BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, June 4, 2013

#PascaPRU13 : INTRO! Cina Kuasai 90 Peratus Projek Bumiputera Melalui #TERAJU @NajibRazak Tahu Tak?

"Tahu apa fungsi dan matlamat TERAJU...?" soal saya kepada 10 orang rakan bumiputera...

Daripada 10 yang ditanya 7 orang menjawab tidak tahu, 2 orang mengatakan pernah baca di akhbar tetapi tak faham tujuan penubuhannya, manakala 1 orang menjawab TERAJU itu lebih kurang PEMANDU...

Jadi saya terangkan secara ringkas fungsi dan peranan TERAJU yang ditubuhkan di bawah Jabatan Perdana Menteri ini adalah untuk menerajui, menyelaras dan memacu Agenda Bumiputera bertujuan meningkatkan penguasaan Bumiputera dalam ekonomi negara.

Namun malangnya, agenda memacu ekonomi BUMIPUTERA entah ke mana, sebaliknya ekonomi cina dipacu oleh mereka melibatkan projek berjuta-juta ringgit!

Ulang lagi sekali..

Ekonomi Cina..

CINA...!

Jeng..jeng...jeng!

Tapi sebelum melihat bukti projek ikut suka kepala mak bapak mereka main serah kepada syarkat cina, saya nak 'fore-play' dulu dengan individu-individu yang menerajui TERAJU, pendek kata jangan gelojoh...

Bukti tak lari ke mana, ada dalam poket aku je semua!

Bersambung...







6 comments:

Anonymous said...

Jgn salah mereka menjadi melayu haram jadah.. Sebab siapa saja yg tubuh kelab haram jadah inilah patut menjadi bapak haram jadah sebab tak pantau hingga 90% projek yg patut bg melayu dh pe jilat pungkok cina.

Kutukan Dewata said...

melayu yang dah hilang jati diri tidak mampu mempertahankan hak melayu!

Anonymous said...

Husni tu ada hubungan keluarga dgn Nor Yakcop rasa aku bro.

Anonymous said...

Ya ALLAH! ramainya PENGIKUT Anuwar, x-ABIM, x-JIM. Ada yg tak perform di sektor korporat duduk dlm TERAJU? Eloklah hancurkan Bumi Melayu...Tahniah UMNO, sebab tu makin ramai Melayu Islam meluat dgn UMNO lepas menang PRU!

YY said...

Hehe yeker?

Patutlah...

Anonymous said...

Marilah kita berjihad business.... Di Sarawak, org Islam hanya 30%.... Tragedi Bosnia boleh berlaku lagi jika tidak di bantu.... Oleh itu, jika ingin bantu... buka lah perniagaan yang berjaya... Marilah... Datang lah Sarawak... Buka bisness... Unit Usahawan, Aras 12, Wisma Bapa Malaysia, Kuching

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...