BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, January 13, 2013

Dulu Solat Berkiblatkan Bangunan SUK Perak, Kini Pengikut PAS Ada 5 Kiblat Berbeza?


Gagal menentukan arah kiblat yang betul bukan perkara baru yang berlaku dalam Pakatan Rakyat, malah ia pernah berlaku ketika krisis negeri Perak di mana pengikut pembangkang melakukan solat hajat berkiblatkan bangunan SUK Perak.



Kalau ada yang tanya kenapa kita berani mengatakan mereka solat tidak mengadap kiblat yang betul, jawapannya adalah perhatikan bayang orang yang berdiri, ke mana arahnya matahari terbenam di sanalah arah kiblat.

Maka melihat daripada bayang pengikut pembangkang yang sedang bersolat ketika krisis di Perak, maka jelas mereka tidak mengadap kiblat yang betul.

Saya ingat orang yang lebih Islamik dan setiap hari menuduh orang lain kafir dan jahil agama tidak berhadapan dengan masalah untuk menentukan arah kiblat, namun jangkaan saya meleset.

Semalam sekali lagi mereka solat dengan tidak mengadap kiblat yang betul  sebaliknya mereka mengadap 5 kiblat berbeza dalam masa yang serentak walaupun berada di atas satu padang yang sama.



Tapi di sebalik perbuatan memalukan yang berlaku semalam, nampak masih ada bloggers pembangkang cuba menegakkan kepala takuk yang basah dengan menyalahkan blogger UMNO.

Alasan yang diberikan adalah, kenapa blogger UMNO tidak menegur 'saudara' Islam yang mengadap kiblat yang salah dengan menunjukkan arah kiblat yang betul tetapi bertindak mengembar-gemburkan kesalahan tersebut di media.

Kita belek sikit hujah blogger tersohor yang cuba mempertahankan perbuatan peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat (baca Pakatan Rakyat) semalam :
"Kalau aku jadi blogger umno baik aku pergi jumpa hishamuddin rais dan laporkan hal kiblat tue. Politik tetap politik, tetapi jangan kerana politik aku sanggup memilih jalan untuk membalon orang yang bersolat tersalah kiblat berbanding memikirkan kita seme adalah bersaudara

Alangkah bagusnya kalau aku nampak dan aku inform kepada AJK HKR mengenai arah kiblat yang betul supaya seme orang alert.


Kenapa dorang tak pilih cara itu?

Itu kerana politik mengatasi islam. Bagi mereka itu isu untuk balon orang2 yang mungkin tanpa sengaja tersalah kiblat. Takde niat pun. Mereka mungkin dah tanya orang2 sekeliling dan orang2 cakap kiblat disitu sekian2 ke.. mana nak tahu." - Baca sepenuhnya artikel tahap kepala takuk AMENOWORLD
Hahaha...

Saudara Islam...?

Jangan balon saudara yang solat salah kiblat?

Hahaha...

Sejak bila pula orang UMNO atau blogger UMNO dianggap saudara?

Hahaha...

Bayangkan kalau ini berlaku kepada orang UMNO agaknya apa hujah yang diberikan?

UMNO memang kafir, UMNO munafik, UMNO Yahudi, UMNO APCO sudah tentu menjadi bahan penyedap artikel mereka.

Hahaha...

Hari sambutan ulang tahun UMNO 66 pun ada solat hajat, tiada pula ahli UMNO yang mengadap 4 kiblat berbeza.

Hahaha...

Suruh orang maklumkan kepada Hishammudin Rais bahawa peserta salah mengadap arah kiblat?

Hahaha...

Apa penganjur bodoh sangat sehingga gagal meletak sebarang tanda arah kiblat atau menggunakan pembesar suara?

Apa dalam 1 juta manusia hanya blogger UMNO yang perasan mereka solat kiblat berbeza-beza?

Hahaha...

Nanti-nantilah saya habiskan artikel ini...

Tak boleh nak tulis dengan betul apabila diri saya tidak mampu menahan gelak ketawa...

Hahaha...

Moron sungguh amenoworld ni!

6 comments:

Anonymous said...

Memang gampang punya artikel amenoworld. Masih salahkan org lain tu...!!!!!

Anonymous said...

woi amenoworld.. lu ni macam keldai kedai aids lah lu nampak salah orang aje...salah sendiri takmahu diperbetulkan....puihhhhh

Anonymous said...

kesian,masih tak habis lagi cerita bloger2 umno meroyan ni,,,ha ha ha ha

C++ said...

Bhai YY...

Sila pi belajar ilmu berkaitan solat kasi habis dulu aaa... hehehe

Anonymous said...

lawak apakah ini...mesti dlm ramai2 tu ada yg punya tepon canggih...sure ada compass...arah kiblat malaysia ngadap 292 degree...sepatutnya as muslim..kene amik tau bende2 simple ni...anyway..sesama tambah ilmu..arah kiblat malaysia..ngadap 292 darjah...

tp yg kelakar..unit amal PAS ada dlm tu..diorang tak g bertanya ke??

Anonymous said...

PAS mmg banyak kiblat.. Kiblat versi Nik Ajis..; versi Aji Adi..; versi Mat Sabu..; versi Nuar Berahim...

Ader diaorang kisah..?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...