BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, April 14, 2013

#GE13 : Suara Keldaian Daily Menipu Kata Orang UMNO Tetak Penganut #PakatanRosak Terbongkar!


Cerita yang biasa kita dengar setiap kali Pilihan Raya Kecil atau Pilihan Raya Umum, penyokong bergaduh sehingga mendatangkan kecederaan.

Selalunya kes-kes sebegini sering kali berlaku di Pantai Timur, jadi tidak hairanlah jika saudara melihat pasukan keselamatan kadang kala berada di kawasan berhampiran setiap kali petugas memasang poster atau bendera parti masing-masing atas tujuan keselamatan.

Dihubungi oleh rakan blogger RAKTRA mengenai insiden pergaduhan yang berlaku di Kemaman, menurutnya fakta yang disiarkan oleh Suara Keldaian Daily adalah tidak tepat serta dimanipulasi dan telah menipu pembacanya.

ARTIKEL PENUH
Laporan berita yang disensasikan oleh SK untuk menggambarkan kononnya UMNO itu mengamalkan politik samseng berbunyi "Penyokong Umno tetak petugas Pakatan, letak parang di kepala" - Tokok tambah untuk mendapatkan rasa simpati pembaca adalah perkara biasa yang diamalkan Pakatan Rosak.

Sebelum kita teliti laporan kisah sebenar dari blogger Terengganu, kita perlu ingat balik insiden gambar kononnya ditetak dan kepala berdarah-darah sebagaimana gambar kaki di atas. Insiden sebegini pernah berlaku di PRK Bagan Pinang.

Lupa?

Lihat gambar di bawah :

Ingat tak?

Tak ingat lagi?

Tak cukup kasihan?

Lihat gambar satu lagi...

Tadaa...!


Hahaha.. ini adalah antara drama pembangkang semasa PRK Bagan Pinang, mamat penyokong PAS ini mendakwa ditetak dengan parang oleh orang UMNO di kepala dan belakang.

Tapi disebabkan ilmu kebal maka darah yang keluar pun umpama sirap dan lebih mengagumkan bahagian belakangnya tidak cedera selain bajunya yang terkoyak.

Hahaha....

Pendek kata toreh baju guna gillete, beli sirap siram atas kepala, ambil gambar selepas itu dihantar ke bahagian berita pembangkang untuk meraih rasa simpati pengundi.

Insiden yang berlaku di Kemaman hampir sama, tetapi laporan SK telah ditokok tambah dengan menuding jari ke arah UMNO.  Peristiwa sebenar boleh dibaca di blog RAKTRA, saya ketengahkan fakta kes ini kerana penulis blog tersebut berasal dari Felda Neram 1 iaitu tempat kejadian berlaku.

Menurutnya kejadian yang digembar-gemburkan oleh SK sebenarnya adalah pergaduhan yang melibatkan anak-beranak dan tiada kaitan dengan UMNO, sebaliknya tindakan SK adalah tidak lebih daripada menggambarkan kononnya UMNO itu mengamalkan politik samseng.

Baca selanjutnya di blog RAKTRA - klik [SINI]

2 comments:

Anonymous said...

aku rasa dia pakai ilmu orang suluk kot...yang baju merah tu...baju dah nampak koyak tapiiiiiii...darah tak nampak lagi....dahsyatttt nooooo...

Anonymous said...

aku rasa org UMNO yg tetak tu hebat la...dia buat skill samurai/ninja...tetak tp hanya baju aje yg terusik...tujuan nak takut2 kan mamat tu la kot..ala mcm dlm movie...

-smh-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...