BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, June 8, 2013

Syarikat Penyapu Cina Sapu Tender Komputer 1Malaysia - Bukti #TERAJU Tak Bantu Usahawan Melayu/Bumiputera!


Apabila menonton pencapaian 2 tahun TERAJU tentu kita beranggapan bahawa TERAJU telah sempurna melaksanakan bidang tugas yang diamanahkan kepada mereka.

Pendek kata semuanya indah-indah belaka, tiada sebarang cacat-cela. Seolah-olah TERAJU antara unit yang sukses memainkan peranannya.

"Kalau nak tolong orang, mau tolong betul-betul"

Sepanjang dua tahun - TERAJU akhirnya terbukti berjaya melincirkan perjalanan syarikat 'ali-baba' untuk meraih tender Komputer 1Malaysia.

Artikel saya sebelum ini mendedahkan 25 syarikat yang meraih tender Komputer 1Malaysia, belum saya keluarkan perincian syarikat tersebut. Blog Tun Faisal nampaknya terlebih dahulu mengesan latar belakang syarikat tersebut.

Syarikat penyapu antara yang berjaya mendapatkan tender Komputer 1Malaysia - tidak hairanlah jika pemilik Komputer 1Malaysia mengadu bahawa mereka gagal untuk menghantar servis selain gagal tuntut warranty apabila Komputer yang dibekalkan oleh kerajaan itu mengalami kerosakkan.

Macam mana nak ada kedai servis komputer kerana urusniaga yang dijalankan salah satu syarikat yang membekalkan Komputer 1Malaysia adalah menjual pelbagai jenis penyapu!

Hahaha!


RUYI VENTURES SDN BHD
Lot 2, Block H, Bandar Ramai Ramai
P.O. Box 2303,
90726, Sandakan, Sabah.
Tel: 089-622139/ 229363 / 012 – 8188339
Fax: 089-622239 / 089 226933
ruyiventures@gmail.com
 PIC: Margaret Voon Lee Ching (Director) 
Nak tahu latar belakang lagi 13 syarikat cina yang memperolehi tender Komputer 1Malaysia Fasa 4A klik [S.I.N.I]

Sebelum tengok syarikat 'ali-baba' - kita tengok dulu cerekarama yang ditayangkan oleh TERAJU mengenai pencapaian mereka sepanjang 2 tahun :



Saya nak pulangkan semula kata-kata dalam video di atas ;

"Kalau nak tolong orang, musti mau tolong betul-betul"

Hei bro Husni...

Kalau nak tolong usahawan Bumiputera, mesti tolong betul-betul - takkan syarikat melayu/bumiputera tewas kepada syarikat penyapu milik cinabeng?

Nampaknya sangat Husni jenis manusia syok sendiri!

Episod akan datang mengenai dana RM223.8 juta yang diluluskan kepada 35 syarikat untuk pembiayaan 37 projek swasta...

Syarikat siapa, apa kelayakkan mereka, syarikat 'ali-baba' atau syarikat ahmad albab...?

Jeng...jeng...jeng!

Artikel sebelum : 14 syarikat cinabeng sapu tender Komputer 1Malaysia?

6 comments:

Anonymous said...

Kalau betul-betul bantu tak mungkin syarikat penyapu pula yang diberikan tender komputer.

Tak perlu cakap banyak orang-orang TERAJU yang dibayar puluh-puluh ribu sebulan sibuk penuhkan tembolok sendiri!!!!!

Anonymous said...

habis tu camna Encik Yusri? apa kita boleh buat untuk betulkan keadaan ni? ada apa2 jalan penyelesaian tak? sebab ni lah rakyat masih kecewa dengan BN dan tidak beri undi pada BN. PM Najib kita ni pun percaya sangat pada Pemandu ni. sekarang sudah tikam belakang melayu bumiputera.PM Najib masih tak dengar denyut nadi rakyat lagi, jangan sampai rakyat berubah hati di kemudian hari nanti.

Anonymous said...

Dedah bro, ambo sokong biar telus, hok mano gi perhimpunan agung umno boleh ambik perhatian

YY said...

Saudara/i June 8, 2013 at 8:50 PM,

Tujuan saya guna media sosial antara salah satunya utk wujudkan tekanan kpd pihak terbabit termasuk PM.

Setakat ini seorang individu yang memegang jawatan dalam Stake Holder TERAJU telah hubungi saya.

Dasar ilham DS Najib bagus, cuma ia gagal diperingkat perlaksanaan.

Anonymous said...

dedahkn segala kemungkaran dlm TERAJU DN APA2 jgk agensi lain2nye..dek krn segilintir yg perangai nk kembungkn perot sendirila rakyat yg lain2 dheret sekali!

Anonymous said...

komputer 1malaysia tak sesuailah, sepatutnya komputer 1cina, sebab yang dapat tender cina komputer made in china.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...