BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, March 17, 2011

TG Nik Aziz Pernah Menyumpah Para Jemaah Dalam Masjid?

Mencarut takpo.. Tuhan pun mencarut.. kor guano?

TG Nik Aziz kalau dulu nama ini cukup dikagumi oleh rakyat Kelantan, namun kini setelah 21 tahun berkuasa rakyat Kelantan dilihat semakin meluat dengan gaya dan karenah TG Nik Aziz.

Kalau dulu jangan haraplah anda dapat dengar rakyat biasa meninggi suara ketika bertutur dengan TG Nik Aziz, tetapi kini keadaan sudah menjadi sebaliknya. Rakyat Kelantan sudah muak, bosan dan cemuh ditipu oleh sebuah parti yang bertopengkan agama.

Oleh sebab itu, maka tidak mustahillah peniaga-peniaga yang teraniaya di Bazar Tok Guru dan Arked UDA mengherdik TG Nik Aziz baru-baru ini.

Untuk kali ini saya ingin berkongsi dengan pembaca kiriman emel yang dikirimkan seorang Ustaz kepada portal Kelatekito.net dalam kiriman emel ini, penulis menceritakan bahawa TG Nik Aziz pernah menyumpah seranah orang ketika berada di dalam masjid.

Berikut petikan emel yang dihantar pada Februari lalu. :


Baru- baru ini, sedang saya berehat sementara menunggu masuk waktu maghrib saya dihubungi oleh seorang rakan saya dalam Pas yang juga seorang ustaz memperihalkan satu kejadian

“ Ana nak royat bui ko anta, baru-baru ni kawe ana hadir kuliah tertutup denge Ahli Jawatankuasa Dewan Ulamak Pas Pusat, Dato Muhammad Daud Iraqi, terkejut ana, dia kato tikus pulok boleh make, (makan), dulu Nik Aziz kata, Tupai boleh makan, ni tikus pulok boleh, Masya Allah”.
Terjemahan : "Saya nak beritahu kepada saudara, baru-baru ini saya hadir kuliah tertutup dengan Ahli Jawatankuasa Dewan Ulamak Pas Pusat, Dato Muhammad Daud Iraqi, terkejut saya dia kata tikus pula boleh makan, dulu Nik Aziz kata tupai boleh dimakan, ini tikus pun boleh. Masya Allah"
“Pah tu anta nak tau tak, pagi tadi ana gi semaye subuh di masjid Pulau Melaka, biasalah imam dia gak, Tuk Guru kitolah, lepah semaye, lepah jah bui salem  Nik Aziz supoh, ‘menate mano ni hok batuk dale masjid’, terkejut ana syeikh, dale ati kato, bakpo ore tua ni” dia marah ore batuk sapa gitu mo”
Terjemahan : Selepas itu kamu hendak tahu tak, pagi tadi saya pergi sembahyang subuh di masjid Pulau Melaka, biasalah imam dia Tok Guru kitalah. Lepas sembahyang, selepas sahaja beri salam Nik Aziz sumpah "binatang mana yang batuk dalam masjid" terkejut saya syeikh. Dalam hati kata. Kenapa orang tua ini dia marah orang batuk sampai macam tu sekali. 
 “Anta nak tau tak, Nik Aziz menyumpah tu kali kedua doh, baru ni sekali dia maroh ko ore bersin dale masjid, lepas semaye subuh jugak, bakpo jadi gitu syeikh, tak tau syeikh mungkin balasan Allah atah ketelanjuran kato-kato dia, Tuhan doh kato doh bila dio panjang umor oghe tu  Allah aken ubah sifat dia”.
Terjemahan : Kamu hendak tahu tak. Nik Aziz menyumpah tu sudah kali kedua, sebelum ini dia pernah marah kepada orang bersin dalam masjid, selepas sembahyang subuh jugak. Kenapa jadi begitu syeikh. Tak tahu syeikh mungkin balasan Allah ke atas keterlanjuran kata-kata dia. Tuhan dah kata bila dia panjang umur orang itu Allah ubah sifat dia. 

Dua perkara petikan perbualan tersebut menggambarkan Nik Aziz dan Ust Muhammad Daud boleh diibaratkan sebagai balasan Allah terhadap mereka yang mempersendakan agama.

Firman Allah bermaksud “Makanlah kamu dari perkara yang baik”, apakah Ust Muhammad Daud berpandangan bahawa tikus merupakan makanan yang baik?

Apakah beliau tidak tahu bahawa sifat tikus adalah kotor dan membawa penyakit, seperti juga tupai yang mana tidak ada nas yang membenarkan di makan.

Apakah sandaran yang digunakan oleh Ust Muhammad Daud membenarkan tikus di makan?
Dan kepada Mursyidul Am Pas, sedarlah bahawa Allah Maha berkuasa dan Dia berkuasa untuk memalukan seseorang, mengaibkan seseorang dan menutup keaiban orang dan menterbalikkan sifat kamu seperti sifat kebudakkan.

Ustaz Zuhdi Quba

16 feb 2011

2 comments:

akmy said...

Baik-baiklah kalau nak berhujah dengan pemimpin PAS. Mungkin kita akan dapat jawapan loyar buruk seperti, memang betullah tikus itu boleh makan, kalau tak makan matilah dia. Apalah yang hendak diharapkan lagi dengan pemimpin yang berprinsip, lebih baik bekerjasama dengan kafir. Dan dia sendiri yang mengkafirkan diri sendiri apabila suatu masa dulu menghukum kafir keatas umno kerana bekerjasama dengan parti kafir, sedangkan kini bekerjasama dengan kafir harbi DAP. Pemimpin PAS kini hanyalah seperti kisah seorang penagih yang telah bertahun-tahun keluar masuk pusat serenti, hingga dia boleh hafal membaca Surah Yasin, tetapi dia tetap menagih dadah. Inilah akibat yang akan terjadi kepada pemimpin PAS jika berterusan menggadai Islam demi secubit kedudukan dan kuasa politik. Apabila ulama dan umarak adalah orang yang sama maka berlakulah sikap bahawa akulah yang sentiasa betul dan orang lain sentiasa salah, melainkan kuat mengamalkan Hadis, "berkata benarlah walau pun pahit, berkata benarlah walau menimpa diri sendiri". Ini tidak, kalau orang lain dikatakan rasuah tetapi bila terkena diri sendiri, dikata sedekah pula.

lidey lim said...

yg sedih... masih ada yang percaya dengan pejuangan palsu puak ni.

payah dah nak ubah pemikiran mereka yg dah taksub melampau.

hanya doa agar dibukakan pintu hati mereka saja untuk melihat kebenaran...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...