NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, March 22, 2011

Pembohongan di Tutup Dengan Berbohong Adalah Kepakaran Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim dan Wan Azizah d IPD Dang Wangi pagi tadi.

Anwar Ibrahim 'Anugerah Tuhan' bukan calang-calang ahli politik yang dilahirkan di Malaysia. Ucapannya, gayanya, percakapannya boleh membuatkan hadirin terpukau.

Kepakaran yang tidak dimiliki oleh setiap ahli politik di Malaysia hanyalah dimiliki oleh Anwar Ibrahim. Nafsunya dalam politik cukup besar. Sebesar nafsu seksnya. Kalau tidak masakan lelaki atau perempuan beliau boleh layan dalam satu masa.

Bila timbul isu video seks yang dikatakan melibatkan dirinya yang didedahkan oleh Datuk T semalam, timbul bermacam keraguan serta persoalan. Ramai blogger pro-kerajaan masih tidak yakin akan kesahihan video tersebut. Saya juga tidak yakin dengan keikhlasan manusia bernama Datuk T.

Datuk T muncul ketika pembubaran Dun Sarawak dan ketika mahkamah ingin mendengar keputusan permohonan pendakwaraya terhadap sampel DNA Anwar Ibrahim berhubung kes Liwat II. Pendedahan yang dibuat oleh Datuk T seolah dirancang oleh seseorang.

Orang yang merancang pendedahan ini kemungkinan besar inginkan Anwar Ibrahim dan isterinya jatuh terduduk dalam arena politik Malaysia atau pu ingin mengalih tumpuan masyarakat terhadap desakan sampel DNA yang dibuat ramai pihak.


Anwar Ibrahi, Wan Azizah, Lathefa Kooya dan N.Surendran

Apa yang membuatkan saya hairan disebalik kewujudan video ini adalah :

  • Datuk T mendapat kepercayaan individu dalam video untuk menuntut jam tangan Omega, ini bermakna Datuk T merupakan orang yang sangat rapat dan mendapat kepercayaan individu dalam video.
  • Kenapa Wan Azizah Presiden PKR juga didesak berundur walhal dirinya tiada dalam video tersebut?
  • Jika desakan supaya Wan Azizah berundur berjaya, siapakah yang akan dapat manfaat besar dan kemungkinan akan menggantikan kedudukan sebagai Presiden PKR?
Dr. Joycelee (geng Chegubard) yang merupakan individu tidak sebulu dengan Azmin Ali ada menimbulkan persoalan ini dilaman twitternya. Saya melihat seolah-olah Dr.Joycelee juga yakin kewujudan video ini merupakan kerja orang dalam parti PKR sendiri.

Dalam setiap portal semalam, saya melihat tiada satu nama pun dikaitkan dengan Anwar Ibrahim, namun Nik Nazmi dan Tian Chua dari awal lagi mengatakan ianya bukan Anwar Ibrahim. Kenapa awal benar mereka menafikan individu dalam video tersebut adalah Anwar Ibrahim tanpa melihat video terbabit?

Di sebalik pendedahan ini, Azmin Ali semalam tidak memberi sebarang reaksi berhubung video ini, kenapa Azmin Ali tidak mempertahanan Anwar Ibrahim sedangkan Anwar Ibrahim sanggup berkorban nyawa dan gadaikan kepercayaan keluarga untuk karier politik Azmin Ali?

Penafian Anwar Ibrahim juga berupa penafian kosong semata-mata kerana dalam sidang medianya, beliau menyatakan belum melihat video terbabit kenapa beliau begitu yakin individu dalam video terbabit berperut boroi? Adakah Anwar Ibrahim kenal dengan pelakon upahan dalam video terbabit?

Dari maklumat rakan saya yang juga merupakan editor sebuah portal berita terkenal yang turut menghadiri sessi tontonan video terbabit semalam, mengatakan kepada saya 90% ianya mirip Anwar Ibrahim. Inividu yang mengesahkan kepada saya ini merupakan bekas oran kuat di zaman reformasi.

Hari ini tanpa melihat kandungan video Anwar Ibrahim bertindak melaporkan kepada pihak Polis untuk menyiasat kes ini. Jika kita perhatikan, dalam kes Liwat II Anwar Ibrahim terlebih dahulu menyembunyikan diri di kedutaan Turki atas alasan keselamatan dirinya.

Melalui pendedahan video ini juga saya melihat ianya merupakan kelebihan besar buat Anwar Ibrahim. Dalam kes ini UMNO akan terus dipersalahkan dan UMNO dilihat terus menekan Anwar Ibrahim melalui cara ini simpati rakyat terutama pengundi Sarawak akan bertambah terhadap beliau. Ini dapat dilihat melalui sidang media semalam Anwar Ibrahim dengan tegas terus menyatakan ianya fitnah jahat UMNO.

Kesimpulannya melalui pendedahan yang dibuat oleh Datuk T semalam tidak memberi kelebihan kepada UMNO . Sebaliknya ianya memberi kelebihan kepada individu yang inginkan kekuasakan di dalam PKR setelah Anwar Ibrahim dan isterinya berundur.

Atau..

Ianya  membolehkan rakyat terus percaya bahawa Anwar Ibrahim terus dianiaya oleh UMNO untuk kononnya takut kemaraan Anwar Ibrahim ke Putrajaya.

Selain isu tanah adat melalui pendedahan ini juga, ianya akan dijadikan modal kempen PR untuk menafikan majoriti 2/3 BN di DUN Sarawak. Mereka tahu sukar untuk menang di Sarawak, matlamat PR sekarang adalah untuk menafikn majoriti 2/3 BN sahaja.

Inilah manusia bernama Anwar Ibrahim, cukup handal menutup pembohongan dengan mereka satu fantasi dan konspirasi baru. Walaupun terpaksa memalukan diri sendiri, Anwar Ibrahim rela demi memastikan jawatan Perdana Menteri menjadi miliknya.

Jadi wahai rakyat Malaysia ingat beberapa perkara :

  1. Ingat pembohongan 16 September.
  2. Ingat pembohongan disuntik racun arsenik dan HIV.
  3. Ingat peristiwa beliau tidak boleh berjalan di khayalak tetapi ceria dalam sel penjara.
  4. Ingat janji bohong Kampung Buah Pala.
  5. Ingat bagaimana Anwar Ibrahim menyembunyikan diri di kedutaan Turki.
  6. Ingat kes video Elizabeth Wong yang dikatakan ada dalam simpanannya.
  7. Ingat dakwaan yang dibuat beliau konon mempunyai bukti MP lompat parti dapat rm2 Juta. Sehingga kini tidak didedahkan.
  8. Ingat keengganan Anwar Ibrahim untuk bersumpah laknat.
Menutup pembohongan dengan berbohong itulah Anwar Ibrahim....



Double Y : Sorry.. video ini kita kasi Polis siasat.. wahai Bro Anwar Ibrahim.. DNA first, video second.. ok?

3 comments:

Anonymous said...

Satu konklusi yang baik. tapi sebenarnya banyak lagi rentetan pembohongan yang tak disertakan, tapi tak mengapa, ianya sudah cukup bagi membuka mata dan minda penyokong fanatik PR yang bangang.

Anonymous said...

lu tulis lu komen sendiri

Yuseri Yusoff said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...