BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, January 31, 2013

#RCISabah : JPN Lapor Polis, Kerana @MahfuzOmar - Wan Azizah, Zuraida, Saifuddin Nasution Kena Jawab!


Sambung dari artikel sebelum...[sini]

Sekejap lagi Ketua Pengarah JPN akan membuat satu laporan polis dengan lima trivia untuk membuktikan surat Mahfuz Omar palsu.

Ok... saya memuji langkah dan respon pantas oleh JPN memandangkan Pengerusi Suruhanjaya di Raja (RCI) tidak kisah media seperti malaysiakini dan malaysian insider putar keterangan-keterangan saksi.

Maka memang wajarlah pasukan JPN masuk gelanggang sekali.

Nampak meriah sikit 'perang media baru'...

Ok sambung mengenai surat yang didedahkan Mahfuz Omar semalam...

Ada beberapa peristiwa pelik yang berlaku semalam, yang dapat dikesan oleh pembaca laman malaysiakini sendiri.

Pertama : malaysiakini menyiarkan kenyataan Mahfuz Omar mengenai satu surat kononnya daripada JPN pada jam 2.24 petang semalam.



Selepas meneliti nombor rujukan serta kepala surat tersebut pihak JPN dengan pantas memberi respon pada jam 4.48 pm :


Jeng...jeng..jeng!

Apa yang berlaku selepas itu?

Satu-satunya artikel dikemaskini jam 5.30 petang semalam :


Selepas penafian JPN menerusi laman twitter rasmi milik agensi tersebut malaysiakini menerusi Zulaikha Zulkifli mengemaskini artikel asal yang ditulis oleh Nigel Aw pada jam 5.30 petang, di mana pada waktu itu gambar surat tersebut dikeluarkan.

Tetapi menariknya selepas dibidas (provokasi) ramai pihak menerusi laman twitter, laporan tersebut sekali lagi dikemaskini pada jam 6.40 petang di mana gambar surat palsu tersebut dimasukkan semula.

Hahaha...

Lap...talilap...tanplong!

Iklan biskut kata sekejap ada sekejap tak ada, apa motif malaysiakini itu tidak dapat dipastikan.

Tetapi yang pasti Mahfuz Omar sendiri mengatakan dia tidak pasti surat tersebut betul atau surat palsu. Ini langkah awal Mahfuz Omar untuk memastikan dirinya tidak didakwa jika JPN mengambil tindakan undang-undang di atas sidang media dia semalam.
"Saya tak tahu sejauh mana kebenaran surat ini tapi surat ini sampai kepada saya"
Bahasa mudah fahamnya adalah, berdasarkan artikel semalam masyarakat hanya melihat Mahfuz Omar memohon penjelasan bukan membuat tuduhan kepada JPN, tetapi segi politik motif Mahfuz Omar dan malaysiakini ialah memberi persepsi buruk kepada JPN dan kerajaan memandangkan banyak keterangan saksi dalam RCI semakin hari semakin tidak memihak kepada mereka.

Siapa kata Mahfuz Omar bodoh hanya kerana berkelulusan SRP?

Kejap...belum habis lagi.

Kalau memang bodoh tetap takkan nampak cerdik, maka bodohnya Mahfuz Omar semalam adalah ayat akhir sidang media tersebut :


Hahaha...

Disebabkan angka pelik 71 ini, saya juga memohon penjelasan daripada pemimpin-pemimpin PKR bagaimana mereka memperolehi kerakyatan.

Pertama Datin Seri Wan Azizah, perlu beri penjelasan bagaimana datin masuk ke Malaysia, adakah ibubapa datin menaiki sampan semasa masuk ke Malaysia atau datin masuk dengan cara yang betul?

Pergh...macam lawyer dalam RCI gua tanya beb!


Ada lagi malaun-malaun yang perlu beri penjelasan antaranya :




Saya sebagai rakyat Malaysia pemegang kad pengenalan biru, mohon penjelasan berdasarkan kenyataan Mahfuz Omar sendiri, bukan kerana apa, ia adalah untuk keadilan seluruh rakyat Malaysia.

Reforbasi!

Hahaha...

Arios!

3 comments:

Anonymous said...

Setuju, sebab dorang kod 71 jgk, beri penjelasan lah mcm mana diorang dapat IC biru.

Anonymous said...

Bro....

Nape tinggalkn pojaan hatiku yg guna kod 71 gak...MAK LAMPIR...heran gak camanalah tokeh buah dari Indonesia bole dapat ic dan yg paling musykil di hatiku ialah bgmana MAK LAMPIR kesayanganku boleh menjadi wakil rakyat .....

sometihing fishy r?????????

Anonymous said...

Zuraida dulu naik sampan jgk ke bro masuk Msia? Kalau Ketua Pemuda PAS RCI panggil, mereka2 ni pun RCI kena tanya jgk mcm mana geng2 71 ni dpt kerakyatan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...