BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, May 1, 2012

[VIDEO] : #BersihStories Truth That Cannot Be Cover #Bersih3 - Terima Kasih @PDRMsia



Meneliti video yang dikeluarkan oleh PDRM di atas, terbukti bahawa pihak PDRM sebenarnya atau sebolehnya tidak mahu mempedulikan beruk BERSIH 3.0 ini.

Ianya jelas apa bila di minit 0 : 40 kedengaran pegawai PDRM menjerit "biar...biar...biar" kepada rakan seangkatan mereka ketika Unit Amal PAS merempuh halangan di KLCC.

Ini bermakna memang dari malam kejadian pihak PDRM memang tidak melayan sebarang bentuk provokasi yang dikeluarkan oleh beruk perusuh-perusuh ini.

PDRM mula menggunakan kekerasan selepas beruk-beruk perusuh BERSIH 3.0 ini mula hilang kawalan, sehingga menyerang anggota trafik yang hanya menyusuri jalanraya sehingga cedera.

Apa yang kita harapkan jika melihat rakan sejawat kita diserang tanpa belas-kasihan oleh manusia yang sudah hilang sifat berperikemanusiaan seperti beruk-beruk BERSIH 3.0?

Kita harapkan PDRM pergi peluk cium, belai atau pun melutut serta merayu kepada beruk-beruk ini agar jangan mengapa-apakan rakan-rakan sejawat mereka?

Ambiga usah banyak bicara, Anwar Ibrahim usah banyak beralasan...

Kejadian rusuhan sebegini tidak akan berlaku seandainya kamu menerima tawaran yang dibuat oleh PDRM agar berhimpun di dalam stadium.

Bukankah dulu kamu menuntut untuk berhimpun di Stadium Merdeka tetapi dihalang oleh kerajaan, maka kamu menyalahkan kerajaan?

Kini Stadium Merdeka yang mereka tuntut ketika BERSIH 2.0 dulu ditawarkan kepada mereka, sebaliknya mereka menolak dan berkeras berhimpun di lokasi terbuka.

Pendek kata memang sengaja nak ke jalanraya sebab memang nak cetuskan 'revolusi'.

Weih Anwar Ibrahim kamu sepatutnya mati dalam tembakan 'tear gas' tempoh hari. Barulah lagi cepat 'revolusi' berlaku.

Ini tidak, anak-anak buah diarah merempuh halangan PDRM kamu pula cepat-cepat menghilangkan diri.

Hahaha...

YY : Thumbs up to PDRM!

2 comments:

Sudir said...

Aku harap lepas ni, PDRM buat macam kat Korea Selatan, UK ,Itali, Greece dsb.. Tak payah berlembut lagi..

Sampai bila nak kena pijak kepala..

Anonymous said...

Polis kita dh kira baik dh tu. Tgk kt UK, Spain cara dorang suraikan perusuh. Lagi ganas dari ini. Tu belum Indonesia lg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...