BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, February 2, 2013

#TukarKelantan : @Mustapa_Mohamed VS Nik Aziz Nik Mat - Siapa Lebih Zuhud?


Ikut teori pengikut totok PAS tiada manusia lebih zuhud daripada Nik Aziz di Kelantan. Tiada orang berjawatan lebih-lebih lagi menteri BN akan duduk di warung makan nasi bungkus setiap pagi.

Betul ke?

Apakah ciri-ciri yang membolehkan seseorang itu dianggap zuhud, adakah dengan bersolat sambil dikawal oleh beberapa pengawal keselamatan?

Hahaha!

Tukar Kelate :
Salam gelombang merah!

Tok Guru sering kali dianggap sebagai pemimpin yang zuhud, rendah diri, tawadduk dan taat perintah Allah oleh pengikut PAS, walaupun Tok Guru setuju 'melacurkan' kalimah Allah kepada bukan Islam.

Manakala pemimpin-pemimpin BN dianggap hidup mewah, naik kereta besar, makan di hotel besar-besar, tidak reti makan nasi guna tangan serta pelbagai lagi tuduhan untuk menunjukkan bahawa pemimpin BN tidak zuhud seperti Tok Guru.

Malah walaupun banyak surau dan masjid yang dibina di Kelantan (kerajaan negeri hanya bina 1 buah sepanjang pemerintahan) untuk kemudahan rakyat Kelantan menjalankan perintah Allah.

Tetapi Tok Guru lebih gemar solat di atas rumput dan tanah kerana menunjukkan 'kezuhudan' sebagai seorang ulamak.

Jadi penulis tengok-tengok apa beza Tok Pa dengan Tok Guru?
Baca selanjutnya untuk ketahui kenapa Tok Pa tidak dianggap 'zuhud' macam Nik Aziz [sini]

1 comment:

Anonymous said...

Gamba solat tepi jalan..gamba individu mnangis masa bdoa..gamba individu mkn ditempat org ramai...ini tiru propaganda syiah di iran sbb nak tnjuk org ni sbgai manusia yg sgt zuhud dan sngat tnduk pada Allah...malangnye ni smua propagabnda...bleh mnimbulkan riak pada pelaku....mmg dah riak pun si mmat yg di ambil gamba tu...tu sbb bila bcakap tak pernah nak jatuh...dia sajalah ulama yg hebat dan sempurna..ulama lain tu bengong..bodoh..tak tau apa2...Nauzubillah...sunguh takbur dan riak manusia sorang ni wpun Allah baru bg ilmu yg sedikit ni...sedar lah mansia yg nernama nik aziz...nko hanya manusia biasa mnumpanf ilmu Allah...bgitu jgk pengikut2 taksub...org yg korang puja tu manusia jer...byk lagi ulama yg benar dan lbih tggi ilmu dari dia yg byk buat knyataan sesat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...