BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, June 10, 2013

@NajibRazak Perlu Siapkan Bloggers & Jentera - @MuhyiddinYassin Mungkin Cabar Kerusi Presiden!


Walaupun beberapa pihak termasuk Pemuda UMNO yang bermesyuarat tempoh hari menggesa jawatan no.1 dan no.2 UMNO tidak dipertandingkan bagi menggelakkan perpecahan dalaman.

Gesaan itu nampaknya ditolak oleh ramai pihak, ini kerana cadangan untuk tidak pertandingkan jawatan tertinggi UMNO memperlihatkan plan transformasi parti yang diilhamkan oleh PM tidak dilaksanakan sepenuhnya.

Lebih-lebih lagi sistem kouta yang dimansuhkan oleh DS Najib telah membuatkan ahli UMNO tidak sabar untuk menggunakan hak mereka memilih pemimpin yang dirasakan layak.

Pada tahun 2009 DS Najib Tun Razak bertindak menghapuskan kouta pencalonan daripada bahagian-bahagian sekaligus membolehkan sesiapa yang hendak bertanding hanya perlu mendaftarkan nama sahaja.

Manakala mereka yang mengundi pula tidak lagi melibatkan para perwakilan seramai 2,500 perwakilan sahaja, sebaliknya ia diperluaskan kepada 146,500 perwakilan daripada 161 bahagian UMNO seluruh negara.

Jelas ia membuktikan DS Najib Razak pemimpin UMNO yang berjiwa besar dan berani berhadapan dengan pertandingan.


DS Najib Tun Razak Perlu Siapkan Jentera

Memerhati isi penulisan bloggers seperti kumpulan 'Blog House', saya ingin mengingatkan PM agar turut mempersiapkan jentera serta jangan bersikap selesa dengan omongan pihak-pihak tertentu konon menyokong penuh beliau menduduki kerusi no.1 UMNO.

Kerana ini skrip lama, Pak Lah dulu sudah terkena!

Kita tidak lupa kewujudan pasukan 'Kami Sayang Pak Lah' yang lantang bersuara dan menjerit serta berikrar untuk pertahan dan menyokong kepimpinan Pak Lah tapi lesap tanpa khabar berita.

Lebih-lebih lagi tekanan Tun M ekoran kegagalan Pak Lah mempertahankan majoriti 2/3 dalam PRU12.

Pak Lah yang perolehi sebanyak 140 kerusi parlimen dalam PRU12 berhadapan dengan tekanan 'Maha Hebat' - DS Najib Tun Razak pula baru saja menuai hasil dalam PRU13 yang begitu buruk walaupun kerusi yang diwakili UMNO memperlihatkan penambahan.

Adakah DS Najib akan dibiarkan selesa?

Saya melihat dua perkara mungkin berlaku iaitu - pertama peluang DS Najib Tun Razak untuk kecundang adalah tinggi berdasarkan keputusan PRU13.

Manakala yang kedua peluang untuk perwakilan memilih beliau terus menerajui UMNO ke arah transformasi berdasarkan peningkatan kerusi milik UMNO sebanyak 109 daripada 133 kerusi yang dimenangi hanyalah 50/50.

Pun begitu tidak cukup untuk DS Najib Tun Razak mengharapkan 'keajaiban' serta meletakkan kepercayaan kepada 146,500 perwakilan tanpa menggerakkan serta menempatkan jenteranya. Bloggers-bloggers dilaporkan sudah meletakkan diri mereka di posisi tertentu.

Kerana rekod silam pemilihan UMNO pernah memperlihatkan tumbangnya Allahyarham Tun Ghaffar Baba adalah kerana terlalu yakin dengan kata-kata Anwar Ibrahim konon tidak sesekali akan lawan dan khianat Tun Ghaffar.

Namun apabila hampir dengan Perhimpunan Agung secara tiba-tiba Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan untuk melawan Tun Ghaffar kononnya keputusan tersebut dibuat atas kehendak ahli akar umbi.

Maka tersungkurlah Allahyarham Tun Ghaffar dek kerana pada waktu itu beliau tidak membuat sebarang persiapan kerana termakan dengan kata-kata Anwar Ibrahim.

Bagaimana DS Najib Tun Razak adakah sudah kejut jenteranya yang masih tertidur di Pekan?

Siapa kumpulan bloggers yang akan membantu menangkis serangan ke atas susuk tubuh PM yang bakal dilancarkan pada bila-bila masa dari sekarang.

Tidak salah rasanya DS Najib mempersiapkan jentera sebagai langkah persediaan. Manalah tahu tiba-tiba satu ungkapan untuk mencabar kerusi no.1 UMNO keluar dari bibir TS Muhyiddin Yassin.

Selain itu terdapat juga ura-ura bahawa Tan Sri Annuar Musa dan Tan Sri Isa Samad mahu melawan kerusi Naib Presiden UMNO.

