NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, February 2, 2011

Mari Baca Contoh Blogger Celaka Yang di Lahirkan Oleh PAS.

Krisis di Mesir ketika ini dijadikan satu medium baru oleh beberapa blogger pro PAS/PR untuk bertindak menghentam kerajaan, walaupun sumber yang mereka dapat dan disiarkan di dalam blog mereka, bukannya datang daripada pelajar yang berada di Mesir ketika ini.

Salah satu blogger celaka yang selalu menghentam kerajaan dengan penuh emosi, ialah blogger tersohor PAS Topeng Perak Unmasked. Sehingga ke hari ini dua artikel yang dihasilkan oleh Topeng Perak berhubung isu di Mesir waktu ini.

Artikel pertamanya memaparkan komen serta diskusi sesama mereka, dan mengatakan kononnya ada pelajar kita dirogol. Dan hal ini telah dinafikan melalui fakta yang padat dan sumber dari Mesir sendiri yang ditulis dengan baik oleh blogger Cucu Tok Selampit

Untuk pengetahuan umum, sehingga ke saat ini tiada seorang pun pelajar kita yang dirogol atau mati kebuluran sebagaimana disiarkan oleh beberapa blogger pro PAS/PR. Setakat ini hanya satu kes dilaporkan iaitu seorang pelajar Malaysia terperangkap dalam perhimpunan tersebut dan terkena tembakan peluru getah di bahagian matanya. Dan pelajar itu difahamkan telah selamat sampai di Malaysia.

Artikel pertama yang dihasilkan oleh Topeng Perak boleh di baca di SINI manakala artikel kedua pula saudara pembaca boleh membacanyanya di SINI

Inilah beza antara blogger PR dan BN, blogger BN kebanyakkan tidak bergantung kepada maklumat 'hear say' atau dengar cakap orang, sebagaimana blogger PR, jika diperhatikan artikel pertama yang dihasilkan oleh Topeng Perak, jelas maklumat yang berdasarkan cakap-cakap kosong di facebook dijadikan modal untuk beliau menulis satu artikel. Di mana jelas artikel serta maklumat mengenai kes rogol itu adalah palsu semata-mata.

Tidakkah si Topeng Perak blogger celaka fikir bahawa setiap artikel dan kisah yang kesahihannya belum dapat dipastikan itu boleh menimbulkan suasana panik terhadap ahli keluarga pelajar kita di sana?

Isu kedua dibangkitkan adalah kerajaan lambat bertindak sebagaimana Indonesia bertindak, jika diperhatikan gaya penulisan beliau langsung tidak menggambarkan keperibadian seorang muslim yang baik. Adakah muslim yang baik menulis dengan gaya begini seperti di bawah?

"Komen gua: B***T RosMoh la...!!! KERAjaan Malaysia adalah KERAjaan Babi..! Woi laki RosMoh..! dengan Rakyat sendiri pun nak berkira ke..? Babi Lu...!!! yang ada dekat Mesir tu Rakyat Malaysia..! bukan anak orang PAS, DAP & PKR je, anak orang UMNO yang hidupnya susah pun ramai jugak..! ni bukan masalah politik..! ni masalah KESELAMATAN RAKYAT MALAYSIA..!

BABI LU LAKI ROSMOH...!!!

Nak tunggu Rakyat Bangkit macam dekat Tunisia dengan Mesir dulu baru nak bertindak ke...???
"

Gara-gara gaya penulisan yang macam babi ini, artikel beliau siarkan dapat komen dan reaksi negatif dari pembacanya, dan saya tertarik dengan satu komen yang membidas Topeng Perak Unmasked :

Pandangan Pakteh:
Malaysia masih terbaik dlam membuat perkiraan.

1. Indon hantaq sebuah pesawat yang bulih angkut sekitar 400 orang. Berapa kali mau terbang baru clear semua 6 ribu lebih pelajar??

2. Malaysia berfikir dan mencari strategi terbaik baru umum plan. Maka digunakan cara seperti yang anda semua dah baca hari ni...11 ribu pelajar akan dapat dikeluarkan lebih cepat dari idea Indon.

