NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, February 5, 2011

Isu Pemimpin Cawangan UMNO di Tangkap 'Berdoggie' Isteri Orang. Ini Jawapannya..

Gambar Hias..
Sejak 2 Februari satu emel mengatakan bahawa seorang Ketua Cawangan UMNO ditangkap ketika syok berdoggie dengan isteri orang heboh dan kecoh di blog pro Pakatan.

Saya sendiri pun siarkannya semalam di laman blog ini. Disebabkan saya buat entri semalam lebih kurang jam 3 pagi, jadi tidak sempat untuk saya hubungi nombor telefon yang tertera dalam emel yang disebarkan oleh beberapa blogger pro Pakatan tersebut.

Tanpa bersusah payah, seorang sahabat saya yang bergelar Abang Z. Telah pun menghubungi pihak yang terbabit untuk mendapatkan kepastian kes berkenaan. Dan hasil yang diperolehi adalah :

Ini kata Alang Aziz Sham :

1 - Rosli Bin Alias yang disebut terlibat dalam kejadian doggie tersebut bukan Ketua Cawangan UMNO sebaliknya jawatan beliau adalah Timbalan Ketua Cawangan merangkap Pengerusi KRT Pangsa Perdana Puchong.

2 - Mengikut kata Alang Aziz Sham, dia dan Rosli Bin Alias adalah jiran tetangga dan beliau telah pun bercerai dengan isterinya. (Mangsa 'doggie')

3 - Alang Aziz Sham kata, dia akan bagi nama imam yang terlibat dalam penangkapan tersebut.Tetapi beliau tidak mendedahkan dalam perbualan telefon. Katanya akan diberikan sedikit masa lagi.

4 - Bila di ajak untuk berjumpa, Alang Aziz Sham menolak pelawaan Abang Z. Kenapa tidak mahu berjumpa? Kenapa tidak mahu tegakkan kebenaran ke?

Selepas mendapatkan perjelasan Alang Aziz Sham, Abang Z hubungi pula lelaki yang terbabit dalam kes tersebut iaitu Rosli Bin Alias.

Kenyataan Rosli Bin Alias berupa penafian semata-mata, Rosli Bin Alias menafikan bahawa beliau ditangkap 'berdoggie' dengan isteri Alang Aziz, tetapi bila diajak untuk berjumpa beliau juga menolak perlawaan tersebut.

Persoalannya :

Alang Aziz mengatakan beliau menangkap isterinya sedang syok berdoggie dengan Rosli Bin Alias, tetapi Alang Aziz tidak pula mengamuk atau menumbuk Rosli Bin Alias, sebaliknya Alang Aziz mengeluarkan telefon bimbit dan merakam aksi 'doggie' tersebut?

Tidak cukup dengan itu, anak beliau yang berusia 18 tahun juga dibiarkan melihat aksi 'doggie' tersebut?

Kenapa kedua-dua individu ini enggan tampil untuk berjumpa dengan pihak yang hubungi mereka, sekurang-kurangnya salinan report polis dapat ditunjuk sebagai bukti bagi membuktikan bahawa kejadian ini benar-benar terjadi.?

Tidak cukup tindakan tidak masuk akal, dikatakan pula bahawa si pelaku syok bercium dihadapan anggota-anggota Polis ketika laporan dibuat oleh pengadu? Logikkah? 

Adakah Alang Aziz Sham ini mempunyai masalah peribadi di peringkat Cawangan, lalu memperbesarkan masalah mereka kepada majikan Rosli Bin Alias?

Mereka berdua enggan berjumpa untuk beri perjelasan yang sebenar, jadi saya pun malas nak besar - besarkan isu ini.

Lagi pun isu ini melibatkan individu di peringkat Cawangan, lainlah kalau Adun BN ke, MP BN ke, seronok juga kita nak follow-up. Tapi cuma pemimpin di peringkat Cawangan, setakat nak buka satu Cawangan, kumpul 50 orang pun sudah boleh buka satu Cawangan. Nak hairan apa? 

Lagi satu, kedua-dua manusia ini enggan tampil, jadi tiada asas untuk kita perbesarkan hal dalam kain mereka.

Selebihnya terserah kepada kebijaksanaan para pembaca yang budiman untuk menilai. Saya sudah cuba dapatkan kepastian, tetapi setakat ini sahaja yang termampu.

Sekian..

4 comments:

Pemuda TG said...

Salam Bro YY,
Atas sebab teknikal, blog pemudatg bermasalah.
Mohon dilink ke blog baru utk update terkini
http://pemudatg1.blogspot.com

Yuseri Yusoff said...

Ok. akan saya pautkan..

Jeepers Creepers said...

mungkin masing masing ada rahsia sendiri..tu pasal takut nak cakap..hehehe biasalah orang berpolitik..tapi itulah baru jadi timbalan ketua cawanganpun dah berperangai buruk, belum lagi pegang kuasa besar..orang macam ni pun ada huhuhu.

padi jantan said...

PR Syok sendiri... hehehehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...