NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, August 28, 2012

Mana Satu Pemimpin Kanan Pembangkang Yang Ditahan Kerana Sumbang Mahram?


Islam melaknat umatnya melakukan perbuatan sumbang mahram di dunia dan di akhirat :

Firman Allah SWT bermaksud:
“Diharamkan kepada kamu berkahwin dengan (perempuan berikut), ibu kamu, anak kamu dan saudara kamu, saudara bapa kamu, saudara ibu kamu, anak saudara kamu yang lelaki, dan anak saudara kamu yang perempuan dan ibu kamu yang telah menyusukan kamu....” 
(Surah an-Nisa’: 23)
Berita seorang pemimpin kanan pembangkang ditahan kerana disyaki terlibat sumbang mahram tersebar sejak semalam, namun ianya tidak hangat diperkatakan mungkin kerana kebanyakkan pihak meragui kebenaran berita tersebut.

Tetapi nampaknya berita yang tersebar semalam adalah benar sebagaimana laporan berita dari BERNAMA yang disiarkan di Sinar Harian :


Soal bersalah atau tidak itu bukan kerja kita, lebih-lebih lagi kedua-dua beranak ini dibebaskan semalam dengan jaminan polis sementara menunggu keputusan DNA yang bakal diketahui minggu hadapan.

Ramai tertanya-tanya siapakah pemimpin kanan parti pembangkang yang juga saudara terdekat pemimpin kanan pembangkang tanah air yang tewas kepada calon BN ketika bertanding dalam PRU yang lalu?

Blogger Pengundi Setia Sungai Rapat memberikan kita sedikit klu :
Parlimen Jerantut mempunya 3 kerusi DUN yang ditandingi oleh kesemua parti pembangkang iaitu:
  1. DUN N 9 Tahan
  2. DUN N10 Damak
  3. DUN N11 Pulau Tawar

Ini pula Calon N10 Damak Mohd Nor Bin Jaafar merupakan calon PKR yang tewas kepada calon BN dan kini menjadi pengerusi KITA Cawangan Pahang. 

BAHAGIAN PILIHAN RAYANAMA CALONPARTIBILANGAN UNDISTATUS

P.81-JERANTUTN.10 - DAMAKKOH BOON HENGBEBAS3,295
MOHD NOR BIN JAAFARPKR5,165
LAU LEEBN5,674MNG
JUMLAH PEMILIH :19,412
KERTAS UNDI DITOLAK :408
KERTAS UNDI DIKELUARKAN :14,597
KERTAS UNDI TIDAK DIKEMBALIKAN :55
PERATUSAN PENGUNDIAN :75.20%
MAJORITI :509

Ini pula Ishak Ghani calon Pas yang bertanding dalam DUN N11 Pulau Tawar yang juga tewas kepada calon BN
BAHAGIAN PILIHAN RAYANAMA CALONPARTIBILANGAN UNDISTATUS 
P.81-JERANTUTN.11 - PULAU TAWARISHAK BIN A.GHANIPAS5,426
AHMAD SHUKRI BIN ISMAILBN8,720MNG
JUMLAH PEMILIH :18,074
KERTAS UNDI DITOLAK :212

Rasanya saudara pembaca sudah dapat meneka siapakah individu tersebut, pun begitu masih terlalu awal untuk kita melemparkan tohmahan ke atas pemimpin parti pembangkang itu.

Hikmah untuk kita di sebalik laporan ini adalah, jangan harap pemimpin pembangkang dapat menjaga kebajikan kita sebagai rakyat.

Anak sendiri pun gagal dijaga serta dididik dengan sempurna sehingga lahirkan anak luar nikah, itu pun kalau bukan dia yang taler anak sendiri...

3 comments:

PemikirpolitikJerantut said...

gua semlam lagi dah pergi balai..gua dah story sikit semalam tapi polis tak bagi siar penuh story lagi..gua kenal betul org tua ni..kecoh dah kat tempat gua ni..keluarga n adik beradik diorg org besar parti pembangkang.

Anonymous said...

kalau ikut keywords tu... ghasernye mamat ni adik Dr Hamzah Jaafar, Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang....

Anonymous said...

Jika benar kenyataan ini. Kenapa & mengapa pemimpin yg suka main bontot membontot menjadi pilihan rakyat. Serta pemimpin seperti haruan memakan anaknya sendiri menjadi ikutan. Selamatkan anak2 kita dari akidah yg terpesong ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...