NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, March 15, 2014

#PRKKajang : Ikrar Calon BN @ChewMeiFun Mampu Direalisasikan Berbanding Manifesto PKR @DrWanAzizah


Manifesto Kajang, yang dilancarkan PKR pada 12 Mac lalu adalah empat komitmen calon PKR, Dr. Wan Azizah, antaranya meningkatkan prestasi kutipan sampah di Kajang.

Malah tiga teras yang lain juga lebih kepada retorik kosong kerana dilihat tidak mampu untuk direalisasikan oleh Dr. Wan Azizah berbanding empat ikrar calon BN.

Antara teras manifesto PKR yang bersifat retorik ;


Mahu kurangkan jenayah serta meningkatkan keselamatan di Kajang hanyalah RETORIK kerana sejak PR memerintah negeri Selangor indeks jenaya negeri itu semakin bertambah saban tahun.

Statisik indeks jenayah bagi negeri Selangor yang dicatatkan Januari hingga Jun 2012 merekodkan sebanyak 19,804 kes jenayah meningkat kepada 21,672 kes dalam tempoh yang sama untuk tahun berikutnya.


Ini menunjukkan bahawa kerajaan negeri Selangor gagal mengurangkan kadar jenayah sepanjang memerintah Selangor, sebaliknya kegagalan tersebut diletakkan 100 peratus kepada kerajaan pusat.

Sedangkan antara punca peningkatan kadar jenayah di negeri itu disebabkan pertambahan premis hiburan seperti kelab malam, mesin judi haram, pusat urut dan pusat hiburan haram banyak terdapat di Negeri Selangor berbandingkan Negeri Pulau Pinang.

Dua penggal memerintah Selangor, kini PKR berjanji mengurangkan kadar jenayah di Kajang?

Jangan mimpi Wan Azizah mampu laksanakan...!

Manifesto retorik seterusnya ;


Pembangunan anak muda dan usahawan kecil juga RETORIK semata-mata, kerana sebelum ini PKR bertindak menutup Pusat Giat Mara iaitu sebuah kemudahan yang diwujudkan oleh kerajaan untuk golongan belia diberikan latihan kemahiran.


Adakah rakyat Kajang yakin PKR mampu merealisasikan manifesto mereka sedangkan perkara yang dijanjikan gagal dilaksanakan sebelum ini?

Lihat saja jalan raya di hadapan UiTM di Permatang Pauh, kawasan yang pernah diwakili oleh Wan Azizah dan kini diwakili oleh Anwar Ibrahim.



Tempat sendiri pun tidak terjaga, apatah lagi mahu jaga Kajang?


Ikrar calon BN diyakini boleh dilaksanakan buat warga Kajang, ikrar yang tidak bersifat retorik, tiada janji bulan bintang adalah ikrar jujur calon BN Chew Mei Fun buat warga Kajang.

Warga Kajang, jangan benarkan mereka menipu anda berkali-kali.



Arioss..!

2 comments:

mamaklayu said...

PRK Kajang....Pemimpin dan ahli2 serta cybertrooper UMNO kini menjadi PENJILAT KAUM CINA yang dulu di hentam teruk selepas PRU13...UMNO BOLEH JADI APA SAJA...TERMASUK BOMOH DOREMI...

Anonymous said...

As long as this gambling premises are gone..who win in this cming kjang election are not a big issue.bcoz they just follow instruction n order..nit the true mastermind.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...