NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, December 6, 2011

Urusetia PAU 2011 Usah Gelabah! #PAUMNO


Sambung dari SINI dan SINI...

Di atas adalah emel dari saudara Nasri urusetia yang dikatakan lebih 'sudu dari kuah'.

Terima kasih kepada saudara Nasri atau selayaknya saya panggil beliau abang Nasri tapi macam terlalu protokol jadi izinkan saya panggil bro Nasri sahaja.

Berikutan dua tulisan saya sebelum ini sebagaimana boleh dicapai dari link yang disertakan di atas, saudara Nasri akhirnya tampil mengirimkan satu emel kepada saya semalam menjelaskan kejadian sebenar yang berlaku.

Dari emel yang dikirimkan sepanjang pengamatan saya, bro Nasri keliru di antara kebenaran masuk dan juga PAS MEDIA. Untuk pengetahuan bro Nasri saya berbicara mengenai kebenaran masuk dan halangan yang terpaksa dilalui oleh bloggers terutama dari Unit Media Baru.

Ya saya akui kami di UMB memang mempunyai PAS MEDIA yang disiapkan oleh pihak bro Nasri, terima kasih saya ucapkan. Persoalannya di sini walaupun saya dan juga rakan-rakan lain mempunyai PAS MEDIA, KAD MEDIA, VEST BIRU tetapi mengapa masih wujud birokrasi tatkala kami berhadapan dengan pihak urusetia dan juga pengawal keselamatan.

Mungkin bro Nasri masih ingat seorang lelaki bertekak dengan seorang dua pengawal keselamatan yang mana salah seorang darinya cuba menolak dan menghalau saya secara kasar, untuk pengetahuan bro Nasri lelaki tersebut adalah saya! Alasan yang diberikan pada waktu itu adalah media perlu masuk dewan Merdeka untuk ikuti ucapan dasar Presiden sebelum pukul 8.00 pagi.

Tapi anehnya pada waktu itu, di hadapan saya turut kelihatan berpusu-pusu jurugambar, mengekori Presiden UMNO berjalan bersalaman bersama rakyat dan seterusnya masuk ke dewan Merdeka.

Tapi malangnya apabila saya tiba di pintu masuk dua pengawal keselamatan menghalang saya. Malah menengking umpama wartawan media, rakyat-rakyat dari kampung yang berpusu-pusu cuba masuk umpama lembu belaan dalam ladang NFC!

Dan jangan fikir saya tiada saksi, saya ada saksi bukan sahaja Melayu malah wartawan cina turut menyokong saya pada waktu itu.

Itu hari kedua persidangan, bagaimana dengan malam pertama persidangan?

Malam pertama persidangan, bloggers UMB Keris7Lok dan juga MatKilauPenang juga dihalang masuk walaupun mereka mempunyai PAS MEDIA yang dikeluarkan oleh pihak bro Nasri sendiri. Alasan yang diberikan adalah UMB 'TIDAK DECLARE'.

Walhal pada malam tersebut saya dapat memasuki dewan melalui pintu utama, tanpa memakai VEST BIRU tanpa menunjukkan PAS MEDIA dan berjalan seiring saya pada waktu itu adalah wartawan dari Malaysian Digest.

Kenapa saya lepas masuk, tetapi tidak rakan-rakan saya yang lain?

Isu di sini adalah soal boleh masuk dengan tidak boleh masuk, saya tidak berbicara mengenai PAS MEDIA, GAMBAR TIDAK BERKUALITI atau bla bla bla...

Sebagai seorang yang pernah bekerja sebagai wartawan rasanya lebih elok sekiranya Bro Nasri memahami isu terlebih dahulu sebelum menempelak saya melalui emel dengan mengatakan saya fitnah.

Walaupun usia bro Nasri lebih tua dari saya, sudilah sekiranya menerima sedikit nasihat dan teguran, semoga Allah juga merahmati bro Nasri dan merahmati perjuangan kita membela UMNO demi Agama, Bangsa & Negara.

YY : Next time usah heret nama blogger lain dalam emel... just between you and me! 

5 comments:

Anonymous said...

Nak bela diri agaknya bro, maklumlah bdk2 TEPAK BERSULAM pun koyak beg kamera kena rentap dgn geng2 ni.!

Keris 7 Lok said...

Terbaik!

rezqeen hill said...

guard lagi langsi dari polis.. aptb

Aku Peduli Apa @ APA said...

ASSALAM..
APASAL AGAKNYA 'HERO UMNO' NI TAK BERANI HTR EMAIL CINTA DIA KAT AKU?

AKU YG DUK BALUN DIA KAU KAU..KORANG YG DAPAT GLAMOUR.
INI TAK ADIL!..INI TAK ADIL!

HA HA HA

YY said...

Bro A.P.A

Dia sayang bro kut. Hahaha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...