IKLAN BERBAYAR

N9 Kini

N9 Kini
One Stop News Portal

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, December 12, 2012

[VIDEO] : Kecoh! Putrajaya di Serang 300 Ribu Kaum India 'Stateless'.


Demontrasi 'Duduk & Bantah' di hadapan Jabatan Pendaftaran Negara, Putrajaya anjuran PKR hari ini nampaknya bertukar menjadi medan untuk mencaci dan mencerca PM DS Najib Razak selain meraih simpati politik dari kaum India oleh beberapa pemimpin pembangkang seperti Chua Jui Meng, Latheefa Kooya, N.Surendran, S. Manikavasagam.

Melalui ucapan-ucapan yang disampaikan, demontrasi yang disertai oleh 200 orang kaum India yang dibawa menaiki tiga buah bas ini lebih bermotifkan politik untuk memburuk-burukkan kerajaan demi menjayakan agenda pembangkang selain menghasut kaum India lawan dan jatuhkan kerajaan.

"Najib tipu, BN tipu, Pakatan Rakyat tak tipu" adalah laungan mereka selain poster yang bertujuan menghina PM DS Najib Tun Razak.

Malah dari penelitian saya, dapat diperhatikan dengan jelas bahawa kerajaan sebenarnya telah membantu setiap kaum India ini untuk membuat permohonan kewarganegaraan berdasarkan beberapa dokumen dan surat sokongan dari parti kompenen Barisan Nasional MIC, MCA dan Kementerian Dalam Negeri sendiri.

Ini bermakna kerajaan telah cuba membantu menyelesaikan permasalahan mereka.

Kerajaan dah bantu melalui surat sokongan KDN - bukan salah kerajaan aney...


Mungkin kerana permohonan mereka telah ditolak di atas sebab-sebab tertentu serta terpaksa menunggu tempoh masa yang panjang menyebabkan mereka mudah dipengaruhi dan diperkudakan oleh pembangkang.

Pakatan Rakyat sebenarnya telah mengambil kesempatan untuk cuba membangkitkan kemarahan masyarakat India sekaligus cuba meraih simpati mereka untuk memenangi PRU13.

Oh..mengenai angka 300 ribu kaum India yang dikatakan tiada kewarganegaraan, itu saudara kira sendiri jumlah para peserta demontrasi dalam video di bawah :



Ada 300 ribu tak...?

7 comments:

Anonymous said...

Dapat KP merah masih tak sedar diri. Lucut jer PR & KP merah pastu hantar balik India!! Dah lah kurang ajar kat pemerintah Melayu. Takde ciri2 bakal warganegara bermutu!! Apa diorang ni ingat boleh senang2 nak ugut2 gomen Melayu ker!!? Menyemak jer kat Tanah Melayu ni! Balik Tamil Nadu laaa weiii!!!

Anonymous said...

300K tu PATI dari India...yang selalu di angkut untuk Demo. Banyak lagi yang belum didedahkan Mazidul tentang puak-puak ni yang kutip duit tanpa sah.

Anonymous said...

diorang kata najib tipu aku tak kisah mungkin sebab tak puas hati...
standard la...

kata bn tipu pun tak da masalah sebab mungkin mereka penah kena tipu dengan org bn or org yg menyamar sebagai ahli or org kuat bn...

bab kata PAKATAN RAKYAT TAK TIPU aku rasa mcm nak terajang ja anjing paria ni semua...

pejuang hamas...

nonbal said...

Diharap pihak JPN berhati-hati, kerana yang dalam 9000 itu mungkin 8000 adalah pendatang haram yang ingin menjadi warga malaysia.
bila saja ada kes tiada sijil lahir, maka kaum india saja yang jadi mcm tu, ni mesti ada yang tak kena.
kampung melayu juga jauh dari bandar, tapi takde pulak yang tiada sijil lahir dan IC.

Anonymous said...

Nak salahkan semua orang. Tanggungjawap sendiri tak dilaksanakan.Mengapa tak daftar anak bila anak lahir.Tepuk dada tanya sendiri.

@cikgushashi said...

Penterjemahan

"Mak saya meninggal pada usia 58, tahun lepas saya bawa emak saya ke JPN untuk mendapatan IC, dia dapat menyanyi lagu negaruku, dan fasih berbahasa melayu tetapi IC tidak diberi. Pentadbiran Najib akan hancurkan nasib kaum india. Tukar kerajaan. Pernah tengok wayang citizen tak? Kerajaan BN akan hapuskan kaum india dengan menolak anda dalam laut" - MP Mike

Anonymous said...

Bro yy,

Hhhahhahah.....susah nak kira la bro...ramai sgt....tp sekali kira....adalah dlm 8 juta org...tp lu kena kira dlm gandaan 1000 la....lu mmg dah jauh lebih bagus bro...gua bkn nak ampu lu...gua kenal pun x dgn lu...blanja gua mkn jauh sekali....hahhahahhh.....dr bjb...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

BUTIK JUNIOR RED WARRIORS

BUTIK JUNIOR RED WARRIORS
Pembekal Barangan Original Pasukan Kelantan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...