NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, March 8, 2012

Al-Kisah Pemimpin UMNO, PM Ofis dan Blogger PONDAN!


Hehehe...

Kita tunggu sahaja dia 'menyahut', akhirnya penantian saya berbaloi. Tiba-tiba semalam 'Numero Uno' PapaGomo menyahut di laman twitter pada jam 5:12 AM.

Tak sedar rupanya dah 5 hari berlalu cabaran saya terhadap blogger 'Numoro Uno' saudara PapaGomo, sepanjang pemerhatian saya tiada satu artikel yang disiarkan di laman blognya menjawab cabaran yang saya kemukakan.

Sebaliknya dikerah 'askar' di bawah seliaan beliau untuk menjawab saya, tapi sebagaimana saya katakan sebelum ini bahawa saya tidak berminat melayan orang lain selain tuan punya badan iaitu pemilik blog PapaGomo.

Justeru itu untuk mengotakan janji saya dan menyahut cabaran yang dikemukakan oleh PapaGomo dalam laman twitternya semalam (gambar), dengan ini saya menggelarkan PapaGomo sebagai blogger PONDAN, CHICKEN, atau COWARD. Beliau bukan sahaja tidak mahu membalas cabaran saya tetapi menggunakan 'orang tengah' untuk memastikan saya tidak lagi 'menyerang' beliau.

'Orang Tengah' yang dimaksudkan adalah mereka yang berada di Pejabat YAB Perdana Menteri (PMO), terima kasih saya ucapkan kepada mereka di PMO yang cuba menjadi 'orang tengah' dalam krisis yang melanda antara blogger 'budak baru' (dia panggil aku budak walhal dia lahir bulan 1 - aku lahir bulan 3 - tahun yang sama kehkehkeh!) dengan blogger 'superstar Numero Uno' yang dipuja oleh pemimpin-pemimpin UMNO.

Atas dasar hormat kepada YAB Perdana Menteri DS Najib Tun Razak dan para pemimpin, saya selaku jentera parti akur dengan arahan yang diberikan. 

Bukan bermakna saya takut, gerun, atau goyang kepada blogger yang selalu 'diberi muka' oleh pemimpin-pemimpin UMNO yang mana tindakan beliau kadangkala membahayakan parti serta kerajaan.

Saya dikatakan menyerang pemimpin UMNO, tetapi bukan kita tidak tahu sikap bongkak blogger 'superstars' ini yang menyerang pemimpin UMNO, penyokong-penyokong UMNO, malah usahawan yang menyokong UMNO pun diserangnya.

Jujur saya katakan, saya hargai segala usaha yang mereka lakukan, TERIMA KASIH sekali lagi saya ucapkan. Tetapi ingin saya tegaskan di sini keadaan sudah terlambat, hairan sungguh dengan tindakan para pegawai di PMO yang mengarahkan saya menutup mulut (gag order) tetapi mereka tidak berani mengarahkan perkara yang sama kepada blogger 'superstar' ini.

Nampaknya perjalanan politik negara hari ini semuanya bergantung kepada seorang blogger, para penasihat di PMO nampaknya bergantung hayat kepada seorang blogger. Sungguh memalukan dan menyedihkan jika perkara ini terus dibiarkan berlaku.

Cuba cabar lagi, lepas itu kita tengok apa dokumen yang akan mengaitkan beberapa pemimpin dengan blogger superstar ini....

Bro Gomo Pondan blogger idola seluruh rakyat Malaysia...

Nah lagu untuk lu der...!




YY : Tak malu ke blogger no.1 UMNO 'menyorok' di belakang PMO dgn pejabat UMNO bila kena 'usik' sikit... kehkehkeh!

27 comments:

Brader Jai said...

terbaek la YY!

Brader Jai said...

terbhaek la YY!

recarogurlz said...

apa jadah lah korang nak gaduh sekapal!Tetiba lak YY xpuas hati ngan GOMO!Sudah2 lah 2 moh ler kita berjuang bersama alif ba ta memerangi Nuar Al Juburi hingga ke titisan darah terakhir!

Aku Peduli Apa @ APA said...

Terbaiklah YY.
recaroorgurlz PERJUANGAN LANTOI !!!

Alang alang nak PERANG kita perang sampai habis.Biar yang menang jadi arang dan yang kalah jadi abu.

Letih dah dengan PEMIMPIN yang bermuka muka bemain politik memperalatkan bloggers utk kepentingan diri.

SIAPA MEREKA???

