NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, July 12, 2015

PLAT PATRIOT, PLAT SAS : APA BEZA DI MATA DAP & WARTAWAN MALAYSIAKINI?


Isu kontroversi plat Patriot nampaknya cuba ditutup oleh Malaysiakini tanpa mendapatkan respon dari Nga Kor Ming dan Liew Chin Tong selepas penjelasan yang diberikan oleh pihak JPJ dan YPNM.

Dalam bahasa mudah faham, Malaysiakini bersikap baling batu sembunyi tangan!

Rujuk dua artikel sebelum [SINI] dan [SINI]

Bagi saya, kontroversi plat Patriot yang sengaja ditimbulkan oleh Malaysiakini tidak selesai selagi pihak-pihak yang melemparkan tuduhan ke atas YPNM tidak membuat permohonan maaf secara terbuka.

Disebabkan sikap tidak bertanggungjawab Malaysiakini yang mengaitkan YPNM dengan kroni UMNO - imej YPNM sedikit sebanyak terjejas sekaligus merosakkan reputasi YPNM sebagai sebuah yayasan yang ditubuhkan bagi melahirkan semangat patriotisme di kalangan rakyat Malaysia.

Justeru, tidak salah rasanya untuk saya bertanya kenapa Malaysiakini, DAP dan pihak-pihak pembangkang tidak mahu membangkitkan isu Plat SAS yang dikeluarkan sempena Ulang Tahun Kelahiran Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah.

Baca laporan penuh
Penjualan plat SAS 1 hingga SAS 9999 dijalankan oleh sebuah syarikat TAT ALLAINCE SERVICES SDN. BHD di mana Datuk Seri Johny Ch’ng Ewe Gee (gambar) merupakan Naib Pengerusi dalam syarikat berkenaan.



Saya timbulkan persoalan ini ekoran perbezaan antara penjualan plat PATRIOT dengan plat SAS. Berdasarkan laman web, plat PATRIOT membuka peluang untuk sesiapa saja membuat bidaan selain mengetahui status bidaan semasa.
Tetapi plat SAS dijual secara tertutup, di mana pelanggan yang berminat perlu melalui tiga langkah di bawah untuk mengetahui status harga.


Berdasarkan perbezaan proses pembidaan antara plat PATRIOT dan SAS, bagi saya proses penjualan plat PATRIOT lebih telus.

Di mana jumlah pendapatan yang diperolehi oleh Yayasan Patriot Negara Malaysia (YPNM) diketahui berbeza dengan pendapatan dari penjualan plat SAS yang hanya diketahui oleh syarikat yang menguruskan penjualan plat berkenaan.

Jadi, kita nak tanya Malaysiakini, DAP dengan sekutu mereka - kalau plat PATRIOT dijadikan kontroversi konon berkait dengan kroni UMNO.

Apakah plat SAS berkait dengan kroni DAP atau kepentingan orang cina sehingga Malaysiakini tidak pernah bersuara atau membangkitkan perkara ini?

Kita juga mahu bertanya dengan ADUN Umno dari Kempas - antara penjualan PATRIOT dengan SAS yang mana satu persis aktiviti pelacuran?

Arioss...!

YY : teringin tengok forum terbuka antara DAP dengan YPNM.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...