NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, June 9, 2013

Polisi #UiTM Hipokrit & Menyalahi Konvesyen PBB - #SUARAM Boleh Jalan Daa You Punya Konvesyen! - @datosahol


Selepas PRU13 kita melihat semangat untuk mengajar kaum cina yang dikatakan tidak sedar diri ini membuak-buak di kalangan orang Melayu, ia ditunjukkan menerusi kempen boikot produk keluaran syarikat cina yang giat dilaksanakan kini.

Sebagai individu yang banyak terlibat dengan UiTM, saya melihat Pengarah SUARAM (baca Anak Haram!) Kua Kia Soong cuba menyiram petrol ke atas api untuk menyemarakkan lagi kebencian orang Melayu kepada kaum cina, sekaligus UMNO/BN dilihat sebagai parti yang bersifat perkauman.

(SUARAM) pertubuhan yang dibiayai oleh yahudi bertindak 'menakuk di kepala takuk' dengan mempertikaikan polisi UiTM kononnya polisi tersebut menyalahi konvesyen PBB.

Kua menjadikan perjuangan hak-hak asasi manusia sebagai alasan untuk menghalalkan 'cabaran' yang ditujukan kepada orang Melayu, kerana hak asasi manusia adalah perkara utama dalam piagam PBB :
  • untuk menyelamatkan generasi-generasi yang berikut daripada kesengsaraan peperangan, yang dua kali dalam penghidupan kami, telah membawa kesedihan yang tidak terkatakan kepada manusia, dan 
  • untuk menegaskan semula keyakinan kepada hak-hak asasi manusia, kepada maruah dan nilai manusia, kepada hak-hak kesamarataan lelaki dan perempuan serta negara-negara besar dan kecil, dan 
  • untuk mewujudkan keadaan yang mana keadilan dan rasa hormat kepada kewajipan yang tertimbul daripada persetiaan-persetiaan dan sumber undang-undang yang lain dapat dipeliharakan, dan 
  • untuk mempromosikan kemajuan sosial dan taraf hidup yang lebih baik dalam kebebasan yang lebih luas, dan untuk tujuan ini
  • akan mengamalkan toleransi dan hidup bersama-sama dalam keamanan dengan satu sama lain sebagai jiran-jiran yang baik, dan 
  • akan menyatukan kekukuhan kami untuk memeliharakan keamanan dan keselamatan antarabangsa, dan 
  • akan memastikan, melalui penerimaan prinsip-prinsip dan institusi kaedah-kaedah, bahawa kuasa bersenjata tidak 
  • akan digunakan, kecuali untuk kepentingan umum, dan 
  • akan menggunakan jentera antarabangsa bagi mempromosikan kemajuan ekonomi dan sosial untuk semua manusia,
Tapi bodohnya cinabeng bernama Kua ini kerana gagal memahami matlamat konvesyen PBB sebagaimana yang ditetapkan dalam piagam PBB.

Matlamat utama adalah untuk mengelakkan perulangan pertikaian yang hebat, menegaskan hak asasi manusia yang utama, menjamin rasa hormat akan undang-undang antarabangsa, serta memperbaiki taraf hidup penduduk di seluruh dunia.

Jika Kua menjadikan piagam PBB modal untuk menghentam polisi UiTM kononnya menyalahi piagam PBB, Kua patut meneliti perkara terakhir matlamat utama konvesyen PBB iaitu bahagian yang saya 'merahkan' di atas.

Adakah taraf hidup cinabeng di Malaysia begitu teruk, tiadakah universiti lain selain UiTM untuk kaum cinabeng melanjutkan pengajian?

Perlu saya senaraikan satu-persatu?

Rasanya tidak perlu...

Apa yang perlu saya senaraikan bagi membuka mata pihak yang 'kagum' dengan perjuangan Suara Anak Haram ini hanyalah paparan emel di bawah :


Kua...

Sekarang i tanya sama you...!

Pakatan sulit yang SUARAM buat dengan Merdeka Centre untuk mewujudkan kes SCORPENE yang tidak wujud ini menyalahi piagam PBB ke tidak?

[rujuk transkrip emel yang saya dedahkan klik sini]

Barua punya cinabeng!



YY : Code Name gua oleh Tan Sri Sahol VC UiTM - 'The Protector' Keh...keh...keh!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...