NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, March 6, 2012

"Tiada Salah Guna Kuasa Oleh VC #UiTM @datosahol" - DS @KhaledNordin



Isu VC UiTM Dato Sahol mungkin sudah 'sejuk' dan tidak perlu diperbahaskan lagi sebenarnya. Tetapi semalam ketika sessi santai bersama Menteri Pengajian Tinggi DS Khaled Nordin, seorang rakan blogger sempat bertanyakan kepada menteri bertanggungjawab mengenai kes yang dialami oleh Dato Sahol.

Menurut DS Khaled Nordin (video di atas) kes tersebut telah pun disiasat oleh BPR dan pihak dalaman UiTM dan mereka mendapati tiada sebarang unsur salah guna kuasa yang dilakukan oleh Dato Sahol melibatkan dua anaknya dalam pemilihan calon untuk biasiswa Skim Tenaga Pengajar Muda (TPM) lima tahun lalu.

Artikel berkaitan : [KLIK]

6 comments:

AJAI62 said...

Assalam Bro

Biasalah Bro kalau ada manusia busuk hati dan tak mahu anak bangsa kita berjaya... kes 40 tahun dulu pun sanggup mereka gali... Tapi alhamdulillah Dato Sahol tak termakan umpan... Bagi beliau anakbangsa kita lagi penting dari melayan fitnah puak tak bertanggung jawab...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Apakah yg sebenarnya terkandung di dalam surat BPR dan siasatan dalam UiTM tersebut? Apakah ia dengan jelas mengatakan bahawa Datuk SAhol adalah langsung tidak bersalah?
Beginilah, kita mesti faham semua orang kini bermasalah, dan kalau orang kita sendiri yg bermasalah, agak susah utk kita berdiam diri dan kita memang akan tergerak hati utk defend beliau. Kita berserahah kepada Allah agar menunjukkan perkara yg sebenarnya, ini penting agar di hari Akhirat nanti, kita tidak terheret sama disiksa, samada kerana memfitnah orang lain, ataupun bersekongkol dengan orang-orang yg zalim yg cuba menutup kezaliman mereka dengan berbohong. Jika kita telah berbuat zalim, adakah dengan perkataan "maaf" itu sahaja boleh menyelamatkan kita di hari akhirat? Memang Allah itu adalah Yang Maha Pemurah, maha Pengampun dan Maha Penyayang. Tetapi bagaimana dengan nasib mereka yang dizalimi yang juga berdoa agar Allah membalas sebarang penzaliman yg telah dibuat ke atas mereka?DIdunia ini manusia boleh bercakap apa sahaja, tapi tunggulah diakhirat nanti, atau di alam kubur nanti.

Anonymous said...

Setuju Dgn ajai62

pukimaq said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Syukur dah terbukti prof sahol tak bersalah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...