BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, May 29, 2012

Isu No.Plat RM520k : Blogger Brader Jai Cabar Student Yang Kata Sultan Johor 'BODOH' Main Paintball?

Siapakah identiti mahasiswa yang telah menghina Sultan Johor ini? Brader Jai ada jawapannya!

Gara-gara sebuah nombor plat WWW1 yang menjadi kepunyaan Tuanku Sultan Ibrahim dengan bidaan sebanyak RM520,000 kelmarin. Ada beberapa pihak telah bertindak bodoh dalam mengeluarkan kenyataan mereka dengan mengemukakan pelbagai hujah dan juga fitnah ke atas baginda.


Bermula dengan serangan bodoh bekas MB Perak iaitu Datuk Seri Nizar Jamaluddin atau nama sebenarnya 'Nizar Lambai' di laman twitter dengan mendakwa baginda Sultan Johor bertindak membazirkan wang rakyat hanya untuk satu no.plat kenderaan, ianya telah menimbulkan rasa tidak senang rakyat Johor dan pihak istana Johor.

Disebabkan isu tersebut menjadi topik panas semalam, Tengku Mahkota Johor bertindak membalas kenyataan-kenyataan liar yang didalangi pembangkang melalui laman twitternya malam tadi.

Mungkin dek terpengaruh dengan kenyataan-kenyataan jahat pembangkang, hari ini seorang mahasiswa bertindak liar mengeluarkan kenyataan di laman facebooknya dengan mengatakan Sultan Johor adalah seorang Sultan yang bodoh sebagaimana didedahkan oleh blogger mahasiswa iaitu Brader Jai di laman blognya.


Kenyataan di laman facebook pelajar ini sebenarnya secara tidak langsung telah menghina Sultan Johor secara terang-terangan dan pihak berkuasa sewajarnya menyiasat kenyataan yang dikeluarkan oleh anak muda ini.

Blogger Brader Jai yang merupakan anak jati Johor bagi masa dua hari kepada mana-mana individu yang menghina Sultan Johor kalau tidak....


[Baca Warning Brader Jai kepada sesiapa yang hina Sultan Johor]


Baca juga tulisan mahasiswa dari Johor mengenai Kisah Sebalik WWW1


YY : Seorang Peminat setia blog Brader Jai!

5 comments:

Brader Jai said...

ape haramjadah sgt ajak main paintball ni??hahahaa

Anonymous said...

hina sultan jer..kalau hina hukum allah..hina sunnah nabi tak kalut sgt..

YY said...

Siapa yang kalut? Rasanya takkan jadi isu jika kita selidik dulu. Jika kita tak setuju cara dia spend duit dia. Kita tegur cara berhemah. Bkn hamun sembarangan.

Dalam hukum Allah ada ke ajar kita hamun org ke Anon 10:29 AM.?

Anonymous said...

Ko ingat kalau PR jd kerajaan, PAS boleh laksana Hukum yg ko nak tu? Cuba berfir dgn cerdik sikit, PAS ada berapa kerusi dan PKR serta DAP ada berapa? Kalau mana-mana DAP atau PKR tak nak, sampai bila-bila pun Hukum yg ko ingat PAS boleh laksanakan tu dapat dijalankan. Tapi kata lah apa pun, org yang kurang daya fikir akan tetap mengandaikan bahawa jika PR jd kerajaan nanti, PAS akan jd Pihak yg paling berkuasa dan berpengaruh.

JAMILKUCING said...

Salam. aku kerja jaga TMJ dekat 6 tahun di istana pasir pelangi. so aku boleh bercakap sikit aku rasa...

Pelikkan bila ornag jentik sikit sultan sekor sekor mengamok bagaikan nak gila. tapi bila bangs alain hina Allah, Nabi dan agama islam ko ornag buat dek sahaja.kalau bising pun setakat nak cari paublsiti jek. WTF ko ornag ni islam ke atau ?????????. memang betul mereka tak ambil duit kerajaan.tapi darimanakah harata dan duit duit mereka dapat?????.di bawah ni ada link. semua sekali 12 siri. DO THE RESERCH FIRST.

http://uncleseekers.blogspot.com/2012/03/sultan-johor-atau-kerabatnya-yang.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...