BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, April 30, 2013

PR Tak Reti Beza MyKas & MyKad, Terbongkar Misteri Pesawat MH8601 Bersama 36k Pengundi Hantu #PRU13



Kita makin hampir dengan hari pembuangan undi 5 Mei 2013, pelbagai propaganda, tipu muslihat, tipu muslimah, tipu lebai janggut dan lakonan yang dihidangkan kepada rakyat. Namun semua helah mudah untuk dikesan jika kita selidik setiap kenyataan atau laporan berita yang disiarkan oleh lidah rasmi puak Pakatan Rosak (PR).

Pengundi Hantu!

Golongan Hantu yang meraih populariti setiap kali musim pilihanraya...

Isu yang tidak pernah ditinggalkan oleh pembangkang setiap kali musim pilihanraya kecil atau umum. Mereka hanya meninggalkan hantu-hantu ini sepi tanpa berita sebaik saja keputusan PRU 2008 diumumkan setelah  bapak hantu yakni pembangkang berjaya menguasai 4 buah negeri (5 termasuk Kuala Lumpur).

Selepas itu pengundi hantu timbul semula ketika kempen PRK Manek Urai hinggalah ke PRN Sarawak.

Kini misteri penerbangan MH8601 yang membawa 36,000 pengundi pula disebarkan media-media pembangkang, lebih kurang sama kes MismahGate, Kod 71 antara dua perkara yang berkaitan pengundi hantu.

Kedua-dua isu ini dijawab oleh blogger-blogger pro BN, kalau nak imbas memori boleh baca isu Mismah Gate rujuk : [Part 1 - Part 2]

Pendedahan mengenai kod 71 kononnya MyKad yang dikeluarkan oleh JPN bagi membolehkan  warga asing mengundi BN dalam PRU13 pula boleh dirujuk [Kod 71] 

Misteri Penerbangan Malaysia Airlines MH8601, Realiti atau Ilusi?

Haprakah Daily media pembangkang melaporkan berita rekayasa berikut :


36,000 tuuu....!

Mari kita selidik benarkah dakwaan pembangkang ini atau ia hanya ilusi mereka?

Disebabkan tarikh 2 Mei dan 4 Mei belum tiba, kita semak maklumat penerbangan Malaysia Airlines Kota Kinabalu ke Kuala Lumpur pada tarikh 27 April hingga 30 April iaitu hari ini.

Adakah rekod penerbangan MH8601 yang membawa pengundi hantu sebagaimana didakwa?

Berdasarkan rekod penerbangan MAS bertarikh 27 April sehingga hari ini iaitu 30 April dari Kota Kinabalu ke Kuala Lumpur jelas tiada penerbangan bernombor MH8601. Jika ditempah khas kenapa tiada dalam rekod perjalanan pesawat MAS pada hari yang dinyatakan?






Dari 27 April hingga 30 April tiada penerbangan pesawat MH8601 sebagaimana didakwa oleh PAS, jadi tidak hairanlah jika pesawat yang membawa hantu-hantu tidak mendarat sehingga jam 11.30 pagi, kerana tak wujud pun penerbangan tersebut!

Pengarah Pilihan Raya PAS Selangor kena kencing atau banyak telan pil kuda?

Jika benar maklumat daripada pihak dalaman MAS sila dedahkan, kenapa hanya artikel berita sahaja yang disiarkan tanpa sebarang jadual atau rekod penerbangan?

Perkara yang membuatkan saya ketawa terbahak-bahak mengenai Jaafar Shamsuddin apabila dia berkata "kita percaya terdapat pihak tertentu yang mengawal & mengubah penerbangan daripada terus dikesan pihak kita".

Kahkahkahkah!

Jika ada pihak mengubah penerbangan sekalipun, mana mungkin pihak yang dimaksudkan mampu menyorok sebuah pesawat yang besar gedabak daripada dikesan oleh mata-mata manusia yang berada di sekitar airport!

Laporan berita yang tidak disertakan maklumat sahih, dimainkan secara tersusun oleh pemimpin-pemimpin PAS termasuk blogger mereka bertujuan untuk memberikan persepsi kononnya BN menggunakan taktik kotor.

