BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, October 10, 2013

#OneBro4NKP : Lima Misi Calon No.04 @Azwanbro Sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia


Hanya dua hari sebelum tibanya 12 Oktober 2013, 75,000 perwakilan pemuda dilihat sudah tidak sabar untuk memilih pemimpin bagi sayap pergerakan Pemuda untuk meneruskan agenda memperkasakan orang muda.

Pertandingan merebut jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia juga dilihat semakin sengit, di antara empat calon yang menawarkan diri. Tiga pencabar calon dianggap sebagai calon pilihan.

Para perwakilan perlu membuat penilaian teliti terhadap setiap calon yang bertanding. Bagi jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO penilaian perlu dibuat berdasarkan latar belakang gerak kerja yang telah dilakukan sebelum ini.

Lima Misi Azwanbro :



Seperti yang saya katakan dalam artikel sebelum ini, merit Kpi Ketua Pemuda UMNO bagi penggal kedua ialah melahirkan lebih ramai pemimpin muda dalam parti melalui program pengkaderan.

Justeru para perwakilan pemuda perlu memilih calon Naib Ketua Pemuda UMNO yang mempunyai misi hampir serupa dengan misi dan visi KJ.



Individu yang paling layak dan telah pun melaksanakan modul pengkaderan orang muda ialah Azwanbro sepanjang memimpin Pemuda UMNO Negeri Perak sebagaimana saya perkatakan sebelum ini.

Ini bermakna Azwanbro memiliki formula untuk program pengkaderan bagi melahirkan pemimpin muda yang cintakan parti dan orang muda yang sayang dengan UMNO.

1 comment:

Anonymous said...

Nama syarikat : PUNCAK IDIA BERSATU SDN. BHD.
Dapat geran RM10juta dari kementerian Sumber Manusia 8 bulan lepas, geran untuk bagi training. Masa tu Datuk Maznah adalah Timbalan Menteri Kem. Sumber Manusia.Anak lelaki beliau ada share dalam puncak Idia Bersatu. Sekarang semua bergaduh pasal share. Bapa dia cuba masuk campur supaya anak dia dapat majority share instead of 5%. Cerita ini dah keluar kat:

http://sangkakalajari9.blogspot.com/2013/09/anak-calon-pemilihan-umno-cuba-nak-tipu.html (Refer kat bawah)

ANAK CALON PEMILIHAN UMNO CUBA NAK TIPU RAKAN PERNIAGAAN
Apa la nak jadi ni, mak awak tu nak bertanding dalam pemilihan UMNO Malaysia nanti, cuba la jangan buat perangai, tunjukkan kebaikan sebagai anak seorang pemimpin dimata orang ramai.

Sangkakala tak mau la sebut anak siapa dalam blog ni sebab takut nanti akan mengganggu proses ibunya yang bertanding dalam sayap wanita UMNO Malaysia tapi Sangkakala akan terangkan serba sedikitlah bagaimana anak kepada calon ni cuba nak menipu rakan perniagaannya.

Sangkakala dengar anak kepada calon ni, mempunyai 2 lagi rakan perniagaan dan salah seorangnya pula merupakan calon EXCO Pemuda UMNO Malaysia dan Sangkakala juga tak mahu nak sebut siapa tapi calon EXCO Pemuda ni dari Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Sorang lagi rakan kongsi dalam perniagaan yang dijalankan ialah Presiden kepada sebuah persatuan yang agak berpengaruh di Malaysia dan dari maklumat yang Sangkakala terima, Presiden persatuan ini telah mengeluarkan segala perbelanjaan bagi perniagaan tersebut.

Pada awalnya, perniagaan yang berasaskan pendidikan ini dikatakan akan mendapat geran dari kerajaan untuk menjalankan operasi syarikat setelah mendapat kelulusan tetapi ianya tidak berlaku sepertimana yang diharapkan, dan rakan kongsi yang memegang jawatan Presiden persatuan telah menangung segala kos operasi termasuklah sewa pajabat walaupun pada asal perjanjian, ianya akan ditanggung bersama.

Hinggalah mereka bertiga setuju untuk mencari pelabur bagi menjalankan syarikat tersebut dan sebelum mendapat pelabur, ketiga tiga mereka ini kononnya telah berbincang dan bersetuju untuk mengenakan syarat kepada pelabur dan setelah kata sepakat dicapai maka bermula lah tugas rakan kongsi mereka yang memegang syer terbesar yang memgang jawatan Presiden persatuan untuk mencari pelabur, dan setelah menemui orang yang berminat satu pertemuan diadakan dan pelabur bersetuju untuk membuat pelaburan sebanyak 1 juta ringgit tetapi dengan syarat.

Pelabur akan memegang syer sebanyak 50 peratus, anak kepada calon dan calon EXCO Pemuda tadi masing masing 5 peratus dan presiden persatuan tadi sebanyak 40 peratus dan mereka yang memegang syer 5 peratus tadi akan diberikan wang tunai sebanyak 100 ribu seorang dan keuntungan perniagaan setiap tahun mengikut nilai syer.

Pada mulanya kedua dua pemegang syer 5 peratus tadi bersetuju namun begitu, mereka telah membuat perancangan untuk mengeluarkan pemegang syer 40 peratus tadi dari pentadbiran sebelum pelabur masuk ke dalam syarikat, kerana sebelum pelabur melabur dalam syarikat tersebut, kedua dua mereka masing masing memegang syer sebanyak 30 peratus seorang.

Itu lah sikap manusia yang akan melupakan jasa, cuba pula nak menipu seorang rakan kongsi yang telah bekerjasama serta mengeluarkan perbelanjaan dalam menjalankan operasi syarikat dari mula hingga kini tiba tiba bila dah nampak duit, senang senang nak buat macam tu.

Ingat la sikit jasa orang, jangan cuba nak membohong sana sini sebab awak tu anak pemimpin, tak banyak sikit akan kena tempiasnya juga kepada mak awak tu, dan kepada calon exco tersebut, jangan belum memegang jawatan sebagai exco dah mula nak tipu orang sebab takut nanti tak selamat hidup.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...