NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, February 23, 2013

[FOTO] : Rakyat Sepanjang 2 Kilometer, Bukti PAS Semakin Ditolak - #TukarKelantan


Semalam sempat mengunjungi ceramah anjuran UMNO Bahagian Wakaf Bharu bersama rakan facebookers Pemuda UMNO Wakaf Bharu dan sahabat-sahabat dari Gerakan TUKAR. Apabila tiba saja di tapak ceramah saya agak terkejut melihat jumlah hadirin yang berada di situ.

Pada jangkaan saya jumlah yang hadir sekitar 3,000 orang, anggaran ini dibuat berdasarkan laluan yang terpaksa saya harungi untuk mendekati pentas utama iaitu hampir 2 kilometer panjang. Daripada yang khusyuk duduk di atas kerusi sehinggalah ada yang sanggup berdiri dan tidak berganjak sehingga selesai ceramah tersebut.

Selain itu perkara yang paling menarik perhatian saya adalah rakyat Kelantan mula berani mengutuk Nik Aziz setiap kali kenyataan Nik Aziz ditayangkan kepada mereka.


Antara laungan yang dibuat adalah "Nik Ajis hidung belok", "Nik Ajis pecatlah pioh (kopiah), serta pelbagai lagi ejekan yang keluar daripada mulut rakyat Kelantan termasuk makcik-makcik yang hadir. Saya berani katakan bahawa PAS benar-benar terkesan dengan gerakan yang dilakukan oleh BN di Kelantan.


Ini kerana sebelum ini amat sukar malah boleh dikatakan rakyat Kelantan lebih-lebih lagi atas pagar begitu menghormati Nik Aziz, jangan mimpilah mereka akan mengutuk atau mencela manusia bernama Nik Aziz.

Malah jika ada kanak-kanak yang tersasul bercakap mengenai Tok Guru rakyat Kelantan akan memarahi kanak-kanak tersebut seolah-olah kanak-kanak itu melakukan jenayah besar.

Tapi kini, rakyat Kelantan mula sedar - mereka sedar bahawa Nik Aziz bukanlah ularmak yang mahu perjuangkan Islam. Tetapi lebih kepada memperjuangkan dendam peribadinya kepada UMNO. Maka tidak hairanlah jika hari ini Nik Aziz kata penerima BR1M itu umpama haiwan, esok-esok dia akan kata haiwan menantunya sendiri.

Tolong rahsiakan foto ini dari Nik Aziz Nik Mat, kerana saya khuatir jantung bateri beliau berhenti berdenyut.

Hahaha...

Melihat situasi ini, maka tepat sekali kajian yang dibentangkan dalam mesyuarat sulit PKR bahawa sokongan  rakyat Kelantan kepada PAS sekarang turun kepada 47% - manakala sokongan kepada BN dan Tok Pa meningkat kepada 53% di mana situasi ini amat membimbangkan mereka!




Boh acu kelih ceramah PAS minggu lepas di Pasir Tumboh :


Nok kelih foto-foto ceramah PAS yang lain [KLIK]

1 comment:

Anonymous said...

Sebagai warga klate yg dah berhijrah ke kl, saya betul2 berdoa k'tan akan menolak kerajaan negeri sekarang. Kita tukar lah.
BO LA WEI
InsyAllah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...