NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, August 25, 2012

Bantah Hudud, Karpal Harus Bertaubat Kata Nik Aziz


Hukum Hudud terus dijadikan sebagai modal kempen oleh parti PAS dalam usaha mereka untuk menarik semula sokongan masyarakat Islam terhadap parti itu yang semakin ditolak oleh rakyat Malaysia termasuklah rakyat Kelantan sendiri.

PAS tanpa malu 'melacurkan' hukum Allah hanya kerana ingin melihat tumbangnya UMNO, tetapi di sebalik riuh-rendah PAS kononnya mahu melaksanakan hudud tiada satu draf hudud PAS berani usulkan kepada pemimpin-pemimpin tertinggi dalam Pakatan Rakyat walaupun usia kerjasama mereka telah menjangkau 6 tahun.

Dari kelatekito.net :

Seorang penduduk kesal dengan kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa beliau tidak peduli sekiranya Pengerusi DAP, Karpal Singh terus membuat kenyataan menolak negara Islam dan hukum hudud yang diperjuangkan Pas. 
Abdullah Karim, 47, berkata tindakan seolah-olah Pas cuba lepas tangan dalam isu hudud dan membenarkan DAP terus menentang undang-undang itu tanpa sebarang tindakan yang konkrit. 
"Geger pasal hudud untuk buruk orang Islam lain tok sohor kalu 18 tahun tak laksana. Lo nie DAP sedap kato tolak Hudud, Pas boleh senyap jah," katanya.

Bagi penganalisa politik tindakan Nik Aziz seolah-olah membenarkan parti politik sekutunya mempermainkan agama demi menjaga hubungan kerjasama pakatan pembangkang. 
"Ini adalah bukti bahawa Pas kini sanggup menggadaikan agama demi mendapat kuasa politik. Mereka dilihat telah menghalalkan yang haram demi mengikut selera mereka," katanya. 
Bagi beliau sifat Pas kini sudah jauh tersasar daripada perjuangan asal parti itu yang kini lebih bersifat sekularisme. 
Semalam Nik Aziz berkata kenyataan yang dibuat Karpal itu secara tidak langsung menyedarkan orang ramai mengenai negara Islam dan hukum hudud yang sebenarnya. 
"Saya setuju biar dia 'geger' sokmo (selalu bising), daripada geger itulah orang faham tetapi jangan caci, guna akal kita,'' katanya. 
Karpal baru-baru ini yang menegaskan pelaksanaan hukum hudud dan penubuhan negara Islam oleh Pas adalah perkara yang paling tidak dipersetujui parti tersebut. 
Menurut Karpal, DAP konsisten berhubung perkara itu dan pendirian parti tersebut tidak pernah berubah sejak sekian lama malah akan terus mempertahankannya.

4 comments:

Anonymous said...

DAP ini pelbagai lakonannya....Karpal menampakkan tentangan yg jelas...manakala LGE pula lebih menampakkan sokongan kpd islam...tp jika anda ada satu peluru...yg mana patut tembak dulu....?{ Ini adalah andaian shj...tiada berkaitan dgn keganasan...krn keganasan tidak menyelesaikan masalah..)...dr bjb...

Sudir said...

Kalau ada satu peluru, susun Karpal kat depan & LGE kat belakang tembak sekaligus.. dua-dua kiok..

Anonymous said...

Itu kalu peluru yg canggih bro....hehehe....dr bjb

Yuseri Yusoff said...

Bjb,

Jika ada 1 peluru, mungkin kita perlu tembak Nik Aziz dulu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...