BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, February 8, 2011

Zuraida Kamarudin Cemburu Dengan Kecantikkan Rosmah?

Saya memang kagum dengan sikap 'cemburu' yang dimiliki oleh Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin terhadap Datin Rosmah Mansur.

Jika diperhatikan, dari awal perlantikkan DS Najib sebagai Perdana Menteri, fokus utama pembangkang adalah Datin Rosmah Mansur. Datin Rosmah Mansur seolah-olah satu 'objek' utama yang diserang oleh pembangkang melalui Zuraida Kamaruddin.

Apa sahaja tindak-tanduk yang dilakukan oleh Datin Rosmah Mansur, diperhatikan dan dijadikan 'peluru' untuk pembangkang 'menembak' kerajaan pimpinan DS Najib.

Zuraida Kamaruddin atau nama sebenarnya Mak Lampir, menjadikan Datin Rosmah sebagai sasaran, jika tidak silap, pada bulan Oktober tahun lepas, ketika Datin Rosmah mencadangkan supaya ditubuhkan satu pusat bersepadu untuk membantu golongan remaja perempuan yang hamil luar nikah. Datin Rosmah diserang kononnya menggalakkan remaja melakukan maksiat.

Itu belum lagi serangan yang dibuat oleh Zuraida Kamaruddin berhubung 'First Lady Summit',begitu juga peruntukkan untuk program PERMATA sebanyak RM111 Juta juga diserang bagai tidak cukup tanah Datin Rosmah Mansur ingin sembunyikan diri.

Kali ini sekali lagi Zuraida Kamaruddin mengulangi serangan yang sama terhadap Datin Rosmah Mansur cuma dalam bentuk yang berlainan. Zuraida Kamaruddin mengatakan Datin Rosmah Mansur cuba mencari publisiti murahan di atas usaha murni menyelamat rakyat Malaysia di Mesir.

Kata Zuraida :

"Adalah amat dikesali bila mana isteri kepada Perdana Menteri Malaysia, Datin Seri Rosmah Mansor yang cuba mengambil kesempatan publisiti atas misi murni menyelamat rakyat Malaysia di Mesir baru-baru ini. “Peranan beliau dalam misi ini nampaknya sudah melebihi tugasan seorang Menteri. Saya melihat keadaan ini jelas menunjukkan bahawa Rosmah sebenarnya mahukan pengiktirafan dalam kerja kuatnya di Oman, Bahrain dan kini di Mesir,”

Inilah yang dimaksudkan saya pembangkang di Malaysia, bukanlah pembangkang yang bijak, malah tidak keterlaluan saya labelkan sebagai pembangkang paling bodoh dalam dunia.


Jika pembangkang Malaysia ini bijak, ia tidak sepatutnya menyerang seorang isteri PM dengan isu yang remeh sebegini. Pembangkang yang bijak seharusnya menjadi sebuah badan pendesak yang bagus kepada kerajaan.

Saya bagi contoh, jika sesuatu keputusan yang dibuat oleh kerajaan, dilihat tidak menguntungkan rakyat, pihak pembangkang sepatutnya bukan hanya membangkang, tetapi dalam masa yang sama memberikan pandangan serta penyelesaian yang lebih bijak daripada apa yang dicadangkan oleh kerajaan.

Tetapi pembangkang di Malaysia ini tuan-puan pembaca, bodoh. Bodoh yang amat bodoh. Mereka hanya tahu membangkang dalam masa yang sama mereka tidak memberikan jalan penyelesaian yang lebih baik. Dalam bahasa pasar "mereka hanya tau kondem".

Sebab itulah pembangkang di Malaysia hanya tahu menyerang peribadi, menyerang isu yang remeh. Sehinggakan rambut Datin Rosmah pun dijadikan isu dan modal politik.

Sudahlah isteri seorang PM dijadikan modal politik, digesa pula agar PM meletakkan Datin Rosmah sebagai calon di Merlimau. Kalau pembangkang yang cerdik dia tidak mengeluarkan kenyataan begini tuan-puan.

Saya cuba mencari kepastian kenapa Datin Rosmah agak dicemburui oleh Zuraida Kamaruddin. Lalu jumpalah jawapannya....

Oh sebab Datin Rosmah Mansur cantik.. Zuraida tak cantik...

Oh sebab Datin Rosmah Mansur kulitnya putih dan bersih.. Zuraida hitam berkarat..

Oh sebab Datin Rosmah Mansur kulit mukanya bersih, Zuraida mukanya berjeragat..

Dan akhir sekali, kepastian pencarian saya terjawab juga....

Oh rupanya GIGI ZURAIDA JONGGANG, TAPI GIGI DATIN ROSMAH CANTIK!



Kah... Kah.. Kah...

Kalau hendak Datin Rosmah Mansur dicalunkan di Merlimau boleh. Tapi dengan syarat Zuraida Kamarudin juga tawarkan diri bertanding di sana.

Apa macam..?

7 comments:

Anonymous said...

Dia lupa sebenarnya dia dapat jadi MP tu sbb undi protes. Sekarang nie DS Najib dah betulkan UMNO/BN. Pengundi protes termasuk aku sendiri dah rasa sayang kat DS Najib?Datin Rosmah..... Bravo BN.

Double Y said...

Ko undi zuraida ke bro.. Kehkehkehkeh.

Gerakan Timur said...

KEHKEHKEH...

AKU TAK SAMPAI HATI NAK TULIS CAMNI BRO...

TAPI FAKTA KAN? HAHAHAHAHAHA...

Anonymous said...

KENYATAAN TETAP KENYATAAN..... AKU TAK MENYESAL MENGUNDI HAPRAK NIE SEBAB SEKARANG NI UMNO/BN SUDAH MENJADI YANG TERBAIK....

Anonymous said...

kesian makcik ni... hidung tak mancung gigi pulak tersorong2

Anonymous said...

Hummm...ciri2 perbandingan yg dibuat semuanya berdasarkan kepada sifat2 luaran yang di jadikan ALLAH...sedar tak sedar semua komen tersebut akan kembali kepada kejadian TUHAN..seolah2 memperlekehkan ciptaanNYA..kalau pun dihati dipenuhi perasaan amarah, bawa2 la berfikir dulu sebelum berkata2, supaya tidak menampakkan kebodohan dan kejahilan diri sendiri...

Anonymous said...

DS Rosmah tu memang luarannye nampak perfect, tapi hanya Allah yang tau apa yang tersirat & tersurat..cuma 1 nak kita share sama2..kl rupa dah lawa, kulit dah putih tapi masih nak cucuk sana.nak cucuk sini pun tak guna juga..bkn saja nampak `bengkak bengkil' muka tu tapi yang worstnya nampak sangat tak tau nak `berterima kasih' dengan ALLah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...