NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, May 16, 2012

Tunku Aziz Ditawar RM50,000 Untuk Kembali Kepada DAP?



Dari blog : Dr.MiM
 Satu minggu ini merupakan satu titik sejarah yang tidak mungkin dapat dihapuskan di dalam karier politik Lim Guan Eng DAP! Ianya menyerlahkan sikap dan sifat Setiausaha Agung DAP yang selamanya ini berjaya dengan wayang kulit beliau di Pulau Pinang. 
Seorang yang dilambangkan sebagai 'humble', mesra rakyat dan demokratik, akhirnya tersungkur malu yang amat sangat. Segala nanah dan daki yang selama ini terkumpul, akhirnya keluar juga. 
Pendedahan berani dan ikhlas Tunku Aziz, Naib Pengerusi DAP yang menerangkan satu persatu perlakuan jelek Lim Guan Eng DAP, sudah tentu akan menjadi perbualan hangat rakyat terutamanya rakyat Pulau Pinang. 
Dan jika begitulah modus operandi Lim Guan Eng DAP cuba 'membeli' Tunku Aziz dengan RM50,000 serta Senior Fellowship, rakyat Pulau Pinang sepatutnya berasa sangat kecewa dan sangat ragu kepada intergriti anak Kit Siang DAP sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.
Jika rakan sendiri dalam parti DAP pun pun diperlakukan sedemikian rupa, apakah jaminannya kepada rakyat Pulau Pinang sekalian?Dalam isu Tunku Aziz ini, Lim Guan Eng DAP telah tersilap besar.

MiM sendiri pernah mengatakan bahawa tindakan kroni tegar Kit Siang DAP yang melenting kepada Tunku Aziz adalah satu tindakan cetek dan bakal memakan diri. 
Jangkaan MiM tepat dan sekarang, di samping bergelumang dengan skandal bilion ringgit wang rakyat Bayan Mutiara, sPICE dan sebagainya, Lim Guan Eng DAP sedang menghadapi satu krisis politik yang paling teruk dalam karier politik beliau. 
Pendedahan Tunku Aziz yang ditawar RM50,000 dan fellowship juga sekaligus telah meranapkan konsep C.A.T yang selama ini dilaung-laungkan oleh Guan Eng DAP.  
MiM tidak pasti bagaimana caranya Lim Guan Eng DAP akan berdepan dengan rakyat Pulau Pinang selepas ini. 
Beliau tidak boleh lagi mempertikaikan parti lawan kononnya corrupt dan salah guna kuasa. MiM juga tidak pasti bagaiman Setiausaha Agung DAP akan melaung-laungkan C.A.T beliau kerana Tunku Aziz sendiri disogok dengan wang dan gelaran. 
Seriously! MiM sarankan kepada kepimpinan tertinggi DAP Pulau Pinang supaya berbuat sesuatu seperti EGM untuk membincangkan perlakuan Guan Eng DAP seperti yang didedahkan oleh Tunku Aziz. 
Sekarang pun rakyat Pulau Pinang sudah mula memperkatakan tentang intergriti Guan Eng DAP dan secara tidak langsung akan terpalik ke DAP Pulau Pinang yang tidak terlibat di dalam drama ini. 
Too much damages, enough is enough, begitu juga yang sepatutnya difikirkan oleh DAP Pulau Pinang buat saat dan ketika ini.
Buktinya sudah ada.

Tunku Aziz sendiri tidak percaya kepada Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP. Bukan sahaja tidak percaya, Guan Eng DAP juga biadap terhadap veteran politik tersebut. 
Apa lagi yang DAP Pulau Pinang mahu? Apa lagi yang rakyat Pulau Pinang mahu? Apakah Guan Eng DAP masih layak menjawat Ketua Menteri Pulau Pinang? - Dr.MiM
Lagi pendedahan terbaru [KLIK]



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...