NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, January 13, 2011

Gesaan Azan di Perlahankan, Apa Hak Peguam Lahanat Itu?

Berikutan isu gesaan seorang peguam berbangsa cina menulis surat kepada Perdana Menteri minta supaya azan diperlahankan kerana menganggu tidurnya apakah perlu kita berdiam diri?

Adakah wajar jika saya menulis surat meminta gendang ketika tarian singa setiap tahun baru cina diperlahankan dengan alasan menganggu tidur saya?

Wajarkah saya menggesa supaya colok tidak dibakar oleh jiran dibawah rumah saya yang berbangsa cina kerana bau colok tersebut tidak menyenangkan saya?

Berikut pesanan yang baru saya terima sebentar tadi :

"‎​"Assallamualaikum wbt. Demi Allah Aku Berjihad Keatas AGAMA. BANGSA DAN TANAHAIR AKU. Inilah Bai'ah kita pd Allah Swt.

Hari ini Agama kita telah dicabar. Seorg peguam bangsa Cina tlh buat bantahan supaya laungan Azan diMasjid al kalsiah Pantai Dalam dihentikan selepas 30tahun berada disitu, kerana menganggu tidurnya. .

Apa hak dia minta azan dihentikan. Peguam cina ini juga dgn sombong, bongkak dan egonya.telah menulis surat bantahan kpd PM dan menggunakan hak asasi manusia

Sebagai umpannya..untuk makluman lahanat ini baru berpindah dikawasan islam ini tak sampai 15 bulan pun Ahli TS inilah masanya utk kita tunaikan  Bai'ah kita pd Allah utk Berjihad.

Diminta semua Ahli Jemaah hadir pada JUMAAT 14/01/11 bersama menunai Solat Jumaat diMasjid al kalsiah pantai Dalam dan bersama membuat Bantahan Kpd Peguam Cina kerana meminta Laungan Azan dihentikan. Sila panjangkan pd jemaah yg lain. T.k. Amin"

Susah sangatkah hendak menghormati agama lain? Adakah azan dilaungkan selama 24 jam? Sehingga tidur si lahanat ini terganggu?

Adakah saya rasis dengan menulis sebegini?

Kita hormat agama dan budaya mereka, tapi adakah mereka menghormati agama kita?

Fikir-fikirkan...

Jangan lebih-lebih tailo!! Nnt you susah! You hormat kami punya agama, kami hormat u punya agama! Apa susah?!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

Anonymous said...

Sungguh saya sokog selama ini kita terlalu byk bertolak ansur dgn agama2 lain..tolonglah faham saya hidup dipersekitaran dgn bangsa2 asing yg sedikit sebanyak mganggu kehidupan seharian saya demi mghormati budaya dan agama lain saya lalui jua.Alangkah amannya kita klau menghormati antara satu sama lain

Anonymous said...

bukan je colok..gendang cina.,..anjing pun sama wei...bising memekak2..waktu2 puncak dan sedap tido plak tuh.lagi satu...jgn kongsi bilik kat hospital dgn apek atau nyonya2 nih,,bacing wei...tak reti nak basuh...

suh peguam tu balik tanah besar laaa..bleh wat umah sorang,,tanah luas dn lebar lagi kt cina,,,BALIKK..BALIKKK...BALIKKK LAA BODOH...SIAL BETUL LA

Jeffry said...

DIA TU TALI BARUT KOMUNIS JUGAK BROO!

YB Raz said...

cina ni jangan bagi muka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...