BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, February 12, 2013

Bekas ADUN PAS Turut Terima #BR1M - Cuba Belajar Ucap #TerimaKasihBN


Kita selalu dengar BN pilih bulu...

BN pilih kroni mereka sahaja untuk dibantu...

Malah pelbagai tuduhan yang sering dilemparkan oleh pembangkang terhadap kerajaan BN. Tetapi secara diam-diam mereka juga yang turut beratur menagih bantuan kerajaan.

Hari ini pengagihan BR1M turut 'dimeriahkan' dengan kehadiran Ustaz Jak atau Mohd Zaki Ibrahim iaitu bekas ADUN PAS kerusi N38 DUN Kuala Balah, Kelantan. (gambar atas).

Bukan niat mahu mempertikaikan bantuan yang diterima, sebagai rakyat Malaysia yang menepati syarat-syarat yang ditetapkan. Memang wajar bantuan tersebut dihulurkan kepadanya yang hidup dengan pencen tidak sampai RM3,000 sebulan walaupun dia totok pembangkang.

Cuma kita nak cakap BN ini tak pernah pilih bulu dalam membantu meringankan beban rakyat hatta mereka itu bekas wakil rakyat PAS yang siang malam kerjanya mengutuk UMNO/BN.

Agak-agak Ustaz Jak ucap "terima kasih" tak tadi?



7 comments:

Anonymous said...

Malunyer...:-P

Anonymous said...

Atuk kau!!! kau ingat duit tu BNatang punya ke ? Bangang punya orang ! Susah-susah aku bayar cukai tiap-tiap tahun, kau mudah cakap supaya kena berterima kasih pada BNatang kerana kasi rakyat duit!!! Ini yang buat aku marah ni!!!

Anonymous said...

Wat gapo nak ucap terima kasih. Pitih tu pitih rakyat beto seling..bila bui kita ambik.

Anonymous said...

BR1M memang kerajaan nak bagi tp bukan nak bagi gitu2 je..kena MOHON klo tepati syarat2 baru dapat tetapi klo pencacai2 PerogolRakyat kata BR1M tu rasuah PRU mengapa MOHON juga??

Anonymous said...

susah ke bayar cukai tiap2 tahun anon? kalau gaji kecik susah la... eh gaji ko kecik ke? laaaa mana layak.... duh..

Anonymous said...

Terima kasih bn? Kamon bro. It should be terima kasih kerajaan. Its not their money bro. Taxpayer's money. People's money. One fact that surely wrong is people like you has been fed since baby that BN FUNDING : GOVERNMENT FUNDING. And you guys been barking it all over the place without any shame! Haha. Try live abroad n learn. 5yrs US 5yrs UK. They are more organized in every way even they are not muslim. Since u eager to follow democratic way of UK then why then dont take it all? Try use your own funding for election campaign. Stop misuse government money as you wish. Its people's right.

Mohd afiq.

Anonymous said...

Kerajaan PR Selagor beri aku brim setiap bulan lebih banyak. sebelum pru12 bayar air rm70-rm80.sekarang dengan air percuma aku bayar rm18-rm25.aku dapat brim rm50-rm60 sebulan.jadi PRU13 kena pangkah PR lah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...