3. Ketika PM dan semua rakyat bertungkus lumus membantu, pembangkang bertungkus lumus cari orang ajak buat DEMO.

4. Malaysia menghantar pegawai lebih awal dan ini amat penting bagi menguruskan segala-galanya.

5. Sekadar hantar kapal tanpa perancangan rapi....akan jadi baghal padang pasir...

KITA TUNGGU HASILNYA.... 

Sambung...

Bila guna strategi, nampak lebih tersusun.

"Kerajaan akan membawa pelajar ke Jeddah dan menggunakan KEMUDAHAN milik TABUNG HAJI di sana buat sementara waktu sebelum dibawa ke Malaysia"

wow...brilliant...Kemudahan Tabung Haji di Jeddah boleh tampung lebih dari 11 ribu...so...inilah yang dikatakan bertindak menggunakan akal .


Jadi saudara pembaca nilailah sendiri mentaliti totok PAS yang bergelar blogger ini. Buat Nik Aziz atau Husam Musa, blogger celaka yang kamu sering gelar dan tujukan kepada orang UMNO/BN sebenarnya adalah mereka dari kalangan penyokong serta pengikut kamu sendiri.

Kelab Putera UMNO telah hantar bantuan dan bekalan makanan, para pemuda PAS buat apa? tengah sibuk kumpulkan orang untuk berdemo ke?

So sekarang siapa yang babi? Babi yang pandai menaip dan berkata di laman blog tapi tiada satu tindakan dan cadangan yang baik dikemukakan? Blogger PAS atau UMNO yang babi?

Kesimpulannya, tidak usah cari jauh-jauh contoh blogger celaka, Topeng Perak adalah contoh terbaik blogger celaka yang dihasilkan PAS ketika ini.

Sekian...




p/s : Maaf jika ada bahasa yang tidak enak saya gunakan, buat masa ini tiada perkataan yang sesuai buat blogger PAS selain 'babi' 'celaka'.

12 comments:

Anonymous said...

puas hati saya dengan ape yang ditulis oleh saudara Double-Y. dah lama kita sabar pembangkang bukan boleh nak kasi buah pikiran hanya buat semak perut je. ingat PM kita tak cerdik macam pemimpin mereka yang memang sah sah bodoh bengong setaraf baghal kepala otaknya. tapi jangan lupa Allah melihat apa yang hambanya buat. Pemimpin kerajaan dah buat yang terbaik. juga atas pertolongan dari Allah semuanya berjalan lancar. Alhamdulillah.

Anak Lenggong said...

Eehhmm...aku ingatkan sipoji@Topeng Perak ni dah mampus ..rupanya masih sebab blok dia dah lama tak update..bukan dia je yang tuling camtu tapi saorang lagi blogger sial iaitu siRahman@Tulang Babi pun menceritakan perkara yang sama...memang kedua-dua orang dajal ni berperangai camni..idup mereka cuma berdasarkan upahan yang diberi oleh pemimpin mereka umpama siKusam Musang..mereka berdua ni sanggup melacurkan maruah diri...Poji...ko tunggu aku akan ujud balik dalam blog ko...

Anonymous said...

Jenuhlah dajal dua ekor tu makan mayat saudaranya nanti di akhirat... kalau asyik menabur fitnah je kerjanya dimuka bumi ni.

M.A.F.81 said...

Alahai...si Topeng Perak ni.. typical PR supporter.. ape la yg kita boleh harapkan ngan otak2 yg ada kt org2 mcm diorg ni dlm PR.. Genetik babi dh mula makin meresap dlm serebrum n sereblum otak diorg sejak2 makin intim ngan DAP..ni la hasilnya.. x pyh mkn babi pun tp sopan santun n pertimbangan akal yg baik dh ilang..kesebatian sifat babi tu dh meresap dlm jiwa diorg..nk buat mcm mana.. Na'uzubillahiminzalik..moga kita dihindari dr penyakit2 mcm dorg n moga dorg disembuhkan dr penyakit2 akal mcm ni...

