan oleh pemimpin PKR di Palimen saje. Bile ahli parlimen pembangkang (baca berok) keluar dewan kerana memprotes sesuatu, dia ni pun turut serta utk 'memeriahkan' majlis.

Seingat saya, hanya sekali MP budak tadika ni berucap dlm parlimen dgn berbahasa Melayu, itupun ngan berbekalkan SKRIP di tangan. Mcm tu pun masih baca tergagap2 bwh sket dari MB Selangor je. Kah kah kah

Rasanye kalau dikumpulkan seluruh ahli parlimen seluruh dunia dan kita buat senarai MP PALING TERUK DI DUNIA, Mr cameraman ni tetap menjadi juara kategori tu, bukan je buat tahun 2010, malah sejak tahun 2008, 2009, 2011 dan 2012, Mr Cameraman ni tetap yang paling teruk ar!!!

Kalu masih dicalonkfan utk PRU-13, tak tahu la nk cakap... mesti manusia yg mencalonkan dia ni, turut bodoh yg teramat sgt... Kah kah kah

Anonymous said...

Kalau MP bidang terjun politik main rembat jer jadi calon memang memalukan la bila seorang MP tidak berbahasa melayu.macam mana untuk berkomunikasi dengan masyarakat melayu?adakah MP ni kan faham?.Kalau MP BN dah mesti ada yang hentam punya,Samy Vellu pun walau berbelit lidah cakap melayu tetap boleh berkomunikasi.PRU13 kalau dicalonkan lagi di Parlimen Kelana Jaya xpayah undi la membuang masa ajer sbb tiada langsung sifat2 seorang yang berhormat dan terhormat

blogenstarz said...

PENGUNDI2 LAH YANG BODOH.NAK TUKAR SELERA KONON.
TERKENA JULAP BARU MERABA NAK CARI JAMBAN !
PADAN MUKO !

LGB TAK SALAH.YANG SALAH ADALAH PENGUNDI !

TUKARLAH PADA PRU13 !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...