Tunggu YY dengan APA berganding kita telanjangkan satu persatu.

Anonymous said...

Memalukan sungguh. Bloggers lain sibuk menyerang pembangkang, blogger yang satu ni..masih tak puas hati. Perangai mengalahkan budak kecik. Padanpun PG panggil kau budak. Agaknya kau kemaruk sangat nak jadi No.1. Maka terpaksalah buat artikel gaduh gaduh untuk pancing pembaca.

Anonymous said...

aku rasa gomo bukan pengecut..tp lu yg KECUT..!! hehehe...

Sbbnya' hanya org PENGECUT yg bila cakap jer, siap UGUT2..Piirahhh..

Nak ugut2, cam budak2..lu memamng BUDAKKKK..hehehe.

Cats Thinker said...

tebaik!!!!kebal sgt erk..kita tgk!!!

Anonymous said...

sudah2 la bro yy...

yg dah lepas tu biarla berlalu...

anyways...

syabas sebab ko pro kerajaan...

angggap jer yg kita dipihak yg sama untuk menidakkan hak pakatan rakyat...

good job bro...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Tah apa apa... Apa untung yg kau dapat? Dah bagus2 satu kapal, lagi mau gaduh! Memalukan! BODOH!

Admin Blog said...

Panas...panas....hahaha

Anonymous said...

Minta maaf bro YY... Setahu saya, pejabat PMO telah memberi satu gelaran baru kpd blogger numero uno tu... Kalau tak silap, gelaran tu memang mantap dan bersesuaian... Tanpa segan dan silu, sekarang PapaGomo digelar PAWPAW Gomo!!!... Mantapkan?

Anonymous said...

bro, tryla 1-by-1 fight dgn gomo, gua tgk org KL ni bunyi je banyak aksi takde...lu dah bunyi dia dah bunyi trylah 1-by-1....kasi setel mcm lelaki...

Anonymous said...

selagi lu tak fight dgn gomo, lu akan byk bunyi. try 1 by 1 sekali dgn papagomo..lu kata tak kecot tp nak approve comment pun lu takut. takkan harapkan gmbr facebook lu hisap rokok je bujet dah power..gengster KL taik kucing la mcm ni...menulis je lebih, lu bukan A Samad Said, tulisan lu pun bukan bagus sgt...

Yuseri Yusoff said...

Ok fokus balun pembangkang. Kalau nak login ID pun kecut tak payah la masuk nk menembak org. Atleast login la ID senang nak sembang. :)

Anonymous said...

Don't worry double y, teruskan perjuangan bersama umb, many are on your side!

Anonymous said...

Sesetengah blogger ada kalanya dah lari dari perjuangan sepatutnya double y. Satu hari nnt org akan tahu juga. Biarkan mereka yy, kita sama2 fokus untuk country kita.

Ahmad Shukri Mokhtar said...

Ada sesapa nak guna kY jelly? Bleh pinjam dgn Brother Anu Berahi Ibrahem.alias BABI ZIONIS

Anonymous said...

Yy jangan pedulikan org lain, teruskan perjuangan!

Semerah Cili! said...

Salam, YY neh nak jadik blog no 1..tp sampai la tak depek....so, nie jer cara nak tonjolkan diri..dasat..dasat..

Anonymous said...

Broo.. pe kata, bro join pakatan.. best ni bro... kasi benam BN kali ni.. HIDUP DAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

sejak bila papagomo boleh arah pejabat PM? Kalau nak tulis tu biar nampak logik sikitlah....

Anonymous said...

Hi YY,
ko dah silap tafsir orang nak bERSARA, ITU POINTNYA, ngaku age la, BERLAGAK JE LEBIH, KO TU YANG TERLEBIH PONDAN!

Unknown said...

Harap semua fokus dan sedar sasaran sebenar. Jgn mudah terpesong.

NURUL IZZAH TABUR FITNAH DI BUKIT GASING? Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Sian dengan nasib blogger pencacai UMNO. Berkerja mencacai nak harapkan elaun menfitnah jer...

Anonymous said...

memang patut pun gomo panggil ko newbies .... menyalak tak bertempat ... kesian ko yy

talklessdomore said...

apa jadah lah korang nak gaduh sekapal!Tetiba lak YY xpuas hati ngan GOMO!Sudah2 lah 2 moh ler kita berjuang bersama alif ba ta memerangi Nuar Al Juburi hingga ke titisan darah terakhir!

come here
site

Anonymous said...

Sokong yy dlm hal ini!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...