NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, January 17, 2011

Peguam MCA 'Gentle' Minta Maaf, Teresa Cock & Rakan Mereka Bila Lagi?



Peguam MCA Ng Kiam Nam yang sebelum ini telah mencetuskan kemarahan umat Islam berhubung satu surat aduan yang kononnya dihantar kepada Perdana Menteri tampil memohon maaf secara terbuka kepada semua umat Islam petang tadi.

Atas dasar semangat muhibbah antara kaum, kita memaafkan beliau di atas keterlanjuran beliau tempoh hari.  Saya memuji tindakan yang dilakukan oleh peguam ini.

Beliau tanpa rasa ragu memohon maaf secara terbuka di Pejabat UMNO Pantai Dalam di depan para wartawan dan pihak media.

Namun jangan kita alpa bahawa selain Ng Kiam Nam, sebelum ini telah ada pihak yang menghina azan, mereka adalah dari kalangan DAP. 

Mereka adalah Dr. Tan Seng Giaw iaitu Timbalan Pengerusi DAP Pusat yang pernah membawa isu azan Suboh sehingga ke Parlimen pada 25 Oktober 2005. Sudahkah beliau memohon maaf?

Orang kedua yang menghina azan juga adalah dari kalangan DAP iaitu 'ah so' mulut celupar yang pernah makan 'makanan anjing' iaitu Teresa Cock di mana pada 18 September 2008, 'ah so' ini cuba menghantar petisyen kononnya mewakili penduduk  untuk menggesa supaya azan Suboh diperlahankan!

Peguam MCA sudah memohon maaf dan sewajarnya kita memaafkan di atas kesilapan beliau dan kita harap agar ini menjadi pengajaran kepada sesiapa sahaja yang cuba mempertikaikan kesucian agama Islam.

Tetapi bagaimana dengan dua pemimpin DAP yang chauvanist dan racist si Teresa Cock dan Dr. Tan Seng Giaw? Sudahkah mereka memohon maaf secara terbuka kepada semua umat Islam?

Kenapa bila isu azan dimainkan oleh Teresa Cock dan rakan-rakan mereka, tiada langsung suara para pemuda PAS atau pun PKR? Jauh sekali kita dengar komen daripada 'anak papa' si Nurul Izzah.

Beranikah pemimpin DAP ini memohon maaf sebagaimana dilakukan oleh peguam MCA terbabit?

Saya menganggap mereka sesekali tidak akan memohon maaf, kerana DAP memang semulajadi bersikap chauvanist dan anti Islam!



p/s : Esok bahagian  ke-4 artikel 100 Dalil Kenapa DAP Harus di Tolak akan disiarkan jam 12 tengah hari.

2 comments:

Anonymous said...

TERESA COCK & RONNIE LEH GENTEL SESAMA SENDIRI DLM BILIK LAA KEHKEHKEH

Semut Hitam said...

Alamak, baru nak pakai isu ni balun Terasa Cock tadi...
Tapi takpe, balun tetap balun...hahahaah...good job bro!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...