Anonymous said...

Nak tunggu Rakyat Bangkit macam dekat Tunisia dengan Mesir dulu baru nak bertindak ke...??? "

Aku rasa lebih elok kalu dia buat sedikit perubahan pd ayat di atas spt berikut :

Nak tunggu BABI2 PAS Bangkit macam dekat Tunisia dengan Mesir dulu baru nak bertindak ke...??? "

Amacam??? Ada berani??

Anonymous said...

udah sahabat deme dap kafir harbi, makan babi perangaipun macam babi la

PAS antiDAP said...
This comment has been removed by the author.
PAS antiDAP said...
This comment has been removed by the author.
PAS antiDAP said...

MINTA TOLONG PAUTKAN BLOG AKU.

http://pasantidap.blogspot.com/


Salam BRO.

aku merupakan antara pembaca tegar blog ni. memang dahsyat dan seronok tengok jihad dan perang melalui cywar.

blog BRO merupakan antara blog pilihan aku. Memang artikel BRO sangat bagus untuk berperang dalam dunia blogger.

hari ni, aku ambil keputusan untuk sertai perjuangan cywar bersama blogger-blogger lain. saja suka-suka. memang kita perlukan ramai bala tentera. betul tak?

tapi yang tak sedap tu, ade pulak isu blogger elitis dan blogger nyamuk. tapi aku dua2 boleh terima. yang penting, bukan blogger pembangkang.

insyaallah, dengan sambutan yang sangat baik dari pembaca-pembaca blog, aku yakin, kita akan berjaya dalam perjuangan ini.

aku minta tolong BRO beri tunjuk ajar dan beri komen-komen membina dalam blog aku.

aku hanya budak baru belajar.

mohon juga minta tolong pautkan blog aku ni skali ye. kalau sudi la

Anonymous said...

sedap tul komn ni:
copy-past>puas hati saya dengan ape yang ditulis oleh saudara Double-Y. dah lama kita sabar pembangkang bukan boleh nak kasi buah pikiran hanya buat semak perut je. ingat PM kita tak cerdik macam pemimpin mereka yang memang sah sah bodoh bengong setaraf baghal kepala otaknya. tapi jangan lupa Allah melihat apa yang hambanya buat. Pemimpin kerajaan dah buat yang terbaik. juga atas pertolongan dari Allah semuanya berjalan lancar. Alhamdulillah.

AKU NAK JAWAB SIKIT; kalau nak kata semua pmimpin pas baghal, xper laaa....cuma aku nak tunjuk satu contoh jer: APA BEZA KEPALA ROSMAH BINI PM DENGAN KEPALA BINI MB KLANTAN? islam cakap tutup aurat...budak skolah tahfiz cakap: tutup rambut, aurat...budak2 sekolah PASTI pun reti... yg x brapa reti dan jahil sangat tu apsal haaaa? jawapannya : COZ SEMUA PEMIMPIN BN/UMNO ADALAH YANG BAGUS,MUSLIM SEJATI,DAN GRENTI MASUK SYURGA ALLAH!!!orang2 PAS termasuk pemimpin pas masuk neraka!!! begituler maksud nyer...yang ngkorang nak cakap yer??? bagussssss...

Anonymous said...

hahahaha!!! tergelak ana bila baca komen hal kepala bini Pm dgn bini MBK tu... fikir2kan.. nanti anak yng duk kat balakng motor tu tanya: bah, ustazah cakap tutup aurat pakai tudung, why bini PM free hair? dia org islam ker atau tak pernah masuk PASTI? wakakakakakaaaa

Anonymous said...

Org BN cakap nik aziz idola org pas... org pas cakap PM idola org umno... semuanya org islam.. tapi mana yang lebih islamik? yg mengajar agama sana sini? yang hadiri konsert nyayi sini sinun? yang jadi iman kat masjid surau madrasah? dan yg jadi ketua majlis /acara joget nyanyi situ sini? anak aku kat PASTI selalu tanya, kenapa ustazah tak pukul rosmah bini PM sebab tak pakai tudung... hmmmm...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...