NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, June 8, 2013

Anwar Perlu Boikot Angkat Sumpah Parlimen Bagi Jayakan #Blackout505 Walaupun Tanpa Lim Kit Siang


Tindakan Kit Siang sekaligus menidakkan hasrat Anthony Loke yang dilaporkan telah mencapai persetujuan dengan Rafizi Ramli untuk memboikot upacara angkat sumpah tersebut.

Kenyataan Kit Siang yang tidak mahu mengikuti agenda Anwar Ibrahim untuk memboikot angkat sumpah parlimen ini menunjukkan DAP menerima keputusan PRU13 yang menyaksikan penguasaan DAP sebanyak 38 kerusi iaitu faktor utama kemenangan PR bagi negeri Selangor dan Pulau Pinang.



Berdasarkan penguasaan 38 kerusi dalam PR ternyata DAP merupakan kuasa dominan malah DAP juga telah berjaya menarik sokongan cina untuk menyokong parti tersebut.

Ia menunjukkan bahawa Kit Siang merupakan individu yang layak mengetuai PR dalam Parlimen berdasarkan merit kerusi terbanyak. Lebih-lebih lagi Anwar Ibrahim masih melayan perasan kecewanya dengan memulau angkat sumpah pada 24 Jun ini.

Persoalannya beranikah Anwar Ibrahim memulau sessi angkat sumpah parlimen pada 24 Jun bagi memastikan kejayaan perhimpunan 'BlackOut 505' pada 15 Jun nanti?

Jika Anwar Ibrahim mengangkat sumpah nescaya segala usaha bagi mewujudkan satu perhimpunan besaran dalam usahanya untuk menumbangkan kerajaan akan musnah sebaik sahaja lafaz sumpah diluahkan dari bibir Anwar Ibrahim.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...