Penduduk Tetap Tidak Sama Taraf Warganegara

Lagi pun mana-mana individu yang memegang taraf Penduduk Tetap tidak boleh mengundi kerana mereka bukan Warganegara. Nak mengundi bawa MyKas belum sempat hulur MyKas dah kena halau dek petugas SPR!

Sebab perbezaan MyKas dengan MyKad amat ketara :


Saudara-saudara sekalian, tujuan isu ini dimainkan menjelang 5 hari sebelum pengundian adalah kerana isu ini akan dijadikan alasan jika keputusan PRU13 kelak tidak memihak kepada mereka.

Waktu itu segala agensi dipersalahkan SPR, JPN, KDN, hatta MAS akan dipersalahkan oleh pembangkang. Semua penumpang dari Sabah yang ke Kuala Lumpur untuk tujuan lain juga dipersalahkan dan dituduh pengundi hantu.

Alahai!

Mereka ulang perkara yang sama, benda yang sama cuma tukang bawa cerita dan versi cerita saja dipusing-pusing, tak percaya, lihat antara contoh laporan berbentuk persepsi menjelang PRU12.



LINK

Arios!


16 comments:

Anonymous said...

bro,
sebenarnya ade kekhilafan dalam penulisan bro tentang pesawat MAS MH8601 itu.
sebenarnya pesawat itu bukanlah dari jenis Boeng or Airbus. sebab itu ia tidak direkodkan dalam penerbangan MAS.
pesawat yg didakwa membawa pengundi hantu ini adalah dari jenis TIKAR TERBANG. sememangnya hanya tikar terbang yg mampu membawa hantu2 ni ke semenanjung bro

hohohohoho!!
ape la punya bodo puak PASHIT ni...

Anonymous said...

.

.

.

Ini Kalilah

Ini Kalilah kita belasah Pakatan Haram cukup cukup!

Ini Kalilah kita jadikan Anwar sebagai pensyarah chap ayam.

Ini Kalilah BN akan menang dengan besar dan berjaya.

Ini Kalilah Anwar & the gang akan tamat riwayat politik.

UBAH

Undi Barisan Anda Harmoni.


.

.

.

YY said...

Anon - at 8:49 AM.

Maafkan kekhilafan ana, ente tak bagi tahu MAS sudah ada TIKAR TERBANG lah! Hahahaha...

Anonymous said...

Alhamdulillah semakin banyak tipu muslihat pembangkang yang terbongkar. Teruskan usaha anda double Y.

Anonymous said...

skrg dh pakai karpet terbang...lbh selesa dr tikar...
hantu pun nk dilayansbb nnti merajuk susah nk pujuk ;)

-ketua hantu

CIFUT said...

Klu tak menipu bukan cai PR namanya

Anonymous said...

solat istiharah yer semua..
Allah x bias..mintak petunjuk dier..senang n abis cerite

-ajim

jebat said...

Tikar terbang pung x leh bw smpai 36000 org dlm ms yg singkat. X taula zamn moden ni ada tikar terbang saiz padang bola.

Anonymous said...

haha....mungkin xde dlm rekod kot sbb MAS pkai kapal selam plak....

Anonymous said...

Pr....penipu rakyat!

pencinta keamanan said...

Tikar2 kan bangla punya,jahit2 dpt la 36000 blh duk,haha,1001 malam punya crita ni

Anonymous said...

Adoihh...menggelegak perut aku gelak

Anonymous said...

Zam zam ala kazam..... laporpo patakungsi... landing time...

Anonymous said...

maaf tuan.8601 itu untuk chartered flight.mmg takde dlm website.MAS sewakan pada yg memerlukan.sekian

YY said...

Bila disewakan, mendarat kat mana? Bagi la bukti.

Anonymous said...

selalunya, masa saya aturkan chartered flight untuk jemaah umrah, mmg tidak ada rekod penerbangan dalam website tp boleh berurusan dgn MAS ataupun AA dan kami menggunakan kapal MAS. Berlepas dr KLIA, ketibaan pun di KLIA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...