NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, September 23, 2012

#PRKampus : Rakaman Pelajar Pro-Pembangkang #UPSI Dibelasah Hingga Patah Rusuk?


Ingat malas ambil pusing mengenai pilihanraya kampus ini, nanti dituduh pula kita turut berkempen tetapi disebabkan seorang mahasiswa mengirimkan rakaman video demontrasi oleh sekumpulan bakal pendidik.

Saya terpanggil untuk menyiarkannya kepada umum perangai serta kebengongan pelajar yang akan mendidik anak cucu kita kelak.

Satu video dikirimkan melalui emel oleh seorang penuntut UPSI, pengirim mengatakan sekitar 50 orang pelajar pro-pembangkang mengadakan satu perhimpunan 'BERSIH KAMPUS' di luar pagar kolej pagi tadi untuk menyerahkan satu memorandum kepada pihak pentadbiran UPSI.
Salam bro YY, 
Saya penuntut UPSI dari Fakulti Sains & Matematik Tadi pelajar pro-pembangkang mengadakan satu demontrasi bertujuan menyerahkan memorandum bantahan kepada pihak pentadbiran UPSI kerana calon mereka dibatalkan pencalonan. Apa yang memalukan kami penuntut UPSI ialah demontrasi bantahan ke atas HEP diadakan pada hari Ahad di mana semua pegawai tiada dalam pejabat. Harap bro YY boleh siarkan video kepada umum agar masyarakat tahu tidak semua penuntut UPSI bermasalah, mereka juga tidak mewakili majoriti penuntut UPSI.
Saya tidak kisah mereka mahu berhimpun atau baring di atas jalan sekalipun, soal permit ada atau tidak itu juga tidak menjadi masalah kepada saya.

Perhimpunan ini dibuat bertujuan menyerahkan memorandum bantahan kepada pihak pentadbiran UPSI, tetapi bengongnya ia dibuat ketika kakitangan dan pegawai pentadbiran UPSI bercuti (Ahad), jika bukan bengong apa lagi perkataan yang sesuai untuk kita berikan kepada pelajar pro-pembangkang ini?

Akhirnya dek kerana tiada siapa yang peduli dan melayan karenah mereka selain dinding dan pagar kolej,  (siapa nak peduli, ofis tutup bro...) maka bersurailah pelajar-pelajar bengong ini setelah penat melalak

Saksikan video aksi pelajar pembangkang 'dibelasah' sehingga patah rusuk dan berterabur gigi (teori Khalid Ismath) yang diemelkan kepada saya.



Hahaha...

Jadi wahai adik-adik yang sedang menuntut di UPSI, baik pilih mahasiswa yang benar-benar membawa dan memperjuangkan hak kamu sebagai penuntut UPSI, dan wajah-wajah di bawah ini merupakan calon yang wajar dipilih untuk mewakili kamu semua :

Dari Facebook : Media Aspirasi Mahasiswa UPSI

YY : Aku bantu budak-budak ni berkempen sebab calon pembangkang ni bengong sangat, supaya pelajar junior UPSI tidak silap memilih wakil untuk perjuangkan hak mereka kelak. 

2 comments:

Dot said...

BRO,

MEMANG SAH GENG ADAM ADLI NGN ISMETH ULAM RAJA NI GENG BANGANG SEBANGANG2NYA!!! KESIAN BUDAK2 TINO HOK IKUT JADI BANGANG TUH!! PAKAIAN NAMPAK BAIK, ALIM TP BODOH NAK MAMP...!!!! HE HE

Yuseri Yusoff said...

Anti Bohmau,

Kalau tak bengong bkn pembangkang la bro... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...