ANTI COMANGO

ANTI COMANGO
KLIK GAMBAR

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, May 5, 2012

Balai Polis Pudu Akan Dibakar Oleh Pelajar #ProPembangkang Malam Ini?

Adik kalau tak ada rumah, mari tidur rumah abang nak, ada ke tidur tepi jalan? Hahaha!
Gambar di atas dirakam oleh kumpulan sewel Occupy Dataran yang mendesak pihak PDRM membebaskan seorang pelajar gila, biadap, kurang ajar bernama Khalid Ismath yang ditahan sebaik sahaja hadir di Balai Polis untuk memberi keterangan.

Namun segala tindakan biadap, kurang ajar dan gila Khalid Ismath ini nampaknya disokong penuh oleh bapaknya yang mana berkata anaknya bukan penjenayah tetapi hanya pertahankan hak dia sebagai mahasiswa.
“Saya bantah tindakan menahan yang dibuat terhadap Khalid kerana anak saya bukan penjenayah, dia hanya memperjuangkan hak dia sebagai mahasiswa,”
Kita patut bertanya kepada Ismath Habib iaitu bapak kepada Khalid, adakah seorang yang bergelar mahasiswa, berhak keluarkan apa sahaja kenyataan baik di laman media sosial ataupun secara terbuka, yang mana kenyataan yang diluahkan bersifat menghasut, memfitnah pihak lain tanpa sebarang halangan?

Keadaan Khalid di Balai Polis dia 'dibelasah' sehingga berterabur gigi  - Nampak tak? Haha!

Jika ikut teori Ismath Habib si bapak Khalid ini nampaknya selepas ini segala undang-undang yang digubal dalam negara ini tidak boleh dikenakan ke atas individu yang bergelar mahasiswa!

Mahasiswa boleh berzina kerana itu hak mereka.

Mahasiswa boleh maki-hamun mana-mana pemimpin yang mereka tidak suka kerana itu hak mereka.

Mahasiswa boleh buang bayi di mana mereka suka kerana itu hak mereka.

Mahasiswa boleh lemparkan fitnah kepada sesiapa sahaja kerana itu hak mereka.

Alahai...Bapak bangang maka tak hairanlah jika benih yang disemai ikut jadi bangang!

Malam ini jam 9.00 malam jom mahasiswa ikut jadi bangang bersama kumpulan SMM.


Dari Candle Light Vigil baik korang bakar je Balai Polis tu, buat macam komunis Bukit Kepong.

Itu pun kalau korang beranilah!

Nak juga tengok 'power' sangat ke SMM ini?

Sebab setahu saya, Khalid Ismath ketika ditahan pegawai HEP UiTM dan dibawa menaiki kereta untuk bertemu dengan polis bantuan UiTM, wajahnya pucat lesi dan sepatah kata pun tidak keluar dari mulutnya.

Oh... berani setiap kali ada geng sahaja rupanya budak ni!

Hahaha!

4 comments:

Anonymous said...

Anjing kuat menyalak x menggigit ...Cakap degar-degar .. bila berdepan dengan penguatkuasa undang-undang muka macam Anuar Al Juburi ... x da seri muka ..Taraf mahasiswa longkang

abszu said...

Tu lh berani buat berani tangggung ,bila bercakap ikut sedap dia je padan muka,cakap nk ludah dan bunuh polis,kenapa tak buat bila dah berdepan,tau pun takut dia,pucat muka tak berkata2 pun,memang bangsat budak khalid ni

Anonymous said...

kau ingat undang2 bapak kau yg punya..penjenayah tetap penjenayah..

Anonymous said...

dia amat bangga bila anaknya jadi MAHASISWA. Dia dan anaknya ingat mahasiswa adalah segala-galanya. Mahasiswa kebal. undang-undang tak boleh sentuh mahasiswa. Duit belanja kat Universiti pun kena pinjam, nak berlagak. Daripada minta mansuhkan bayaran PTPTN, baik minta mansihkan pinjaman kenderaan. Boleh juga beli BMW.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

BUTIK JUNIOR RED WARRIORS

BUTIK JUNIOR RED WARRIORS
Pembekal Barangan Original Pasukan Kelantan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...