BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, June 2, 2013

I am the Red soldiers, Arrest me! @PDRMsia please come to my house!


Malas taip panjang-panjang, petikan FB cinabeng yang ditulis dalam bahasa cinabeng sahaja yang faham :


Tapi cinabeng jangan ingat Melayu tak reti translate, lebih-lebih lagi zaman canggih. Terjemahan dia tulis :
What is the law?
When the 2 same-sex love
100 against it-is called "illegal"!

When 1 million people-called "legal"!
What "repeal"?
When the democratic freedom of expression subject to trampling and controls-illegal
As illegal moves continue,

No one dared to be freedom to speak out-illegal "repeal!"
Even today, 
28 million Malaysia are willing to live in the "repeal", I still say: "I am the Red soldiers! Arrest me please come to my house!
Jadi brader-brader polis, jangan tunggu lama-lama - siasat, cari, tahan, soal nescaya dia akan membawa kepada identiti-identiti askar cinabeng yang lain.

Brader polis, gua kasi besar sikit ini cinabeng punya muka :


Kawan-kawan, jangan takut - kalau nampak ini cinabeng ludah saja ke mukanya!

Manyak syiok ah main sama Red Bra Army!

Cinabeng layan lagu dulu maa!



Petikan asal : MahaMissa

7 comments:

Anonymous said...

APA LAGI TUNGGU.....KDN & PDRM TERHADAP HAIWAN YANG SEEKOR NIE YANG BANGGA MINTA DIAMBIL TINDAKAN KEPADA NYA.....

JANGAN BERULANGNYA SEJARAH AMARAN.AMARAN.AMARAN.....TOLONGLAH AGAR TINDAKAN DIAMBIL SEBAGAI PENGAJARAN KEPADA MEREKA HAIWAN YANG TIDAK TAHU MENGHURMATI UNDANG-UNDANG NEGARA.....

Anonymous said...

Berani dalam FB je cina babi pukimak ini. Jenis keturunan pelacur dari China mana ada adat!

Anonymous said...

belasah je cina cina dap pukimak ni. Berapa lama korang ingat kitorang nak tgk je ? .... masanya sudah tiba.

Anonymous said...

dpt apek ni kasi tonyoh habis2

Anonymous said...

kdn ini bkn kdn seblum zahid/wan junaidi; jgn cina mauk main2; ini negeri melayu dan pribumi s'wak dan sabah punya; cina tumpang makan tumpang mati saja; kalau melayu malaya dgn bantuan kawan2 orang india dan pribumi sabah dan s'wak sudah bersatu, sampai masuk dlm pendam pun cina tidak dapat kuasai putera jaya

Anonymous said...

Kalu orang mencuri, selalunya dia tak mengaku dia pencuri... berwaspada je lar...

Anonymous said...

Sedap lagu kena tepat atas muka cina lahanat ini. Tak sabar nak tengok wajah dia bila polis muncul depan umah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...