NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, July 4, 2015

PLAT PATRIOT : @JPJ_Malaysia ALUKAN @SPRM_Malaysia, KINI DAP MEMBISU, ADUN UMNO SEMBUNYI DALAM KAIN PELACUR!


Sambung dari artikel sebelum KLIK SINI.

Sebelum kita sambung kontroversi plat PATRIOT, pujian harus diberikan kepada DS Najib Razak di atas tindakan beliau menyaman portal berita luar negara The Wall Street Journal (WSJ) dan Sarawak Report (SR) ekoran mendakwa RM2.6 billion wang 1MDB telah dimasukkan ke akaun peribadi milik DS Najib Razak.

Ia satu tindakan yang amat ditunggu-tunggu oleh rakyat Malaysia - steady Ah Jib Gor!

Berbalik kepada kontroversi plat PATRIOT, saya tertunggu kenyataan rasmi JPJ selepas YPNM bertindak mengeluarkan maklum balas melalui laman Facebook rasmi mereka menjawab tuduhan yang dibuat Nga Kor Ming dan Liew Chin Tong.

Gambar hiasan
Maklum balas tersebut dikeluarkan ekoran penjelasan Pengerusi dan Timbalan YPNM dalam sidang media sebelumnya turut diputar belit Malaysiakini. 

Untuk penjelasan YPNM [KLIK]

Posting dari FB rasmi YPNM bertarikh 27 Jun untuk tatapan Dr Afifbahardin
yang menuduh YPNM tiada buat sebarang aktiviti
Melihat kontroversi plat PATRIOT mula reda ekoran isu yang ditimbulkan oleh WSJ, saya beranggapan pihak JPJ akan terus berdiam diri tanpa membuat kenyataan rasmi.

Namun petang semalam, Ketua Pengarah JPJ, Dato Ismail Ahmad tampil membuat sidang media bagi menjawab dakwaan berhubung kontroversi plat PATRIOT yang diberikan kepada YPNM.

Meneliti kenyataan KP JPJ, bagi saya ia adalah satu penjelasan lengkap dan menjawab semua tuduhan. Selain menjawab kontroversi yang ditimbulkan pihak pembangkang, JPJ bertindak mengulangi pendirian Datuk Seri Hishammudin Tun Husein.

Di mana pihak JPJ sedia memberi kerjasama kepada SPRM dan mengalu-alukan sebarang penyiasatan.

Berikut adalah penjelasan JPJ :




Jadi, semua tuduhan Nga Kor Ming, Liew Chin Tong dan Afif Bahardin dari Angkatan Muda PKR ke atas Yayasan Patriot Negara Malaysia (YPNM) jelas bermotifkan politik. 

Ramai bengong memikirkan kenapa isu bodoh begini yang DAP dan PKR timbulkan.

Andai kata dalam PRU 14 kelak, DAP dan PKR ditakdirkan berjaya merampas pentadbiran kerajaan daripada BN. 

Apakah DAP dan PKR mahu melahirkan anak muda bersifat ekstremis dan tiada semangat cintakan negara?


Apakah DAP dan PKR mahu melahirkan rakyat yang berani mengigit anggota polis?


Apakah DAP dan PKR mahu rakyat berkebolehan bermain fitnah tatkala anggota keselamatan bertarung nyawa seperti Tian Chua lakukan?


Apakah DAP dan PKR mahu melahirkan lebih ramai golongan yang mampu merosakkan harta benda kerajaan setiap kali berhimpun seperti berlaku dalam BERSIH 3.0?


Saya percaya DAP dan PKR tidak mahu ini semua berlaku jika mereka menerajui kerajaan Malaysia. 

Sampai bila parti-parti politik mahu bermain dengan politik kebencian bagi memastikan rakyat terus bercakaran akibat perbezaan ideologi politik?

Di mana ADUN UMNO kawasan Kempas, Pulai Johor, Tengku Putra Haron selepas penjelasan JPJ - apakah sedang bersembunyi dalam kain pelacur?

Wahai DAP, wahai PKR, wahai ADUN UMNO Kempas.

Mari sini YY nak beritahu, sempena bulan puasa tolong simpan sikit bangang untuk waktu berbuka nanti.

Arioss...!

YY : Hajat nak bida PATRIOT1616 

3 comments:

Anonymous said...

Di mana dia Nga Kor Ming pundek, Nga Kor Ming pundek nampak gaya diam diri. Di mana dia Liew Ching Tong, Liew Ching Tong DAP juga lidah sudah digigit kucing.

ADUN UMNO, stupid TONGKU. Where are you now?

Anonymous said...

Diharap PRU14 adun Kempas diganti orang lain yg lebih bijak dan berjiwa rakyat. Begitu juga dengan MP Pulai. Rakyat pening dengan mereka ini kadang2 bercakap macam pembangkang pulak.

Anonymous said...

Patriot adalah satu usaha untuk mengembalikan semangat patriotism yang sudah menghakis di kalangan rakyat Malaysia. KIan terhakis di kalangan bangsa Melayu yang dikenali sebagai bangsa hebat yang berjuang memerdekakan Negara tercinta ini. Manakala semangat ini pula hampir tak wujud di kalangan bukan Melayu. Sampai bila kita boleh selamat tinggal aman di Malaysia dengan keadaan penghuninya sendiri tidak ada semangat cinta dan kasih kepada Tanah air sendiri. Cina yang hanya pentingkan kekayaan diri, keluarga dan bangsanya bolehlah bersiap tinggalkan Negara ini kerana anda semua pasti tidak akan mempertahankan Tanah air ini seperti mana yang patut. Anda semua hanyalah manusia tamak yang tidak akhlak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...