NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, June 25, 2012

[VIDEO] : Derma Kepada PAS Sama Macam Kita Sumbang Kepada ALLAH SWT - Fatwa PAS Kepada Abby Abadi?


Kini makin ramai selebriti mula 'digunakan' oleh parti PAS dalam usaha mereka menarik sokongan anak muda untuk menyokong perjuangan sempit mereka. Bermula dengan Bob Lokman, Aishah kini Abby Abadi pula kelihatan tampil di atas pentas-pentas ceramah bersama pemimpin-pemimpin PAS.

Menurut maklumat dalaman dari ahli PAS, kerja 'merekrut' artis supaya menyertai PAS dilakukan oleh Bob Lokman. Ada juga khabar angin mengatakan artis yang tampil di pentas ceramah PAS dibayar sehingga RM4,000 untuk satu slot ceramah.

Harap-harap cerita ini tidak benar, kerana kita tahu ramai ahli biasa yang berjuang bermatian untuk PAS kebanyakkan dari mereka tidaklah dibayar dengan upah yang begini besar jumlahnya.

Tetapi bila meneliti kenyataan Abby Abadi dalam paparan video di bawah beliau mengakui bahawa derma yang dikutip Pas adalah 'beribu-ribu' malah beliau juga berterima kasih kerana Pas sudi untuk berkongsi rezeki dengannya.

Kata Ustaz PAS selalunya untuk berjumpa artis biasanya harga tiket dikenakan kepada penonton, tetapi kini tidak lagi bila artis bersama dengan perjuangan PAS. Tetapi mereka hanya perlu menghulurkan sumbangan.

Menurut Ustaz PAS lagi sumbangan ini umpama "menyumbang kepada Allah SWT." - Agak pelik bunyi ayat Ustaz PAS yang berceramah bersama Abby Abadi ini. 


Jika diteliti maksudnya, Allah itu umpama peminta sedekah dan kita perlu memberikan sumbangan kepada-Nya. Adakah ini satu percubaan untuk memesongkan fikiran pengikutnya?

Teliti video :


" TUAN-PUAN SEKALIAN, BILA SETENGAH PIHAK KATA KITA NI MINTA SEDEKAH, KITA TAK MINTAK SEDEKAH TUAN PUAN, KITA BUKAN PAKSA, TUAN PUAN ADA DERMA, KALAU TAK DERMA PUN TAK APA, TAK DER MASALAH, SEBAB INI ADALAH SUMBANGAN KITA PADA ALLAH SWT ".
Gk anggap ini adalah satu percubaan Pas untuk terus memesongkan pemikiran umat Islam demi kepentingan partinya, sebenarnya hal ini agak terlewat sedikit di post kerana Gk terlebih dahulu bertanya dan meminta pandangan dari beberapa orang Ustaz Pas dan tabligh tanpa memberitahu kepada mereka siapa yang mengatakan demikian. 
Namun kesemuanya sependapat mengatakan ia terpesong dan boleh merosakkan akidah sekiranya ia sedar dan disengajakan, lebih-lebih lagi di dalam usaha untuk mempengaruhi seseorang bagi mendapatkan sesuatu 'laba' atau keuntungan.
Baca ulasan geng Kelate Cyber Warrior's [KLIK] 

3 comments:

Anonymous said...

bro,

aku nampak PARTI ANJING SETIA ni takda strategi la nak berpolitik...

amik sampah jadi pemimpin pastu amik artis jadi pencacai atas pentas...

makan pawww kat ahlol2 yg bahalol...

jual nama tuhan plak...

meme dah nazak la PARTI AJARAN SESAT ni...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Aku x nak komen pasal pas bab yg nie.....TP AKU NAK TANYA...APA KATA ORG PAS N MELAYU KHUSUSNYA TENTANG KABINET BYGAN YG DISIARKAN OLEH BLOG OMAK KAU....AKU X LEH TERIMA......KOMPOM X UNDI PR.....DR BJB

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Sekadar peringatan bagi yang lupa." Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8).
Berhati-hati dengan komen dan posting yang dihantar kerana ianya akan menjadi persaksian-mu di padang Mahsyar kelak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...