BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, February 5, 2011

Krisis Mesir : Fitnah Anjing PAS Terhadap Kerajaan Semakin Melampau.



Semakin hari semakin galak anjing berketurunan PAS membuat serangan terhadap usaha kerajaan mengeluarkan dan menyelamat pelajar - pelajar Malaysia di Mesir ketika ini.

Walaupun banyak perjelasan yang diberikan, mereka semakin hari semakin galak menyerang serta terus melakukan fitnah tanpa mempedulikan perasaan pelajar dan juga ibubapa pelajar yang ketika ini sedang bimbang akan nasib setiap anak - anak mereka.

Saya sendiri pun semakin panas hati bila membaca setiap kenyataan yang dikeluarkan oleh anjing keturunan PAS di portal rasmi mereka, dari Haprak Daily sehinggalah ke laman blog pro dan berfahaman Pakatan.

Hari ini seorang lagi anjing berfahaman PAS membuat kenyataan liar mengenai misi menyelamat ini. Beliau adalah Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Selangor iaitu Ahmad Zaidy Bin Abu Mutalib. Beliau tanpa menyelidik hal yang sebenar membuat kenyataan liar bahawa pelajar yang berfahaman UMNO diutamakan dalam misi tersebut.

Kenyataan beliau boleh diikuti di laman Haprak Daily

Pihak mereka baru sahaja buka bilik operasi semalam kalau tidak silap, tapi cuba jadi juara dalam isu menyelamat pelajar Mesir walhal kerajaan BN serta orang UMNO yang ketika ini bertungkus lumus dan mengharungi perjalanan yang panjang semata-mata untuk memastikan keselamatan pelajar kita terjamin.

Semalam berulang kali Senator Kohillan Pillay dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Jamil Khir Baharom mengatakan bahawa proses menyelamat dan menerbangkan mereka pulang ke Malaysia semuanya di TANGGUNG oleh kerajaan. Tapi masih ada lagi anjing PAS cuba memainkan isu bahawa segala perbelanjaan ditanggung sendiri oleh pelajar yang terbabit.

Sudahlah fitnah mengenai kos perbelanjaan kononnya ditanggung sendiri oleh pelajar, si anjing PAS berjawatan sebagai Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS ini juga menimbulkan isu bahawa pelajar ditanya soalan "Encik UMNO Bahagian mana". Jika dijawab soalan ini, maka pelajar ini akan diutamakan? Apa bukti kamu ada untuk menyokong dakwaan kamu ini wahai Ahmad Zaidy?

Adakah anjing PAS ini fikir bahawa kenyataan beliau yang disiarkan di portal fitnah mereka itu akan diikuti dan dibaca oleh ibubapa. Kalau hendak fitnah dan serang BN pun biar bertanggungjawab sikit wahai anjing.

Dalam kenyataannya juga anjing PAS ini berkata bahawa berita mengenai pelajar terpaksa menanggung sendiri kos pulang ke Malaysia telah mengguris hati para ibubapa di Malaysia ketika ini.

Wei anjing, sekarang ini saya melihat puak PAS yang selalu keluarkan kenyataan liar tanpa fakta yang betul mengenai apa yang terjadi kepada pelajar Malaysia di Mesir ketika ini, kenyataan - kenyataan liar inilah yang menyebabkan ibubapa mereka risau wahai anjing wei. Takkan benda simple macam ini kamu sebagai Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS tidak mampu fikir?

Sudahlah kerajaan yang bertungkus - lumus di Mesir, kamu di sini hanya tahu menyalak mencari salah dan menjadikan isu ini sebagai isu politik. Sekadar labur duit sebanyak rm120 ribu dan buka bilik gerakan kamu ingat ini sudah cukup?

Ingat senang hendak menguruskan 11,319 orang pelajar dalam keadaan yang singkat? Susah-susah kau hantar unit Amal kau ke sana, mintak dana dengan Husam Musa aku hendak tengok sejauh mana kemampuan kamu dalam menyelesaikan kes ini.

Kerajaan bawa balik yang mana ingin balik sajalah, dengar cerita ramai lagi yang tidak berdaftar secara sukarela untuk pulang. Yang mana rasa besar kepala itu, tinggalkan sahaja di sana, budak-budak PAS memang suka berjihad.

Boleh ke gitu?


Nota Jubor : Maaf perkataan anjing yang sesuai buat orang PAS ketika ini, jika ada perkataan lain saya akan gantikan kemudian hari.

3 comments:

Melayu Pasir Gudang said...

Setuju yang nak balik sahaja kita aturkan perjalanan balik mereka tapi mesti ikut peraturan kita bukan peraturan dan permintaan yang bukan -bukan misi menyelamat ini bukan misi mengUMNOkan mereka, mereka yang masih lagi tak tahu berterima ksaih kepada kerajaan BN boleh sahaja menunggu mak bapak dia orang hantar duit dan cari sendiri penerbangan terus ke Malaysia kalau itu yang mereka mahu.Pertolongan ikhlas Kerajaan Malaysia tidak perlu di balas dengan mengisi borang UMNO kami pun tak larat lagi terima ahli yang hanya mengharap kan sesuatu baru nak sokong.Yang utama sekarang ini kerajaan Malaysia semampu mungkin cuba keluarkan rakyatnya dari kawasan bergolak dalam masa yang singkat,cepat dan selamat. Yang banyak songeh tinggalkan.

Anonymous said...

kena buat demonstrasi kat kerajaan negeri Kelantan pulak.... apasal tak sediakan kapal terbang untuk bawak balik rakyat negeri kelantan dan juak-juak PAS....

Anonymous said...

Bapak kita tak boleh sediakan kemudahan dan kesenangan untuk kita mengapa pulak kita perlu salahkan bapak orang lain?
Apalah PAS ni asyik nak melePAS aje.......

















p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...