Berdasarkan rekod atas kertas kumpulan 'Blog House' sudah tentu akan berkempen bagi memastikan calon yang dianggap 'Tun M's Choice' menang kerusi Presiden UMNO. Setakat ini hanya TS Muhyiddin Yassin merupakan 'Tun M's Choice' untuk menyingkirkan DS Najib Tun Razak dari kerusi Presiden UMNO.

Saya juga nampaknya perlu posisikan diri saya selaku bloggers UMB untuk membantu mempertahankan Presiden UMNO DS Najib Tun Razak...


YY : Masa untuk Bro Najib "act now, think later..."

7 comments:

Anonymous said...

NAJIB SUDAH TERLAMBAT...WAKAKAKAKAK

Anonymous said...

Najib sudah gagal, Muhyiddin gagal jaga MOE, Hishammuddin gagal jaga KDN. Tak ada calon yang sesuai aku nampak puak UMNGOK sekarang ni. kkahakahakahkahkahkahkah

Anonymous said...

ada logiknya jugak ko kata ni......mana tahu dibuat betul-betul muhyiddin kata nak lawan kerusi presiden sebab kehendak akar umbi apa najib nak kata. kouta tak ada dah sekarang ni. aku pun boleh kalau nak tanding presiden. dari pilih muhyiddin baik aku kekalkan najib

sesejuk mata memandang said...

Sayang isteri dakap dakap kan , sayang umno terus perjuangkan.. tetapi apakah Najib benar benar sayangkan Umno atau sayangkan perancangan transformasi.. Jika sayangkan Umno kurangkan transformasi yang boleh menjauhkan Melayu dari Umno , jika terlebih sayang isteri dengar lah pendapat orang bawahan.

Tetapi pada pandangan kami, Najib dan Muhyiddin harus dikekalkan gandingan mereka . Ambil contoh jika Najib kalah , apakah Muhyiddin mampu , Jika Muhyiddin kalah apakah tidak akan ada perpecahan ?

Kiat sayangkan parti , jangan terlebih jolok kerana jika terlebih jolok semua nya akan gugur bukan 1 atau 2 tetapi semua , kamu faham tak?

Dalam percaturan politik , kita lihat 2 dua kem yang ujud sekian lama , kem Najib dan sepupunya , dan kem Muhyiddin yang berharapkan ehsan kekuatan dari orang johor , jaid di johor sendiri sudah berpecah , dan yang untung adalah orang ketiga yang tidak ada sesiap pun terfikir siapa orang nya.

Dalam percaturan , banyak pihak yang mewakili H2) akan berhabisana melobi Muhyiddin untuk bertanding bagi memudahkan H2O membuat kleputuisan menawarkan diri sebagai penjawat kerusi no 2 . ini disebabkan , beliau yakin tidak mampu lagi mempertahankan jawatan nya sebagai salah seorang naib apabila ahli umno melihat kegagalan beliau memuaskan hati orang melayu dalam beberpa isu yang hanya menggunakan pendekatan yang salah.. khusus nya setelah digelar sebagai Menteri Amaran Dalam Negeri , jadi tidak dapat tidak maka beliau terpaksa melonjakkan diri keatas supaya semua orang tumbang. Apakah itu yang ahli umno mahukan.

Buat masa ini saya lebih yakin bahwa biar lah orang melobi tetapi muhyiddin tidak akan memecut langkah kerana beliau tahu dengan kemampuan diri sendiri.

Untuk najib jangan takut buat keputusan untuk membiarkan satu pertandingan sihat kerana kami semua masih bersama anda dan muhyiddin sebagai orang no 2

Anonymous said...

Awas, BRO SEMUA.

Berkenaan Malaysiakini, portal yang diwujudkan sewaktu Anwar, proksi Amerika, dipecat dari kerajaan sekitar 1998.

http://rainbowoftruth.blogspot.com/2010/07/malaysiakini-dan-pembiayaan-dari.html

Agenda tersirat di sebalik "perhimpunan". Siapa DALANG SEBENAR?
http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/08/foreign-agencies-orchestrate-events.html

ASLMKM

Anonymous said...

Tak ada sebab Najib & Muhyidin nak berentap. Muhyidin sudah bgtau tak akan lawan. Dan kalau Najib turun dia akan turun juga. Sebab dua-duanya ambil tanggungjawab PRU13. Tapi ini bukan sebab UMNO susut. Ini sebab Cina tolak BN. Kalau dulu Cina tola BN 65%. Skrg dgn 90% tak akan ada sesiapa pun akan dapat kembalikan sokongan Cina yang termakan janji Anwar nak beri jawatan TPM pada Cina. Nak hapus dasar afirmatif juga.

Anonymous said...

Blogger pukimak tgh mintak job utk defend najib? Makan duit je la yg ko pandai.tulisan ntah pape.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...