NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, July 3, 2015

KONTROVERSI PLAT PATRIOT : ANTARA MP DAP, ADUN UMNO & PELACUR


Saya terkesima melihat laman portal Malaysiakini menyiarkan lebih 10 laporan membabitkan plat khas 'PATRIOT' yang dilaksanakan oleh Yayasan Patriot Negara Malaysia (YPNM). 

Seperti kita tahu, laman Malaysiakini merupakan sebuah portal tidak telus kerana sering memutar belit kenyataan-kenyataan yang dibuat oleh PM serta anggota Menteri Kabinet. 

Boleh dikatakan hampir semua wartawan Malaysiakini mempunyai kepakaran dalam memanipulasi laporan mereka bagi memberi kelebihan kepada pembangkang, 

Jika diteliti setiap tajuk berita yang disiarkan Malaysiakini sering menimbulkan kekeliruan sekaligus membangkitkan kebencian rakyat terhadap kerajaan.

Terbaru Malaysiakini menimbulkan kontroversi terhadap nombor plat PATRIOT ekoran nombor plat khas PATRIOT 1 difahamkan telah dibida dengan harga RM1.3 juta.

Tidak keterlaluan jika saya katakan sepanjang dua hari ini, laman tersebut seolah-olah tidak menyiarkan berita lain selain PATRIOT.

Saya tidak hairan jika Nga Kor Ming yang membangkitkan tuduhan kononnya wujud salah guna kuasa, penyelewengan dan pembaziran wang rakyat dalam penjualan plat PATRIOT kerana memfitnah dan membuat tuduhan liar merupakan SOP bagi setiap pemimpim pembangkang.

Namun, apabila ADUN UMNO dari Kempas, Johor, Tengku Putra Haron Aminurashid turut bertindak menjadi penyambung kepada lidah DAP dengan melemparkan tuduhan liar dan biadap.

 Bagi saya ia adalah keterlaluan dan tidak boleh dibiarkan.

Apa punya gila wakil rakyat UMNO menyifatkan yayasan yang ditubuhkan oleh seorang bekas pegawai kanan ATM yang telah 33 tahun berkhidmat dalam pasukan ATM selepas insiden Lahad Datu seperti aktiviti pelacuran.



Saya juga tidak faham atas kapasiti apa wartawan Malaysiakini merujuk dan mendapatkan kenyataan dari beliau?

Berapa ramai wanita terdiri dari rakyat dalam DUN Kempas dipaksa menjadi pelacur sehingga beliau mengeluarkan kenyataan biadap ke atas YPNM?

Mungkin beliau berjaya memegang jawatan sebagai Director dalam Kangzen Kenko International Group dari tahun 1998 sehingga 2004 selepas melacurkan diri kepada pemegang saham dalam syarikat berkenaan?

Jadi, dari menjadi pelacur percuma kepada Nga Kor Ming, lebih baik kamu menjenguk rakyat di DUN Kempas bawah Parlimen Pulai - bimbang ia terlepas kepada DAP dalam PRU14 kelak.

Wahai ADUN UMNO bengong!

Apa kata kamu tanya Nizar Jamaluddin dan Guan Eng duit kerajaan negeri atau duit sendiri untuk beli golden number?

Flashback :



Bersambung...

YY : tak pernah takut cuma tak sampai hati nak bogelkan ADUN UMNO.

6 comments:

Anonymous said...

Ingatkan rakyat je bodoh mudah percaya apa DAP cakap. Tapi ADUN UMNO pun bodoh. No plat khas seperti PUTRAJAYA, PROTON, MODENAS, G1M, 1M4U semua tu bkn projek JPJ sebaliknya cadangan yang dibuat oleh NGO atau sesebuah pertubuhan. Kalau projek JPJ wujudkan barulah kerajaan perlu mengadakan sistem tender terbuka tapi no plat khas cadangan yang dibuat kepada JPJ.

Kalau ADUN UMNO nak buat no plat PELACUR1, PELACUR9999 pun boleh, buat proposal kepada JPJ laa.

Dalam no plat khas sama ada NGO berjaya jual atau tak boleh jual, NGO tersebut tetap kena bayar jumlah yang ditetapkan oleh JPJ.

STUPID Tengku!

Anonymous said...

Lagi satu penyangak Johor ke?

Anonymous said...

Kalau bagi kat syarikat keluarga Tengku merangkap ADUN UMNO baru jualan plat tersebut tak jadi seperti aktiviti pelacuran kot.

Anonymous said...

https://www.facebook.com/yayasanpatriot/posts/498179060331135

Unknown said...

Sebahagian dari adun umno yg perlu diberi perhatian oleh presiden umno utk dibuang dlm pru akn dtg. Ketololan mereka dlm berpolitik dan mngeluarkn kenyataan memualkan rkyat. Takut nanti bn mnjadi mngsa

Unknown said...

Sebahagian dari adun umno yg perlu diberi perhatian oleh presiden umno utk dibuang dlm pru akn dtg. Ketololan mereka dlm berpolitik dan mngeluarkn kenyataan memualkan rkyat. Takut nanti bn mnjadi mngsa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...